fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידי תעסוקה בכל הארץ לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

מהלך ייחודי במטרה לסייע לאלפי אנשים עם מוגבלויות שנפלטו ממעגל העבודה במהלך משבר הקורונה. קבוצת שכולו טוב קיימה יריד תעסוקה מקוון לאנשים עם מוגבלויות באזור הצפון במעמד 300 מחפשי עבודה ו-40 חברות מובילות
יריד התעסוקה המקוון. צילום: באדיבות קבוצת שכולו טוב
יריד התעסוקה המקוון. צילום: באדיבות קבוצת שכולו טוב

לנוכח הסגר השלישי ונתוני האבטלה הקשים, בקבוצת שכולו טוב החליטו לגייס את החברות במשק ולקיים ירידים דיגיטליים מיוחדים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה. מטרת הירידים היא ליצור מפגש ישיר בין מעסיקים לבין אנשים עם חסמים תעסוקתיים, שעברו תהליך הכשרה מקצועי במסגרת מיזמי ההכשרה של הקבוצה.

ביריד האחרון שהתקיים השתתפו כ-300 אנשים עם מוגבלויות מאזור הצפון ומעל ל-40 חברות מובילות במשק וגופים מרכזיים ביניהם- קוקה קולה, יוניליוור, הטכניון, אלקטרה, קשת טעמים, קסטרו-הודיס, סלקום, תקשוב ועוד. החברות הציעו משרות במגוון תחומים כגון שירות לקוחות, מכירות, אדמיניסטרציה, עבודות ייצור ועוד.

היריד הראשון יועד למעסיקים ומקבלי שירות של הקבוצה. האירוע התחיל בברכות של נציגי משרד הבריאות, נציגי משרד העבודה והרווחה, ויו"ר קבוצת שכולו טוב עירד אייכלר, מעסיק מהאזור ומקבל שירות מטעם הקבוצה.

בחלקו השני של היריד, המעסיקים התחלקו ל – 8 חדרים בזום כאשר בכל חדר – מיפו העסקים את האפשרויות הקיימות וענו על שאלות כגון: לאיזה משרות הם מחפשים עובדים, מהן דרישות התפקיד, כיצד מתנהל תהליך הגיוס ועוד.

במהלך הדיון הצ'אט נפתח לצורך שאלות שוטפות מצד מקבלי השירות. כעת, עם סיום המפגש, הקבוצה מסייעת למקבלי השירות לגשת למשרות. הליווי כולל הכנה לריאיון, חפיפה לתפקיד, וליווי מקצועי גם במהלך ביצוע התפקיד.

פחות מ-50% מאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות מועסקת כיום

בישראל חיים כיום כ-1.5 מיליון איש עם מוגבלויות, כאשר 50% מהם בגילאי שוק העבודה (18-64). מחקרים מלפני משבר הקורונה מציגים את תמונת המצב בישראל, בה אחוז המועסקים בארץ הינו 79% ואילו בקרב אוכלוסיית אנשים עם מוגבלויות אחוז המועסקים פחות מ-50%.

טל נויברגר, מנהל תעסוקה נתמכת ארצי מטעם "שכולו טוב": "אנחנו מאמינים שאין תחליף למפגש ישיר בין מעסיקים לאנשים עם מוגבלות, זה האמצעי הטוב ביותר להפחתת הסטיגמות והחששות. בעבר עשינו שמונה ירידים פיזיים שהביאו לתוצאות מדהימות, ולאור המצב אנחנו מתכננים לעשות סדרת ירידים וירטואליים שבאמצעותם נגיע למעסיקים בכל רחבי הארץ".

טל גרינמן, רכזת משאבי אנוש "הטכניון": "הנהלת הטכניון דוגלת בהעסקה של אנשים עם מוגבלות, מתוך אמונה כי השתלבותם בשוק העבודה הינה הבסיס למימוש עצמי, לחיים בכבוד, לתרומה למשק ולשוויון חברתי. כמעסיקים ומוסד אקדמי מוביל, יש לנו תפקיד חשוב בשילוב עובדים עם מוגבלות, במתן הזדמנות שווה. לכן הקמנו מסלול ייחודי עבור עובדות ועובדים בעלי מוגבלויות קוגניטיביות, רגשיות או נפשיות, המאפשר הסתגלות בסביבת עבודה תומכת ומכילה, המעניקה שגרת חיים נגישה יותר".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות