fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין יותר הפועל חיפה מודל 2017/18

העונה רק הסתיימה ופרשן 'הד הקריות' אסף רביץ כבר מתגעגע להפועל חיפה מודל 2017/18. ספק אם הפועל תשחזר עונה כל כך גדולה, כל כך קסומה, כל כך מרגשת. בינתיים רביץ בוחר את חמשת שערי העונה של הקבוצה. סיכום כללי עוד יבוא
האדומים באטרף. אוהדי הפועל חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
האדומים באטרף. אוהדי הפועל חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

באופן ראוי וסמלי, העונה של הפועל חיפה הסתיימה בטדי. שריקת הסיום למשחק האחרון, למרות שהיה חסר משמעות לחלוטין כמו השניים שלפניו, הותירה אותי עם תחושת ריקנות. מאותו הרגע, אין יותר הפועל חיפה מודל 2017/18. הקבוצה המופלאה הזאת שייכת לספרי ההיסטוריה עכשיו. בכדורגל אין ואקום, עוד לפני שהעונה מסתיימת כבר מתחילים להתכונן לעונה הבאה, אבל בלי קשר לשאלה מי יהיה המאמן ומי יהיו השחקנים במשחק מוקדמות הליגה האירופית הראשון בעוד חודשיים, מאוד יכול להיות שאת הקסם של העונה הזאת לא ניתן יהיה לשחזר.

העונה הזו הייתה ריצת מרתון על רכבת הרים: ארוכה, מסועפת, מפתיעה, מרגשת. היא זקוקה לסיכום ארוך, שאקדיש לו לפחות עוד שבוע אחד לפני שאתחיל להתעניין בהחתמות ועזיבות. קל להתמקד בסיכום העונה בגביע, באופי, בנצחונות ברגע האחרון, בעליונות העירונית, אבל כדי למצות את העונה הזאת צריך לחזור להתחלה, לסיבוב הראשון שכבר כמעט נשכח.

פתיחה עונה מדהימה

הפועל חיפה הובילה את הטבלה כמעט לכל אורך הסיבוב הראשון של העונה. את תשעת המשחקים הראשונים האדומים סיימו עם שבעה נצחונות ושתי תוצאות תיקו, 23 נקודות מתוך 27. קלינגר גיבש הרכב שרץ באופן קבוע והשתנה רק בעקבות היעדרות של עדן בן בסט. האופי בלט כבר אז, הפועל השיגה נצחונות דחוקים במגרשים קשים והשוותה בטדי בשניות האחרונות, אך לא פחות מכך בלט הסגנון. בתקופה ההיא קלינגר והשחקנים שלו הביאו לשלמות את משחק המעבר, הפועל חיפה הייתה מתגוננת ויוצאת להתקפות מהירות וקטלניות.

יכול להיות שהסיבוב הזה נראה רחוק כל כך עכשיו כי שני הכוכבים הגדולים שלו נעלמו מאז. רוסלן ברסקי היה, לטעמי, שחקן הסיבוב הראשון בליגה, מאז הוא אפילו לא היה אחד מחמשת שחקני מרכז השדה הטובים ביותר בהפועל חיפה. חנן ממן נשאר בקבוצה לעוד חודשיים אחרי המחזור ה-11, בו הייתה ההצגה האחרונה שלו, אבל בדיעבד ניתן לשער שהראש שלו כבר היה במקומות אחרים.

אם יש תחושת החמצה סביב העונה הזו, היא קשורה לממן. מה היה קורה אם הגרסא המפוקסת שלו, זו של הסיבוב הראשון והחצי השני בבאר שבע, הייתה נמצאת בהפועל חיפה לכל אורך העונה? ממן הזה הוא שחקן של 15 שערים ו-15 בישולים לעונה, השחקן שמוסר הכי הרבה מסירות מפתח בליגה. האם לא ניתן לדמיין את הפועל חיפה איתו רצה ברצינות לאליפות? גילי ורמוט נכנס במקומו למשבצת השחקן הטכני באגף, אבל בכושר הנוכחי שלו הוא רחוק מאוד מהיכולת להשפיע על משחקים כמו ממן בשיאו.

מבחינתו, ממן צדק כשעבר לב"ש

בסופו של דבר, הפועל חיפה סיימה את העונה עם 18 נקודות פחות מהאלופה מבאר שבע. אבל לפני שלושת המשחקים חסרי החשיבות האחרונים הפער היה 10. ממן הציל לבאר שבע את העונה, לפני שהגיע האלופה הייתה במשבר. כשלוקחים בחשבון את הנקודות שממן הביא לב"ש ויכול היה להביא להפועל חיפה, ואת המשברים של מכבי ת"א ובית"ר ירושלים, המחשבה בדיעבד על ריצה לאליפות לא נשמעת מופרכת.

למה לעסוק בתחושת החמצה בעונה של גביע ומקום רביעי של הפועל חיפה? כי זו מחמאה גדולה מאוד לעונה הזו. הנקודה הזאת מדגישה עד כמה טובה הפועל הייתה, עד כמה זה היה מעבר לאופי, מזל והתעלות ברגעים הנכונים. היא גם מדגישה שכל החלק השני של העונה קרה לאחר שהאדומים איבדו את מי שהתברר כשחקן הטוב בליגה. מבחינתו, ממן צדק כשעבר לב"ש, הוא הוכיח שהוא שייך לשם ושהוא יכול להיתרם משחקנים ברמתו שיודעים להפעיל אותו. אבל בכך הוא איבד הזדמנות חד פעמית להמשיך את העונה הקסומה של קבוצת נעוריו, עונה שבלעדיו פיתחה זהות שונה ולא פחות מרשימה.

כדי לסכם את החלק הזה של הסיכום, ולהדגיש את היופי של הסיבוב הראשון, הנה דירוג חמשת שערי העונה שלי:

  1. שמואל שיימן בגמר הגביע

בחירת שערי עונה בדרך כלל נותנת משקל גם לחשיבות, אבל השער של שיימן עומד בפני עצמו מבחינה אסתטית גם בלי קשר לכך שזה השער החשוב של הפועל חיפה במילניום הנוכחי. פצצה לחיבורים עם הרגל החלשה שהגיעה לגמרי משום מקום.

  1. ה-3:3 של עדן בן בסט בטדי

אותו אצטדיון, אותו שער, כמעט מאותו מקום. במחזור הרביעי הגיעה ההצגה האישית הגדולה של העונה, עדן בן בסט הבקיע שלושער מדהים בטדי, כאשר השער השלישי, עמוק בתוספת הזמן, היה בעיטה חופשית מושלמת לחיבורים הרחוקים.

  1. הטיל של גבריאל תאמאש בדרבי

לאורך העונה הבלם הרומני ניסה לבעוט מרחוק, הרבה פעמים זה היה קרוב, אבל אף פעם לא למסגרת. לא יכולנו לבקש תזמון מושלם יותר לבעיטה שתתלבש לו לחיבורים מאשר במשחק הראשון של דרבי הגביע, במצב של פיגור 2:1. כמו השער של בן בסט, גם השער הזה נתן תחושה שבעונה הזאת יש משהו מיסטי.

  1. השער של חנן ממן בקרית שמונה

אבל עם כל הכבוד לפצצות לחיבורים, אותי הלהיבו הרבה יותר שני השערים הקבוצתיים שהגיעו בשני מחזורים עוקבים בשלב מוקדם של העונה. הראשון היה שער הניצחון בקרית שמונה. הוא כלל שבע מסירות של שישה שחקנים שונים ב-14 שניות, ארבע מסירות רצופות קדימה, מסירת עקב בתוך הרחבה, התקפה שהתחילה במגן הימני והסתיימה בכדור רוחב של המגן השמאלי וסיום בגלישה של ממן. שער קבוצתי נפלא.

  1. השני של אלון תורג'מן מול הפועל עכו

במחזור הבא האדומים אירחו את הפועל עכו וטיילו עם 0:4 ושלושער של תורג'מן. השיא היה השער השני, שהתחיל בכלל מקרן של עכו. ממן הגיע ראשון לכדור הקרן ברחבה היריבה ובנגיעה הוציא התקפה עם מסירה לתורג'מן, שהחזיר לו. אז ממן שלח כדור שטוח על 50 מטר למקסים פלקושצ'נקו שפרץ קדימה. מקסים העביר רוחב, ראדו גינסארי הוריד בנגיעה נפלאה לתורג'מן שסיים. שתי הנגיעות של ממן וזו של גינסארי היו רגעי גאונות, כאילו אינייסטה הכפיל את עצמו ובא לבקר בסמי עופר. שער העונה שלי הוא שער שמייצג את הפועל חיפה של הסיבוב הראשון, קבוצת כדורגל מרהיבה לפני כל דבר אחר.

שער העונה, השני של אלון תורג'מן נגד הפועל עכו  צילום: אדריאן הרבשטיין
שער העונה, השני של אלון תורג'מן נגד הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין

 

מה היה קורה אם הגרסה המפוקסת של ממן, זו של הסיבוב הראשון והחצי השני בבאר שבע, הייתה נמצאת בהפועל חיפה לכל אורך העונה? ממן הזה הוא שחקן של 15 שערים ו-15 בישולים לעונה. האם לא ניתן לדמיין את הפועל חיפה איתו רצה ברצינות לאליפות?

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות