fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדלי המגורים לאורך קו החוף לא יפנו גב למזרח

בכך רצה מהנדס העיר למנוע מצב שהבנינים יראו כחומת בטון. ולא יהיה להם קשר לרחוב.
שדרות בן גוריון - מגדלים כחומות בטון. צילום באדיבות אריק שניידר

מדיניות העיריה לגבי בניית מגדלי מגורים על קו החוף דורשת שאלה לא יפנו גב למזרח. בכך רצה מהנדס העיר למנוע מצב של חזית אל הים וחומת בטון במזרח. בניינים שאין להם קשר ונראות לרחוב. אפשר לראות את המצב הזה היום במגדלים הנמצאים על שדרות בן גוריון ושדרות בן עמי. המגדלים נראים כחומת בטון כשהחזית הנדל"נית היא לים. החשש של העיריה הוא שהחזית המזרחית- כגבית הופכת להיות החצר האחורית. ובה מסתורי כביסה ומזגנים או בטון.

הועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה אישרה בישיבתה לפני שבועיים את מדיניות עיריית נתניה לגבי בנייה לגובה לאורך קו החוף. מהדיון עולה שיש מתחמים לאורך קו החוף שאושרה בהם בניה לגובה 40  קומות.

שדרות בן גוריון – מגדלים כחומות בטון. צילום באדיבות אריק שניידר

האדריכל חיימי שניידר: אני שותף לדרישה של אי הפניית גב למזרח

האדריכל חיימי שניידר מצדד בהחלטה הזאת. לחדשות נתניה הוא אומר השבוע: "אני ממש לא נרתע מבניה לגובה. בנינים נמוכים (עד 9 קומות ) וקרובים האחד לשני יוצרים חסימה נופית משמעותית הרבה יותר ממגדלים שיש ביניהם מרווחים גדולים. אני בהחלט שותף לדרישה של אי הפניית גב למזרח. דהיינו החזית המזרחית צריכה לקבל התייחסות אדריכלית מתאימה כולל חלונות ומרפסות.

אדריכל אריק שניידר בניין פפושדו בשדרות בן גוריון

האדריכל אריק שניידר מראה שהוא גם מבצע. הוא מסביר לחדשות נתניה על הבניין שבנה בשדרות בן גוריון לפני שיצאה ההוראה החדשה:

"לאורך ציר בן גוריון  שהוא קו החוף תכננתי מגדל בנפחים ובעוצמות של נת 600  – מגדל מגורים לחברת פפושדו. העיצוב הוא יוצא דופן. למרות שהחזית החשובה הנדל"נית היא לים הרי שהחזית המזרחית היא ידידותית לרחוב כחזית ראשית ואינה מפנה גב למזרח".

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה מ"מ ראש העיריה אלי דלל: "זהו מסמך כוונות, שמטרתו היא בראש ובראשונה לייצר שקיפות וודאות בנוגע למתחמים ולבניינים שייבנו בסביבת החוף. המדיניות העירונית מעניקה עדיפות לבניית בניינים גבוהים וצרים, עם מרווחים גדולים ביניהם, המשפרים את זרימת האוויר, מצמצמים את ההשפעה הנפחית ומאפשרים נוף לים – על פני 'חומת בניינים' רחבה.

בדבריו לחדשות נתניה הוסיף דלל : "המדיניות מתבססת על תמ"אות (תכניות מתאר ארציות) ותב"עות (תכניות בניין ערים) קיימות, שכבר אושרו בעבר".
לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות