fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוניית משא נסחפה אל מול חוף קרית ים

דיאנה, מול חוף קרית ים. צילום: דוברות סגן השר להגנת הסביבה
דיאנה, מול חוף קרית ים. צילום: דוברות סגן השר להגנת הסביבה

אוניית משא תורכית "דיאנה" תקועה מאז יום שישי שעבר מול חוף קרית ים, לאחר שנסחפה במהלך מזג האוויר הסוער ששרר. השבוע איתר המשרד לאיכות הסביבה דליפת שמן מהאונייה והוציא אזהרה למתרחצים בחופי הקריות.

האונייה תקועה במרחק של כ-200-150 מטר מהחוף, באזור שבו עומק המים כחמישה מטרים. גורמים מקצועיים בתחום הספנות מעריכים כי החילוץ יחל לאחר שהים יירגע מהמערכת החורפית שצפויה להימשך גם בסוף השבוע הקרוב. "דיאנה" שקעה בעומק של 4-3 מטרים בתוך החול. על מנת לחלץ אותה יש לחפור מסביבה באמצעות מחפר, להכין "תעלה" לעומק המים ולהזמין גוררות שיגררו אותה למקום שבו תוכל לשוט בכוחות עצמה. על סיפון האונייה, המניפה את דגל אנטיגואה יש כעשרים אנשי צוות.

דיאנה, מול חוף קרית ים. צילום: דוברות סגן השר להגנת הסביבה
דיאנה, מול חוף קרית ים. צילום: דוברות סגן השר להגנת הסביבה

השבוע אובחנה דליפת שמן מהאונייה והמשרד להגנת הסביבה הוציא אזהרה למתרחצים בחופי הקריות שלא להתקרב לאונייה. מקור הדליפה נאטם מיידית ובעלי הספינה הונחו לטפל בה. אולם, בעקבות מזג האוויר החורפי לא נוצרו תנאים לטיפול בזיהום שנוצר וכעת ממתינים לטפל בו כשיגיע לאזור חוף קריית ים.

סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, הגיע השבוע לסיור בחוף ומסר: "אנחנו פה בשטח בשביל לדאוג שהספינה לא תישאר על החוף. עם הידיעה על הדליפה של השמן מהאוניה, במשרד וכן האנשים שעל הספינה עושים הכל על מנת למנוע את הזיהום בחוף. ההערכה היא שיש עליה בין 250-300 טון של דלק ואנו לא רוצים שיווצר מצב בו דלקים דולפים לחוף, לא עכשיו ולא בעת החילוץ. אני סומך על רשות הספנות שתעשה את עבודתה נאמנה ותביא ליציאתה של האוניה מהחוף בשלום".

אנשי אגף החופים של עיריית קרית ים והמשרד להגנת הסביבה עורכים סיורים לאורך החוף והם פרסו פסי ספיגה מיוחדים שמטרתם לספוג שמן ולמנוע את הסחף שלו לכיוון החוף. צוותים של חברה אמריקנית המתמחה בחילוץ אוניות צללו בימים האחרונים סביב "דיאנה", מיפו את האזור והכינו תוכנית לחילוצה. עבודות החילוץ אמורות להימשך כעשרה ימים מתום המערכת החורפית ולאחר שיתברר שאין סיכונים נוספים לסביבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות