fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בבית אני תמיד מנצחת"

שמאילוב וטמלקובה. זוג מלכותי (צילום: פרטי)
שמאילוב וטמלקובה. זוג מלכותי (צילום: פרטי)

ברוך שמאילוב מחדרה, אחת התקוות למדליה אולימפית בג'ודו, הכיר את הבולגריה בטינה טמלקובה באליפות אירופה לפני פחות משלוש שנים * השניים התאהבו, עברו להתגורר יחד ולאחרונה זכו לבשורה משמחת במיוחד: טמלקובה קיבלה תעודת מעבר ותוכל לייצג את ישראל * ראיון זוגי

לא מעט סיפורי אהבה התפתחו בין ספורטאים, בארץ וגם בעולם. על אחד כזה אחראים הגו'דוקאים ברוך שמאילוב מחדרה ובטינה טמלקובה הבולגריה.

שמאילוב בן ה~23 וטמלקובה בת ה~20 נמצאים בקשר כמעט שלוש שנים ולפני שבוע הקשר ביניהם קיבל חיזוק נוסף כאשר טמלקובה קיבלה תעודת מעבר, שתאפשר לה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות.

שמאילוב וטמלקובה. זוג מלכותי (צילום: פרטי)
שמאילוב וטמלקובה. זוג מלכותי (צילום: פרטי)

השניים נחשבים לכישרונות הגדולים של הג'ודו האירופי ויש מהם ציפיות גדולות לקראת האולימפיאדה הבאה.

טמלקובה הכירה את שמאילוב באליפות אירופה לפני שנתיים וחצי. השניים התאהבו, היא עברה מאז להתגורר בארץ וביקשה להתחרות במדי נבחרת ישראל במטרה להגיע לאולימפיאדת טוקיו 2020.

טמלקובה, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, הגיעה לארץ לבדה לפני שנתיים, לאחר שפנתה לאיגוד הג'ודו הישראלי במטרה לייצג את המדינה. בשלב הראשון היא שהתה כאן על אשרת תייר אבל כאמור, לפני שבוע היא קיבלה את תעודת המעבר הרצויה בדרך לקבלת אזרחות עתידית.

כעת איגוד הג'ודו הישראלי ישלח את הבקשה הרשמית לאיגוד הג'ודו הבינלאומי, כדי שיכיר בכך שטמלקובה תייצג את ישראל כבר בתחרות הקרובה.

אהבה ממבט ראשון

הבולגריה, שזכתה ב~2015 במקום השני באליפות אירופה לנוער, הספיקה לזכות ב~2012 באליפות היבשת לקדטים (עד גיל 17). שנה אחר כך זכתה במדליית ארד באותה תחרות וב~2014 טיפסה שוב למקום השני באירופה (עד גיל 18). להישג הגדול ביותר שלה הגיעה טמלקובה באולימפיאדת הנוער ב~2014 בסין, שם סיימה עם מדליית הכסף, בדיוק כמו במשחקים האירופיים לנוער ב~2013 באוטרכט.

שמאילוב זכה באליפות אירופה עד גיל 21, ובשנתיים האחרונות הוא מוצא את עצמו כמעט בכל תחרות על הפודיום.

איך הכרתם?

"הכרנו במסגרת מחנה אימונים שנערך בספרד לקראת אליפות אירופה בשנת 2015 וישר הבנו שמדובר באהבה ממבט ראשון".

איפה אתם גרים?

"אנחנו גרים בחדרה, יחד עם אמא שלי".

יש תוכניות לחתונה?

"ללא ספק. אנחנו יודעים שמצאנו אחד את השנייה ושאנחנו רוצים לחיות את שארית חיינו ביחד, אך כרגע מבחינה מקצועית אנחנו מעדיפים לא להתעסק בדברים אחרים מחוץ לקריירה ולספורט".

איך המשפחות של שניכם הגיבו על הזוגיות?

"המשפחות שלנו מאוד שמחו בשבילנו. מהצד שלי היה פשוט יותר כי אני גבר. הייתי נחוש לגביה ואף אחד לא היה מסית אותי מעמדתי. אך מהצד של בטינה, אבא שלה קצת הקשה עליה בגלל שדאג לה בעיקר. בהתחלה הוא לא הסכים שתעלה לארץ. היה לא מעט מריבות, אבל בסופו של דבר היא הגיעה לישראל, נפגשה איתי ועם המשפחה שלי, ואנחנו יחד".

למה נשארתם בארץ ולא עברתם לבולגריה?

"בחרנו להישאר בארץ בגלל שלנבחרת שלנו יש עומק ויש הרבה מה להציע מבחינה מקצועית. אני מאוד אוהב את ארץ ישראל וגם בטי למדה לאהוב אותה".

כמה היה חשוב לכם שהיא תקבל את תעודת המעבר?

"מאוד מאוד חשוב. גם בגלל שזה נותן לה את האפשרות לשהות בארץ ולייצג את המדינה באירועי ספורט, אבל עוד לא סיימנו עם הבירוקרטיה. אני מקווה שבקרוב מאוד היא תקבל גם אזרחות. עד שזה לא יקרה אנחנו לא נוכל לשהות פה בנחת מהפחד שתוקף שהותה עלול להסתיים. רק כשהיא תקבל את האזרחות אנחנו באמת נוכל להירגע ולהתרכז ב~100% בקריירת הספורט, ייצוג המדינה בכבוד והצלחה במערכת היחסים שלנו".

מה המטרות המקצועיות שלך?

"רק לפני שבועיים חזרתי מאליפות אירופה לשנת 2017, שהייתה מעולה אך הסתיימה במקום החמישי. אני מאוד מתרגש לקראת אליפות אירופה 2018 שתיערך בישראל. אני אתן מעצמי הכל בכדי להשמיע את התקווה באליפות אירופה בארץ".

מה הציפיות באליפות אירופה ומה הכוונות לקראת טוקיו?

"לקראת טוקיו הדרך ארוכה ומלווה בעשרות תחרויות חשובות, אך אני נמצא בתסריט שבו אני על הפודיום בטוקיו עם מדליית זהב. זה באמת החלום הכי גדול שלי עד כה".

לאחרונה מבחינה מקצועית הגעת לחצאי גמר והפסדת. מה קרה?

"השנה באמת הגעתי להרבה חצאי גמר וקרבות על מדליות הארד שבחלקם הפסדתי ובחלקם ניצחתי. אם לשים את האצבע על הבעיה עיקרית אז הייתי אומר שזה נובע מהתנהלות טקטית, שלכך שמו לב גם כמובן מאמני הנבחרת ומאמני האישיים שסבורים שזה מענה למכשולים בעתיד".

מה אתה חושב על הג'ודו בישראל?

"אני לא חושב, אני יודע שבפני הג'ודו הישראלי עומדות הצלחות והגשמת מטרות. וזה נובע מכל אותם האנשים שמקדישים את כל כולם בשביל המטרות הללו. מאמני הנבחרת ובראשם אורן סמדג׳ה, מאני הכושר, הפסיכולוגים, הפיזיותרפיסטים, הרופאים והמסז׳יסטים וכמובן איגוד הג'ודו והוועד האולימפי בישראל".

כמה ההישג של ג'רבי וששון תרמו ל'גודו פה?

"ההישג של ירדן ואורי המצטרף להישגים הקודמים של אורן סמדג'ה, אריק זהבי ויעל ארד והם חד משמעית מעידים על הג'ודו כעל ענף הספורט הבכיר וההישגי ביותר שיש לנו. אבל זה לא קורה סתם, המקצוע הזה מצריך עבודה קשה והתמדה".

איך אתה שורד כלכלית?

"אני חייב להודות לכל האנשים שציינתי קודם וכמובן גם לספונסרים שלי אסיה גרופ ופרויקט החוף בחדרה, קידר מבנים ותודה ענקית לעיר חדרה וחברת נחלים על תמיכתם בי ובחברי לנבחרת טוהר בוטבול".

החליפות של השניים
החליפות של השניים

קרבות ביתיים

במהלך הראיון שמאילוב נותן את הטון, בטינה הרבה יותר שקטה. אבל היא יודעת בדיוק מה היא רוצה: "המטרות הקרובות שלי הם להתחרות בסבבי התחרויות לנוער ולהגיע מוכנה לאליפות אירופה והעולם השנה. הראשונה תהיה בספרד בסוף השבוע הבא. וכמובן גם להתחרות בבמה הבוגרת ולהתכונן לקראת אולימפיאדת טוקיו".

את מכוונת לטוקיו?

"המטרות שלי הן ברורות, הן אותן המטרות שהיו לי גם בבולגריה, וזה להיות מדליסטית אולימפית, עולמית ואירופאית. אני אתן את הכל כדי להגשים את המטרות האלה".

אתם נותנים עצות אחד לשנייה בקרבות?

"תמיד אנחנו נותנים עצות אחד לשני. אך בגלל שאנחנו מכירים טוב אחד את השני אנחנו גם יודעים מתי לתת אותן, כדי שהתחרות לא תיהפך לאישית והזירה תהיה בבית".

אתם מתחרים אחד מול השנייה?

"ברור, ואני תמיד מנצחת. ברוך אולי חזק, אבל זה לא מתבטא בקרבות בינינו…".

זה יתרון ששני ספורטאים גרים באותו בית?

"אני רואה את זה כיתרון משמעותי למערכת היחסים, כי אנחנו מצליחים להתחבר לאותן הרגשות הן בכישלון והן בהצלחה. ברוך חיזק אותי מאוד בתוקפה מאוד קשה שלא התחריתי מעל לשנה בגלל הקשיים לקבל אישור לייצג את המדינה בתחרויות. בתור אחת שהייתה במלא תחרויות זה היה מאוד קשה, אני מאוד מצפה לתחרויות הקרובות שלי".

את אוהבת את ישראל?

"מאוד. ישראל מאוד מיוחדת, מדינה מאוד צבעונית בעלת אנשים מכל קצוות העולם. אני אוהבת מאוד את הים, הנופים, האנשים החמים, מאמני הנבחרת והצוות שהצלחתנו חשובה להם מאוד וזה מורגש מאוד, אני גם אוהבת את העיר חדרה בה אנחנו גרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות