fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק זוכה בפרס ערכי ויוקרתי: "אות עשות משפט חסד"

פרס נוסף לעיריית מגדל העמק. הרשות התבשרה על זכייה הערכית והיוקרתית בעקבות הנגשת סיוע ויעוץ משפט לתושבי העיר בתחום ההתנדבות והערבות ההדדית. הזכייה מצטרפת לזכייה הכפולה באות "קהילה מתנדבת מצטיינת"
צילום: דוברות מגדל העמק

דליה  דורנר שופטת בית המשפט העליון לשעבר ויו"ר ועדת "אות עשות משפט וחסד" המשותפת למרכז השלטון המקומי ולשכת עורכי הדין בישראל, התקשרה לראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, ובישרה לו על הזכייה באות.

השופטת שוחחה עם ראש העיר וציינה כי האות הוענק לרשות על הצטיינותה בהנגשת סיוע ויעוץ משפטי לכל תושב ועל שילוב פעילויות משמעותיות בקידום תחום ההתנדבות.

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים בראשותה של אילנה פרץ עייש מפעילה עשרות מתנדבים בוגרים ובני נוער, המשתלבים במגוון מסגרות ופעילויות. בעיר קיימים כ-30 ארגוני התנדבות וכן מגוון של מיזמים קהילתיים בהם תושבים משולבים במעורבות חברתית למען מיזמים חברתיים בשעת שגרה ובשעת חירום. כמו כן, ניתנים בעיר שרותי סיוע משפטי למעוטי יכולת באמצעות מספר גופים: שי"ל – שירות יעוץ לאזרח הפועל באגף הקליטה, מרכז עוצמה, תוכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין, עמותת להיטיב, האגודה לתרבות הדיור ותוכנית לייעוץ משפטי ייעודי לאזרחים ותיקים המספקת מידע, יעוץ והכוונה בהתמקדות בבעיות הייחודיות המאפיינות מגזר זה.
בכל אחד מגופים אלו בהתאם לבעיה שבה נתקל תושב העיר יש עורכי דין המעניקים ייעוץ משפטי ללא עלות לתושבי העיר, וגם ליווי וייצוג משפטי עי עורכי הדין של תכנית שכר מצווה. בנוסף, מגדל העמק מפעילה תוכנית בשיתוף "פיתחון לב" ועמותת "להיטיב" למיגור העוני ולהתמודדות עם קשיים כלכליים. ניתוח הנתונים מצביע על הצלחה של מעל 80% בקרב התושבים המשתתפים בתוכנית זו.
אילנה פרץ עייש מנהלת היחידה להתנדבות ורכזת משפחות המתמודדות עם קושי כלכלי אמרה: "הזכייה באות "עשות משפט ואהבת חסד" היא ביטוי לאיכויות הנדירות הקיימות של ההון האנושי המופלא בעירנו ואני מבקשת להוקיר תודה מעומק הלב. זה המקום להודות לכל הארגונים, עמותות והמתנדבים העוסקים במלאכה, שעושים ימים כלילות למען תושבי העיר".
מומי בן-סימון מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק, ציין כי יחס המתנדבים בעיר למספר התושבים הוא מהגבוהים ביותר בארץ וכי המתנדבים מפוזרים על פני קשת שלימה של עשייה ותרומה לקהילה, ללא הבדלי גיל, מגדר, עדה, השכלה ותחומי עיסוק.
אלי בקסיס, סגן ראש העיר הממונה על הרווחה אמר: "הרשות המקומית רואה את הושטת היד, העזרה לזולת והערבות ההדדית כערך עליון ולכן חרטה על דגלה לקדם את תחום ההתנדבות ופיתוח ההון האנושי בעיר מתוך הבנה כי תושבים מעורבים הינם תורמים ונתרמים, בעלי ערך, שותפים, שייכים לקהילה, מחזקים את החברה ותורמים רבות לסולידריות ולתחושת השייכות לעיר ולקהילה".
אלי ברדה ראש העיר סיכם: "היה מאוד מרגש לשמוע על הזכייה, שמצטרפת לזכיות קודמות כ"רשות מתנדבת מצטיינת". ערך הערבות ההדדית, הנתינה וההתנדבות הם ערכי הליבה של העשייה עירונית שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות