fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נאיל זועבי: "סופרים אותם רק כשהם כבר אינם"

המחנך ואיש השלום מהכפר נין תוקף בחריפות את הגורמים אשר אינם מטפלים באלימות במגזר הערבי
נאיל זועבי מארח בביתו בכפר נין את צמרת המשטרה. | צילום: אדהם זועבי – תמונת ארכיון.
נאיל זועבי מארח בביתו בכפר נין את צמרת המשטרה. | צילום: אדהם זועבי – תמונת ארכיון.

"סופרים אותם כל יום, ספירה מהירה, כמעט נסתרת, סופרים אותם מבליעים שם ומשפחה משובש וממשיכים הלאה. אומר נאיל זועבי המחנך ואיש השלום מהכפר נין שבעמק בעקבות גל הרציחות במגזר הערבי הישראלי.מאינני יכול עוד לעמוד מנגד אומר נאיל ומוסיף,
סופרים אותם בגמגום, בבושה, מתאמצים להסתיר את החרפה, רק ריח העשן היוצא מרובה ההרג מזכיר אותם.

סופרים אותם רגע לפני הררי ההבטחות הריקות, רגע אחרי גלגול העיניים ומגלגלים אותם לתהומות הנשייה.
סופרים אותם, ממספרים את הכמות משווים לשנה החולפת, לחודש הספציפי, הפכו אותם לשיעור מיותר בסטטיסטיקה והסתברות.
סופרים אותם ומאומה לא קורה, דבר לא משתנה, הכל נשאר אותו דבר, מוות, הלם, הבטחות, הלוויה, צער, שכחה.

סופרים אותם, את המתים, את החיים אין סופרים, אין מצילים, אם מגנים, רק מביטים בפניהם, אנשים בלי שמות ושואלים מי הבא בתור."
"עשה הרצח בקרב ערביי ישראל הוא פצע מדמם, אומר זועבי ונוסיף, דימום בלתי פוסק, ואין מי שישים חוסם עורקים לעצור את המוות הבא ברחובו של כפר ברחובה של עיר. ממשלות ישראל לדורותיהן השאירו את מאבק האוכלוסייה הערבית בישראל בידי הערבים עצמם, איחלו זה לזה בהצלחה ויצאו לטיול ארוך.

הראשון שזיהה את הסכנה האורבת לאזרחי מדינת ישראל יהודים וערבים כאחד היה ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר הפנה משאבים עצומים לרווחת ערביי ישראל, נתניהו היה הראשון שהקים עשר תחנות משטרה בתוככי הערים והכפרים הערבים למרות ההתנגדות הקשה והחמורה של חלק מראשי הרשויות וחברי הכנסת מהרשימה המשותפת. נתניהו זיהה את הסכנה הגדולה, סירב להצטרף למקהלת הסופרים את המתים ועל אף הפרובוקציות מצד המכונים 'מנהיגי הציבור הערבי' בכנסת ישראל, החליט להתמיד ביוזמה לייצר ביטחון אישי לאזרחי כפר כנא כמו לאזרחי כפר קאסם.

על פי התוכנית שטוו בנימין נתניהו וצוותו תהליך הגברת הביטחון האישי מחד וטיפול נקודתי בארגוני הפשע מאידך היו אמורים לחולל את המפנה המיוחל עד לשינוי המצופה. לצד המאבק העיקש וחסר הפשרות במיגור הפשע והעבריינות הוכנה תוכנית חינוכית ערכית אשר הייתה אמורה להיות מוטמעת מגיל גן ועד בכלל, חינוך לכבוד האדם, חירותו, שיוויון, כבוד לאחר ועוד. יחד עם שלושת זרועות אלה היה אמור תהליך השינוי להתרחש.

כיום, כשהממשלה החדשה מזרימה מיליארדי ₪ לתנועת 'האחים המוסלמים', מבלי יכולת פיקוח ובקרה לאן יגיעו סכומי עתק אלה, ומעניקה הטבות מפליגות לרשימה המשותפת השותפה הכמעט גלויה בממשלה הישראלית פלשתינאית הראשונה אנו נותרים עם הצהרות ריקות מתוכן, דיבורי סרק, הבטחות כזב ורצח בלתי פוסק ברחובות הערים האדומות מדם במגזר הערבי.

התהליך המבורך והמשמעותי אשר הוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו והחל להניב פרי חייב להימשך, אסור לאפשר למתיימרים לייצג את הציבור הערבי ישראלי להמשיך לפזר הצהרות רקות מתוכן בעוד הגויות נערמות ברחובות הזעם של ערי האימה והפחד." מסכם נאיל זועבי

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות