fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שביעות רצון גבוהה מהאשפוז ביתי כחלופה לאשפוז בבית החולים

האשפוז הביתי מעניק לחולה טיפול בסביבה הביתית והמוכרת ומסייע במניעת חשיפתם לחיידקים וזיהומים הקיימים בבתי החולים.
שמעון בן שבת, מנהל הסיעוד של שרן, רפואה עד הבית. צילום: דוברות כללית
שמעון בן שבת, מנהל הסיעוד של שרן, רפואה עד הבית. צילום: דוברות כללית

החורף בפתח, העומס בבתי החולים, מצוקת המיטות, החשיפה לזיהומים ולקורונה – כל הסיבות הללו הביאו לעליה באשפוזי הבית האקוטי. בשירות זה, המטופל מקבל טיפול, בביתו.
האשפוז הביתי מיועד לאלו הזקוקים לטיפול אינטנסיבי קצר, במצבים של התפתחות מחלות זיהומיות כגון דלקת ריאות, זיהומי רקמות רכות ושלד, החמרה ב-COPD, זיהומי מערכת הנשימה, התייבשות, דלקת בדרכי השתן, החמרה באי ספיקת לב, זיהומי מערכת העיכול.
ס' בת 38, אובחנה על ידי רופא המשפחה שלה  כסובלת מדלקת ריאות חריפה והיה צורך במעקב רפואי צמוד וקבלת אנטיביוטיקה בעירוי. "חששתי מהאשפוז בבית החולים, במיוחד בתקופה זו, בקורונה. הרופא שלי סיפר לי על שירות חדש, חלופה לבית חולים, אשפוז מלא כשאני בבית עם בני המשפחה שלי", שיתפה ס.

תוך שלוש שעות הגיעו רופא מומחה בפנימית ואחות מוסמכת. הם ציידו אותי במספר טלפון שאני יכולה להתקשר גם בלילה. הרופא והאחות הגיעו כל יום, הטיפול היה כל כך מסור וחם ואחרי 4 ימים החלמתי לגמרי. היתרון של אשפוז בית, שבני המשפחה שלי היו לצידי והייתי בסביבה ביתית", הוסיפה.

"זהו פתרון המאפשר למטופל ובני משפחתו להישאר בסביבה הביתית"

במסגרת האשפוז, צוות של רופא, מומחה בפנימית ואחות שהתמחו במתן שירות רפואי זה עורך ביקורים מדי יום בבית המטופל. בהתאם למצבו נותן טיפול אנטיביוטי דרך הוריד, מחבר לעירוי נוזלים, מבצע בדיקות דם, דואג בעת הצורך להעברתו למכון רנטגן והשבתו הביתה ומבצע טיפולים ומעקבים נוספים לפי הצורך. הצוות זמין למטופל ומשפחתו בכל שעות היממה ובסופי שבוע 24/7.

לדברי מאיה לרנר שיכורי, מנהלת סיעוד אשפוז בית אקוטי בכללית: "השירות ניתן בנסיבות בריאותיות המאפשרות להעדיף את האשפוז הביתי על פני אשפוז בבית חולים ורק אם המטופל ובני משפחתו מסכימים לכך.
"זהו פתרון המאפשר למטופל ובני משפחתו להישאר בסביבה הביתית הנוחה והעוטפת- הטבעית, כשהם מוגנים מפני חשיפה לזיהומים שיש בבית החולים ולשמור על שגרת חייהם. חשובה לא פחות היא העובדה ששירות זה מאפשר שמירה על רצף הטיפול: רופא המשפחה, שמכיר את המטופל ושהפנה לשירות הזה, נמצא בקשר עם צוות אשפוז בית האקוטי  המטפל, שהוא צוות קבוע  ויחדיו הם שותפים לטיפול ונמנעים מצבים של נפילת מידע "בין הכיסאות" בדבר רגישויות, מחלות רקע ועוד" סיכמה ד"ר אריאלה עופרן, מנהלת מינהלת גליל.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות