fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה להפקדה שכונה חדשה במזרח נתניה

הבננה-נתניה הדמיה דורון צוף זילברברג
הבננה-נתניה הדמיה דורון צוף זילברברג

תכנית שכונת הבננה אושרה להפקדה. שכונה חדשה עם 3400 יחידות דיור במזרח נתניה. השטח עליו תוקם השכונה מתפרש על פני 875 דונם שהן אדמות חקלאיות שסופחות לנתניה מהמועצה האזורית לב השרון. בשכונה יבנו 775 דירות קטנות לזוגות צעירים ומבוגרים בשטח של 75 מ"ר בתי ספר וחטיבה עליונה גם. התכנית מקודמת ע"י רשות מנהל מקרקעי ישראל כחלק מהסכם הגג, כאשר השטח כבר הועבר לשטח שיפוט ולמרחב התכנון של נתניה לפני כשלוש שנים בהחלטת הועדה לחקירת גבולות. הועדה: "מדובר במתחם עירוני ראוי, הכולל יצירת דופן עירונית חדשה לשכונות המזרחיות בנתניה".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "במסגרת שיתוף הפעולה בין מועצת לב השרון ועיריית נתניה הוחלט על הקמת שכונה נוספת ממזרח לנתניה בתחום שיפוטה של נתניה, שכונה שתישא אופי דומה לקרית השרון היפה, ששמה הולך לפניה כאחת השכונות המוצלחות בארץ. בשכונה יבנו מתחמי מסחר ומערך השרותים שיבנה במקום יענה על צרכי האיזור כולו  בתחומי החינוך, תרבות בריאות ומסחר. זוגות צעירים רבים יבנו את ביתם בנתניה, העיר שהופכת יותר ויותר להיות ביתם של צעירי המדינה."

הבננה-נתניה הדמיה דורון צוף זילברברג
הבננה-נתניה הדמיה דורון צוף זילברברג

גבולותיה של השכונה החדשה הם: כביש 57 בצפון, שכונות נאות גנים , עמליה וקריית השרון במערב, בית עלמין של נתניה בדרום והמועצה האזורית לב השרון ממזרח.

מדובר בתכנית מפורטת להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת עירוב שימושים: שכונה בת 3000 יחידות דיור בשטח ממוצע של 110 מ"ר ליחידת דיור כולל מרפסת של 15 מ"ר ליחידת דיור, מתוכן 775 יחידות דיור קטנות בשטח של עד 75 מ"ר כולל מרפסות של 12 מ"ר ליחידת דיור ועוד 400 יחידות דיור מוגן בשטח ממוצע של 65.75 מ"ר ליחידת דיור. רוב הבנייה הינה בגובה של עד תשע קומות כאשר במספר מגרשים יבנו מבנים בגובה 25 קומות.

תכנון השכונה כולל שטחי ציבור בנויים ופתוחים וכן פארק עירוני בשטח של 140 דונם, כאשר הפרוגרמה לשטחי ציבור כוללת בין היתר הקצאת שטח לחטיבה עליונה, 3 בתי ספר יסודיים ומספר שטחים פתוחים כולל שטח בן  17 דונם לספורט ונופש. כמו כן מוצע מערך תחבורה המתבסס בעיקרו על שבילי אופניים ותחבורה ציבורית, כאשר התכנית אף מקצה שטח למסוף תחבורה.  בנוסף מתוכנן גם כביש עוקף נתניה ממזרח לשכונה, המחבר את כביש 57  בצומת בית יצחק לכביש 561. את התכנית מלווה נספח ניקוז שתואם עם רשות ניקוז שרון ועיריית נתניה וצפוי לפתור את בעיית השטפונות בתחום השכונות המזרחיות של העיר.

וכך קבעה הוועדה בהחלטתה: "לאחר ששמעה את עמדת יזמי התכנית, נציגי עיריית נתניה, נציגי המועצה האזורית לב השרון, נציגי המועצה המקומית אבן יהודה והוועדה המקומית שרונים – סבורה הועדה כי מדובר במתחם עירוני ראוי, הכולל יצירת דופן עירונית חדשה לשכונות המזרחיות בנתניה. התכנון משתלב ככל הניתן עם הבנייה הקיימת, תוך שילוב מרקם עירוני חדש ומזין לשכונות הקיימות."

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות