בגלבוע התעוררו ביום שני בבוקר לאירוע בטחוני חמור, שהחל במחדל שאפשר את בריחתם של 6 מחבלים (חלקם רוצחים במאסר עולם), מכלא 'גלבוע', הסמוך לבית-השיטה.

מרגע היוודע הדבר, הוקפצה כיתת הכוננות של המועצה, עודכנו הרבשצ"ים בישובים, וביחד עם אנשי הצח"י הוגברה הכוננות בישובים, לצד סיוע מקסימלי לכוחות הביטחון במרדף.

כוחות בהיקף חסר תקדים הגיעו לגלבוע, והמועצה העמידה לרשותם כל סיוע, ומתחם נדרש במרכז הצעירים-תכל'ס (צומת תל-יוסף), בו נפתח חפ"ק מרכזי ואחוד של כל הכוחות. לצד הגברת העירנות התבקשו התושבים לקיים את שגרת יומם, וימי החג עברו ללא אירועים מיוחדים.

חרף העובדה שעל החקירה הוטל איפול כבד, בוצעו מספר פרסומים חסרי אחריות, באופן שפגע בחלק מיישובי ותושבי מוא"ז הגלבוע. לפיכך, הגיעה הנהלת המועצה, בהובלת עובד נור, במוצאי החג (ד'), למפגש בנאעורה עם ההנהגות המקומיות של היישובים. ראש המועצה הדגיש בדבריו כי "אנו בטוחים ומשוכנעים בנאמנות תושבינו ולא ניתן להכתים ולפגוע בשמם הטוב, וברקמת החיים המשותפים והאחווה בגלבוע. כאשר תושבי הגלבוע חשים פגועים, על כולנו לעצור, ולגלות יותר אחריות ואיפוק. אני אומר זאת לכולם, ובפרט, לכל מי שידו קלה על המקלדת! נמשיך לסייע לכוחות הביטחון לפעול ללכידת האסירים, לצד דרישה להתנהלות מכבדת, ללא הכללה והכתמת הקהילות".

ארבעה נתפסו

מיום חמישי דוללו הכוחות שפעלו בגלבוע, והחפ"ק האחוד נשאר בתחומי המועצה אך עבר לבסיס 'חטמ"ר מג"ב צפון' (בגן-נר).. נוכח הירידה בעצימות הכוחות באזור, ולאור דרישתו של עובד נור, ממשרדי הממשלה השונים, ובראשם משרד הפנים והמשרד לביטחון-הפנים, נעתרו המשרדים לפנייתו של ראש המועצה, והקצו תקציב מיוחד לעיבוי האבטחה ברחבי הגלבוע. הדבר התבטא כבר בתחילת השבוע (א'), בתגבור האבטחה ואמצעי ביטחון סביב ובתוך מוסדות החינוך בגלבוע וביישובים ונקודות רגישות נוספות במועצה.

במהלך סוף השבוע, נתפסו 4 מתוך ששת האסירים שברחו, ובמוצאי שבת הגיע הרמטכ"ל לקיים בגלבוע הערכת מצב עם מפקד מחוז הצפון במשטרה, ראש המועצה, ושאר הכוחות המיוחדים העוסקים בחיפושים. הערכת המצב נוצלה גם לפגישה של הרמטכ"ל והצוות שעמו עם ראש המועצה ומנכ"לית המועצה, ובמהלכה ביקשו גורמי הביטחון השונים לשבח את התנהלות תושבי הגלבוע, וביטאו "הערכה גבוהה לחוסן הקהילתי בגלבוע אשר תרם לפעילותם בשבוע האחרון ולאורך האירוע המתגלגל", לדברי אותם גורמים.

בנוסף, התייחסו גורמי הביטחון, בהובלת הרמטכ"ל עצמו, לקשב להתראות של ראש המועצה באשר לצורך בטיפול מידי בפרצות בגדר הביטחון בתחומי הגלבוע ואף רמזו שמגובש לכך מענה משמעותי בהקדם.

בהנהלת מוא"ז הגלבוע ביקשו "לשבח בחום את מפקדי המחוז והמרחב, את מפקד מג"ב ואת כל הכוחות המיוחדים הפעילים בקשר ישיר ורצוף עמנו. יש להדגיש כי נכון ליום א', האירוע טרם הסתיים, ועל הציבור להמשיך להתנהל בשגרה תוך ערנות מלאה ושימת לב לכל דבר חשוד".

כל הקודקודים היו בחפק (צילום דוברות הגלבוע)
כל הקודקודים היו בחפק (צילום דוברות הגלבוע)
לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן