fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארוחת עשר: יוצאים מקופסת האוכל

צילום אילוסטרציה: פוטוליה

עדי קאופמן, הבלבוסטע במטבח / הצעות בריאות לסנדוויצ'ים, ממרחים ומתוקים, והכל הכי בקלי קלות

עוד מעט הילדים חוזרים לבית הספר וזו ההזדמנות לחשוב שוב: עם מה אנחנו שולחים אותם לשם.

כשהייתי תלמידה, עוד בבית הספר היסודי צפרירים בשכונת ברנדס בחדרה, כל הילדים (או רובם) היו מגיעים עם כריכים של לחם אחיד וממרח שוקולד השחר המפורסם. מאז עברו שנים, וזה לא שהילדים של היום לא אוהבים ממרח שוקולד, הם אוהבים ועוד איך, אבל היום כבר יש להם יותר דרישות.

ובשביל זה אני כאן. קבלו כמה רעיונות.

ממרחים שווים וטעימים

כך תשדרגו גבינה לבנה שיש לכם בבית לממרח נהדר. לוקחים גבינה לבנה (250 גרם) ומוסיפים לה רבע צרור שמיר קצוץ דק, 3-2 שיני שום, מלח ופלפל שחור, ויש לכם ממרח שום-שמיר נהדר. ניתן למרוח על לחם ולהוסיף ירקות פרוסים, וניתן גם לשלוח את הילדים עם קופסת הגבינה המתובלת וקרקרים או פריכיות.

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

סלט ביצים כמו של מעדניות: כל הילדים אוהבים (וגם המבוגרים!) זה קל להכנה ולא דורש מאמץ. לוקחים 4 ביצים קשות ומפוררים אותן על פומפייה. מוסיפים גבעול של בצל ירוק (גם את החלק הירוק), קצוץ דק, כפית מיונז, כפית חרדל דיז'ון, כפית שמן זית, מעט מלח ופלפל לבן. ומערבבים. אני מאוד אוהבת את הממרח הזה הוא הצלחה אדירה במינימום עבודה.

סלט טונה של מעדניות – קל- קל להכנה. לוקחים קופסא של טונה במים/שמן, קוצצים בצל סגול קטן, קוצצים מעט פטרוזיליה טרייה, קוצצים מלפפון חמוץ במלח בגודל בינוני, שמים הכל בקערה, מוסיפים כף מיונז, כפית שמן זית, מלח ופלפל, וזה טעים.

ממרח של עגבניות מיובשות – נהדר למריחה על לחם דגנים טרי עם חסה וגבינת צאן.

איך מכינים כזה בבית? לוקחים עגבניות מיובשות בשמן ומסננים אותן. מוסיפים 4-3 שיני שום ומעבירים למעבד מזון. כשהמעבד עובד, הוסיפו לאט-לאט שמן זית נקי – משהו כמו 4 כפות. התוצאה תפתיע אתכם.

ועוד כמה רעיונות

הילדים שלכם מתעקשים על חביתה? שדרגו אותה עם עשבי תבלין וקחו בחשבון שהחביתה חייבת להיות מצוננת על מנת להכניסה לכריך.

ילדים נהנים מאכילה של ירקות ופירות טריים. הכינו להם קופסה אטומה, ושימו בה סטיקים של גזר, מלפפונים חתוכים, עגבניות שרי, פלפלים צבעוניים חתוכים, בזקו מעט לימון (זה ישמור על הירקות טריים ובשרניים). מילה שלי: הילדים שלכם ינשנשו בהנאה.

אותו הדבר ניתן לעשות עם פירות. שימו בקופסה אשכול של ענבים, ליצ'י, אפרסק חתוך לארבע, מלון טרי חתוך. הילדים שלכם ייהנו מהפירות המתוקים בימים של קיץ לוהט בבית הספר.

אני מאוד אוהבת להכין כריכים מלאים בירקות. אני מכינה ממרח טחינה: לוקחת רבע כוס טחינה גולמית, חצי כוס מים קרים, מיץ מחצי לימון ומערבבת היטב. מוסיפה מעט שום (אפשר לוותר), חצי כפית מלח ומעט פלפל לבן. מערבבת ומתקנת תיבול.

עדי קאופמן (צילום: גל פלוטניקוב)
עדי קאופמן (צילום: גל פלוטניקוב)

את הממרח אני מורחת בלחם או בלחמנייה (אני מעדיפה את הטחינה סמיכה – ככה היא הרבה יותר טובה כממרח), מוסיפה קרעי חסה, עגבניות פרוסות דק, מלפפונים טריים פרוסים, פלפלים פרוסים. זו יופי של ארוחה משביעה ומלאה.

אוהבים את הטחינה שלכם מיוחדת? קחו פלפל קלוי, טחנו אותו והוסיפו אותו לטחינה. זה שדרוג נהדר.

ילדים אוהבים מתוק

וזה יכול להיות מתוק ובריא. מוזלי, למשל. זה קל ונהדר. שימו לילדים בתיק האוכל יוגורט לבן, שקית עם 2/3 כוס גרנולה וקופסת פירות חתוכים שהם אוהבים (אל תשכחו את הכפית) הילדים ישפכו את תוכן היוגורט והגרנולה ותהיה להם חגיגה מתוקה ובריאה במיוחד.

ילדים אוהבים שייקים, כי הם קרירים ומתוקים. אז למה לא להכין להם שיק טייק אווי?  קחו בננות בשלות והקפיאו אותן ללא הקליפה, הוציאו בכל יום בננה, הוסיפו לה כפית של פשתן טחון, 2 תמרים מגולענים, כוס וחצי חלב וטחנו בבלנדר (ממליצה לכם להכין כמויות, כי זה מדהים!).

רוצים שייק מנגו? קחו מנגו טרי, פרסו אותו, הוסיפו כוס וחצי חלב וכף טחינה גולמית – זה גם בריא, גם מתוק ופשוט טעים.

שייק ענבים. לוקחים 2 כוסות של ענבים לבנים ומעבירים לבלנדר, מוסיפים 10 עלים של נענע טרייה וחצי כוס מים קרים. טוחנים היטב – וזה פשוט תענוג, זה מרווה, טעים ונפלא.

לסיכום

צאו מהקופסה. אפשר לשלוח ילדים לבית הספר או לגן (ואותנו למשרד) עם יופי של מטעמים –הגוף שלהם יודה לכם.

רוצים לעקוב אחרי עדי קאופמן? בכל בוקר היא מפרסמת טור ייחודי ומקורי עם מתכון לבוקר טעים וקל. היכנסו לדף הפייסבוק שלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות