30 ראשי רשויות מקומיות מהצפון והדרום פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הם דורשים את התערבותו המיידית לעצור את תכנון שדה התעופה ברמת דוד ולקדם את הקמת שדה התעופה בנבטים בנגב.
כותבים ראשי הרשויות לנתניהו: "אנו, קואליציה של 30 רשויות מקומיות מהצפון והדרום, ערים וכפרים, מכל הקשת הפוליטית ומכל המגזרים – יהודים וערבים, ימין ושמאל – המייצגים למעלה ממיליון וחצי תושבים, פונים אליך בבקשה דחופה להוביל את המהלך הלאומי והציוני דווקא בעת הזו: קידום שדה התעופה בנבטים כחלק משיקום הדרום והמדינה בעקבות המתקפה הנפשעת של 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.
"אנו מבקשים את התערבותך המיידית לעצור את בזבוז המיליארדים מתקציב המדינה, הנשפכים על תהליכי תכנון הרסניים לביטחון, להתיישבות, לדיור, לבריאות, לחקלאות ולחינוך באזורים נרחבים של 23 רשויות בצפון הארץ, אשר יסבו נזק חסר תקדים שיהיה בלתי אפשרי לשקמו.
"המועצה הארצית לתכנון ובנייה עומדת לקבל החלטה שמשמעותה הטלת הגבלות חסרות תקדים על הדיור, ההתיישבות והחקלאות, מכוח סעיפים 78-77 לחוק התכנון והבנייה. החלטה זו תמנע הקמת 120 אלף יחידות דיור במגדל העמק, רכסים, רמת ישי, טבעון וביישובים רבים נוספים. בעמק יזרעאל לא ניתן יהיה להרחיב אף יישוב, ויידרשו אף לפנות שלושה יישובים ועשרות מוסדות חינוך, דבר אשר יפגע פגיעה אנושה בהתיישבות בגליל ובחקלאות בשטח של 637 אלף דונם (פגיעה ב-20 אחוז מייצור החלב ולמעלה מ-15 אחוז מהתבואה של מדינת ישראל) – דווקא בתקופת לחימה, כשנופלים טילים וכטב"מים על האזור מדי יום.
"למרות החלטת הממשלה בהובלתך לקדם תכנון של שני שדות תעופה, בפועל רק תכנון הנמל ברמת דוד מקודם על ידי מינהל התכנון. זאת, בניגוד להתנגדותו של המשרד להגנת הסביבה לקידום השדה ברמת דוד ובניגוד לעמדות מקצועיות ותכנוניות כבדות משקל רבות נוספות, כגון הסיכון שבסמיכות שדה תעופה אזרחי לצד צבאי, בפרט לאחר 7 באוקטובר. האצת תכנון הנמל ברמת דוד – תשתית לאומית בסדר גודל עצום ובעלת חשיבות אסטרטגית לאומית – וזאת מבלי שנעשתה כל בדיקה בנושאי הבריאות, החקלאות, מצב הקרקע, הכלכלה והעלויות לרבות פיצויים, מהווה מחדל של ממש. זאת, בניגוד להסכמה הרחבה שיש בקרב ראשי הרשויות בנגב ובקרב אנשי מקצוע ומתכננים לצורך החיוני בקידום שדה תעופה בנבטים, דווקא בשעה זו. שדה זה יהווה מנוף כלכלי, חברתי ולאומי לחיזוק אזור הנגב ויענה על הצורך המיידי בשיקום האזור.
"לפיכך, זהו המועד הראוי להחלטה היסטורית להורות על הקמת שדה תעופה בנבטים. שדה תעופה זה יהווה קטר כלכלי וחברתי קריטי לאזור הדרום. העלויות להקמת שדה תעופה בנבטים נמוכות בכ-8 מיליארד שקלים ביחס לחלופה הצפונית, מה שמאפשר ניתוב המשאבים לאפיקים אחרים להם המדינה זקוקה, במיוחד לנוכח ההבדלים במצב הקרקע והעלויות הכבדות הנובעות מבינוי באזור מיושב".
על המכתב חתומים חברי מטה הרשויות למען שדה התעופה בנבטים: בני ביטון, ראש עירית דימונה; רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע; שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל; אסף אוברלנדר, ראש המועצה המקומית רמת ישי; רומן פרס, ראש עיריית יקנעם; יקי בן חיים, ראש עיריית מגדל העמק; יאיר מעין, ראש עיריית ערד; אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מאהר ח'ליליה, ראש המועצה המקומית יפיע; יאסר טבאש; ראש המועצה המקומית כעביה-טבאש-חג'אג'רה; נילי אהרון, ראשת המועצה המקומית ירוחם; עמוס נצר, ראש המועצה האזורית זבולון; נאהד חזאם, ראש עיריית שפרעם; יצחק רייך, ראש המועצה המקומית רכסים; ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר; יחיאל זוהר, ראש עיריית נתיבות; מוניר זבידאת, ראש המועצה המקומית בסמת טבעון; גיל לין, ראש המועצה האזורית מגידו; עאטף גריפאת, ראש המועצה המקומית זרזיר; עבד א-סלאם דראושה, ראש המועצה המקומית אכסאל; ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב; עידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית טבעון; רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דליית אלכרמל; ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון; טלב אבו עראר, ראש המועצה המקומית ערערה בנגב; דני עברי, ראש המועצה האזורית משגב; אחמד זועבי, ראש המועצה האזורית בוסתאן אלמרג'; דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע, וחאבס אלעטאונה, ראש המועצה המקומית חורה.