fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לרגל ראש השנה רעיית הנשיא אירחה מפגש דבוראים בהשתתפות מנכ"ל מועצת הדבש

רעיית הנשיא האזינה לדבוראים ואמרה: "אמנם אני לא חקלאית אבל החקלאות זורמת בעורקי, מאחלת לכולנו שנמשיך להיות ארץ זבת חלב ודבש"
הדבוראים בבית הנשיא (צילום מארק ניימן)
הדבוראים בבית הנשיא (צילום מארק ניימן)

לרגל ראש השנה, רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, אירחה מפגש עם דבוראי ישראל ונציגי מועצת הדבש, שהוזמנו על ידה ועל ידי הנשיא יצחק הרצוג. המפגש הוקדש לתופעת היעלמות הדבורים עקב משבר האקלים. בפגישה השתתף מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך חבר מושב בית לחם הגלילית שבעמק יזרעאל..

הדבוראים סיפרו למיכל על אהבתם למקצוע מינקות, ועל הקשיים הכרוכים בו. רבים מהם דור שלישי ואף רביעי למקצוע, סיפרו לה על העבודה בתחום מגיל כה צעיר.. חלקם אף הביאו למפגש את ילדיהם, דור שני ושלישי לענף הדבוראות.

רעיית הנשיא האזינה ואמרה: "אמנם אני לא חקלאית אבל החקלאות זורמת בעורקיי. המשפחה של אמי הייתה מראשוני עפולה וזיכרונות הילדות שלי הם עם סבא על הטרקטור. גם אחרי שכבר עברה העירה, אמא שלי תמיד הייתה מודאגת מהגשם. זה כנראה משהו שעובר בגנים, כמו שהדבוראות היא עסק משפחתי".

רעיית הנשיא העמיקה עם הדבוראים גם על השפעות משבר האקלים על עבודתם ועל הדרכים לסייע בשימור הדבורים והדבוראות, ולאחר מכן סיכמה את דבריה: "אני רוצה לברך אתכם ולהגיד שלמדתי מכם רבות. אני מאחלת לכם ולכולנו שנמשיך להיות ארץ זבת חלב ודבש".

"הדבורים תורמים לחקלאות"

מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך הדגיש את חשיבות השמירה על ענף הדבוראות: "צריך לציין שהדבורה איננה רק יצרנית דבש וחשיבותה אינה מסתכמת ביצור דבש, אלא גם ובעיקר בפעולת ההאבקה שהיא מבצעת. הדבורים מאביקות חלק ניכר מצמחי ארץ ישראל ובכך מאפשרות חקלאות יציבה, יצור מזון ובטיחות מזון לכל תושבי העולם בכלל ולמדינת ישראל בפרט".

במהלך האירוע הצטרף הנשיא יצחק הרצוג, בירך את הדבוראים, שמע מכל אחד על עבודתו והשתתף בצילום הקבוצתי עמם לצידה של מיכל, וכולם טעמו דבש מסוגים שונים ותפוחים מרמת הגולן.

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות