fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אמשיך להילחם כדי לעזור לצעירים"

לואיז קוגן מנוף הגליל, סטודנט לתואר ראשון באקדמית עמק יזרעאל, דיבר בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת על המצב העגום בו נמצאים כעת צעירים רבים בישראל והציע פתרונות
לואיז קוגן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ישראל ביתנו | צילום: מיכאל לוריא
לואיז קוגן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ישראל ביתנו | צילום: מיכאל לוריא

המשבר הכלכלי שהביאה איתה מגפת הקורונה לא פסח גם על הצעירים. יותר מ-400 אלף צעירים, חיילים משוחררים, סטודנטים וזוגות טובעים בחובות, ולא זוכים להתייחסות הולמת מצד הממשלה. לואיז קוגן, 23, סטודנט לתואר ראשון באקדמית עמק יזרעאל, ראש מדור תרבות באגודת הסטודנטים, פעיל זה שנים בקבוצת הצעירים של סניף מפלגת ישראל ביתנו בנוף הגליל. הפוליטיקה תופסת חלק גדול בחייו.

קוגן מספר: "מאז ומתמיד קינן בי החיידק הפוליטי. היה לי חשוב להשפיע במקומות בהם נכחתי. המדינה חשובה לי, ככה חונכתי. לאהבת הארץ וכבוד האדם, ולמדתי מכל בן אדם שפגשתי בדרכי. הרצון לעזור ולהשפיע למען הסובבים אותי בוער בי כל יום".

ביום שני שעבר הוזמן לואיז קוגן לנאום בישיבת הסיעה של מפלגת ישראל ביתנו בכנסת. קוגן העביר בפני חברי הכנסת את התחושות של רוב הצעירים בתקופה זו, הציע איך אפשר לעזור להם והתמקד בבעיות שיש לפתור.

תוכנית הנשמה לצעירים

לדברי קוגן, לרוב הסטודנטים כיום אין מקורות הכנסה או מקומות תעסוקה, אך מנגד הם ממשיכים לשלם שכר לימודים ושכר דירה ללא כל רשת ביטחון בזמן המשבר. בנוסף, אלפי זוגות צעירים, שהיו רגע לפני חתונה, נותרו ללא אולם וללא אפשרות להתחתן. חלקם גם לא קיבל את החזר המקדמה ששילם. "אף אדם לא אמור להתחיל כך את חייו", אמר קוגן.

קוגן: "לצערי, 750 שקלים לא יכולים להספיק להתמודדות עם המצב. לכן הרגשתי נכון להעלות את הנושא לשיח הציבורי. נפגעים רבים מהמשבר הם צעירים בתחילת דרכם, שאין להם איך להמשיך. לכן חשוב להתחיל בתוכנית הנשמה לצעירים. אמשיך להילחם כדי לעזור לצעירים ולאנשים שנפגעו".

בתום ישיבת הסיעה, המשיכו חברי הכנסת מטעם המפלגה ביחד עם קוגן לשוחח על פתרונות לבעיות שהועלו.

קוגן מקווה שיגיע היום, בו תהיה לו את האפשרות להשפיע יותר ולשנות את חוקי המשחק למען המדינה ולמען הצעירים.

עוד חדשות בידיעות הגליל

בקרו אותנו גם בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות