fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוף הגליל: ראש העיר רונן פלוט מחזיק את הקלפים קרוב לחזה

בשאלה מי יקבל את תפקיד סגן ראש העיר שהתפנה בעקבות מותו הטרגי של אלכס גופמן ז"ל * חברת המועצה עירית שחר: "בסופו של דבר זו החלטה של רונן"
על קברו של גופמן ז"ל באזכרה לציון 30 יום למותו (צילום דוברות העירייה)
על קברו של גופמן ז"ל באזכרה לציון 30 יום למותו (צילום דוברות העירייה)

חמישה שבועת אחרי לכתו בטרם עת של אלכס גופמן ז"ל, סגן ראש העיר הוותיק ובנוף הגליל עדיין מתחבטים בשאלה מי יחליף אותו  וימונה לתפקיד הסגן.

את מקומו של גופמן ז"ל במועצה ימלא עו"ד רוברט בלומנטל, שבעבר שימש כיו"ר העמותה לקידום הספורט והיה הבא בתור ברשימת 'נצרת עילית החדשה', שהתמודדה לפני שנתיים למועצה.

בינתיים בורסת שמות  המועמדים לתפקיד הסגן הולכת וגדלה, התשובות לתעלומה נמצאות בידי ראש העיר, רונן פלוט, שמחזיק את הקלפים קרוב לחזה. "עדיין לא הוחלט מי יחליף את גופמן", הסתפק בתגובה קצרה.

"מי שיחליט בסופו של דבר זה רונן"

עירית שחר (צילום עצמי)
עירית שחר (צילום באדיבות עירית שחר)

אחת המועמדות לתפקיד ששמה מסתובב בבורסת השמות היא חברת המועצה עירית שחר, 58, המשמשת בתפקידה כבר 5 שנים. שחר הגיעה למועצת העיר בעידן ראש העיר הקודם, שמעון גפסו, ובבחירות האחרונות שובצה במקום ה-7  ברשימתו של רונן פלוט 'נצרת עילית החדשה'.

"אני מועמדת לתפקיד הסגן? סתם שמועות ואין לי מושג מי מפיץ אותן", הכחישה שחר.

-אבל אם תגיע הצעה לא תסרבי

"אני לא יודעת להגיד, הגעתי למועצה כי רציתי לתרום, אני מאוד נהנית מהפעילות שלי במועצת הנשים כיו"ר המתנ"ס, בסופו של דבר זו החלטה של רונן".

שחר הוסיפה ואמרה: "אלכס גופמן היה חבר קרוב שלי, מאוד הערכתי אותו, לא חושבת שנכון בכלל להתעסק בזה עכשיו. בכל מקרה מי שיחליט בסופו של דבר זה רונן".

שם נוסף המוזכר כאופציה לתפקיד הסגן הוא חבר המועצה סמיון וסרמן, מקורבו ואיש סודו של גופמן ז"ל. על פי השמועות המתרוצצות בעיר, ישנו הסכם ג'נטלמני בין גופמן ז"ל לפלוט, לפיו אם במהלך הקדנציה לא יוכל לשמש כסגן, מי שיחליף אותו יהיה ברון. אף גורם רשמי לא אישר את אמיתות הדברים וכלל לא ברור עד כמה הם אמיתיים.

שם נוסף שזרק לחלל הוא דויד שינאן, חבר המועצה הצעיר, שמפתיע רבים בפעילות הנמרצת למען הציבור בקדנציה הראשונה שלו בפוליטיקה המקומית, אם כי שמו מוזכר בעדיפות נמוכה.

"אתם המשפחה שלנו מעכשיו"

בשבוע שעבר מלאו 30 ימים ללכתו הפתאומית של אלכס גופמן ז"ל, מאנשי הציבור הבולטים בפעילותם למען העיר נוף הגליל בעשורים האחרונים, סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה לפיתוח נוף הגליל. בשל מגבלות הקורונה, טקס האזכרה נערך בקפסולות ובמתכונת מצומצמת של משתתפים. בטקס העירוני נשאו דברים ראש העיר רונן פלוט, הבן אריאל גופמן ומנכ"ל החברה לפיתוח נוף הגליל שמעון גלרון, שהיה חברו הקרוב. רב העיר ישעיהו הרצל ערך את טקס האזכרה והחזן יעקב מרקוביץ' נשא תפילת "אל מלא רחמים".

בשעה 18:00 התכנסה מועצת העיר לישיבה מיוחדת לציון יום ה-30. בישיבה השתתפו בלה אשתו של גופמן ובנו אריאל. בשל  מגבלות הקורונה, חלק מחברי המועצה השתתפו בטקס באמצעות הזום.

ראש העיר, רונן פלוט, אמר כי גופמן חסר בכל יום שעובר רק יותר ויותר. "אנחנו עדיין לא מעכלים את לכתך מאתנו. לפעמים אנחנו שואלים,  האם זה נכון או אולי זה חלום רע שנתעורר ממנו ונראה אותך כמו פעם. הלכת באופן פתאומי כל כך, שעות אחדות אחרי שהשתתפת בישיבת המועצה וכולנו שיבחנו אותך על המהפכה שעשית בחברה הכלכלית. השארת אותנו עם חלל גדול שלעולם לא יתמלא".

פלוט פנה בדבריו אל בני משפחתו של גופמן וביקש לחזק אותם בשעתם הקשה. "אתם המשפחה שלנו מעכשיו, אתם חלק ממשפחת עיריית נוף הגליל. אנחנו עומדים לרשותכם בכל דבר, זה המעט שאנחנו יכולים לעשות".

אלכס גופמן ז"ל (צילום: עצמי)
קרב הירושה בעיצומו. אלכס גופמן ז"ל (צילום: דוברות העירייה)

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות