fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסופר מנשה יצחק מנוף הגליל מוציא בימים אלה את ספרו השני

נדבק בחיידק. מנשה יצחק ((צילום נורית יצחק)
נדבק בחיידק. מנשה יצחק ((צילום נורית יצחק)

שבעה חודשים לאחר צאתו לאור של ספר השירים הראשון "כשמש המתעוררת", מתפרסם עתה הספר השני של המשורר מנשה יצחק מנוף הגליל, "חיים בלי גיל".

מנשה יצחק, בן 68, מוותיקי נוף הגליל, הגיע לעיר עם הוריו בשנת 1961 בגיל 9. הוא פרש  לגמלאות לפני 3 שנים, לאחר 40 שנות עבודה בבנק דיסקונט.

"התחלתי לכתוב בעקבות מסע לפולין לפני שבע שנים, ושירים אלה מופיעים בספרי הראשון", הוא מספר כיצד נדבק בחיידק הכתיבה, "מאז איני מפסיק, וכבר התחלתי לאגור שירים לספר הבא שלי".

-מי זה גיל?

"זה לא שם של מישהו. אבל השם הוא בעל שתי משמעויות. יש בספר הרבה שירים עצובים, ולכן זה חיים בלי גיל, בלי שמחה. המשמעות השנייה מתייחסת לגיל הביולוגי. חיים בלי לייחס משמעות לגיל, וגם בספר יש שירים רבים המתייחסים לזה".

עטיפת הספר החדש (צילום נורית יצחק)
עטיפת הספר החדש (צילום נורית יצחק)

"לא כותב משיקולים כלכליים, אלא בשביל הנשמה"

הספר החדש, כמו הראשון, מחולק לארבעה שערים והשירים שבו נוגעים בכל תחומי החיים ויש בהם אזכורים לאירועים מקומיים כמו השריפה שהשתוללה בעיר לפני מספר חודשים, הסגרים בעקבות מחלת הקורונה ופטירתם של חברים וקרובי משפחה.

גם לז'אנר ההייקו יש מקום נכבד בספר.

-אתה מגדיר עצמך כסופר/ משורר?

"לקח לי זמן. בהתחלה הסתייגתי, עכשיו אני יותר משלים עם ההגדרה".

-אפשר להתפרנס מזה?

"ממש לא. אני לא כותב משיקולים כלכליים, אלא בשביל הנשמה".

הספר הודפס בכמות מצומצמת וניתן להשגה רק בפנייה ישירה אליו. לספר זה וגם לספר הקודם ישנן גרסאות דיגיטליות, ויצחק במגעים עם אתר "עברית" לפרסומן ומכירתן באתר. עד אז ניתן להשיגן אצלו.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות