מהסקר עולה כי תאונות הדרכים הם הגורם המרכזי (ביחד עם מחלה) שהציבור חושש ממנו. כמו כן, חלקים גדולים מהציבור בישראל חושבים שלא רק הנהג הישראלי אשם בתאונות, אלא מדובר גם באחריות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושהסיכוי להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה. חלקם הגדול של הנשאלים נותן ציון נכשל לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מאמין שיש למנות שר שיעסוק אך ורק במאבק בקטל בדרכים ודורשים ענישה קשה לעברייני תנועה.
כאשר נשאלו ממה הם חוששים יותר, 34% טענו כי הם חוששים מתאונות דרכים וממחלה (כל אחד בנפרד). 20% טענו כי הם חוששים ממלחמה (הסיבה השלישית). 11% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים.
כאשר נשאלו מי אחראי לכך שמדינת ישראל נמצאת בין המדינות בהן נרשמה הירידה הקטנה ביותר במספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור מבין מדינות אירופה, 57% טענו כי מדובר באחריות שווה בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והנהגים עצמם. 28% טענו כי האחריות היא אך ורק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ו-15% מאמינים כי מדובר באחריות בלעדית של הנהגים.
כאשר נשאלו מה הפתרון הטוב ביותר לתאונות הדרכים, 40% השיבו כי ענישה קשה יותר לעברייני התנועה היא הפתרון. 23% טענו כי שיפור הכבישים הוא הפתרון, 19% מאמינים כי תוספת שוטרים וניידות להגברת ההרתעה ו-18% ציינו כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון.
53% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שקרוב להם היו מעורבים בחמש השנים האחרונות בתאונות דרכים כלשהי (5% נפגעו בשלוש תאונות, 17% נפגעו בשתי תאונות ו-31% נפגעו בתאונה אחת . 47% דיווחו כי לא הם או מישהו קרוב להם נפגע.
61% מהנשאלים טענו כי הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים הוא גבוה וגבוה מאוד. 30% טענו כי קיים סיכוי בינוני לפגיעה בתאונת דרכים ו-8% וענו כי הסיכוי הוא נמוך ונמוך מאוד.
דרישה לנקיטת יד קשה נגד עברייני תנועה
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים זוכה לציון נכשל מצד הציבור אשר מעניק לה את הציון הממוצע 3.80 כאשר 30% מהציבור נתן את הציון הנמוך 1. הציון הממוצע לשר/ת התחבורה והבטיחות בדרכים נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות.
נושא תאונות הדרכים מטריד ומעסיק רבים ולכן 50% מהנשאלים טענו כי יש למנות שר שיעסוק אך ורק בבטיחות בדרכים. 37% התנגדו למהלך כזה ו-13% השיבו ב: "לא יודע".
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות הדרכים הן מכת מדינה שמעסיקה רבים מאתנו בכל יום. הציבור לא מנקה את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מאחריות והוא דורש יד קשה כנגד עבריינים. תוצאות הסקר מראות עד כמה נושא תאונות הדרכים מעסיק את הציבור ובעיקר מפחיד אותו. לא מדובר בנושא קטן ומינורי אלא בתחום שגבה את חייהם של קרוב ל-400 בני אדם רק השנה וגרם לפגיעתם של אלפים רבים, חלקם יישאו עימם נכות לכאב לכל ימי חייהם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להצהיר כי נושא תאונות הדריכם נמצא בראש סדר העדיפות שלהם ולאשר את התכנית הלאומית שמונחת של שולחנה של השרה, תכנית שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בשנים הבאות. הגיע הזמן שמדינת ישראל תכריז מלחמה על הקטל בדרכים ותפעל כדי להציל חיים. הציבור אומר זאת באופן ברור וגורף".