fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית נתניה לשרי הפנים והאוצר: קחו את האחריות על החופים שלנו או שתשלמו בעד אחזקתם

בעקבות פנייתה הדחופה של פיירברג, פנה מנכ"ל משרד הפנים לסגן הממונה על התקציבים באוצר ודרש להעלות תקצוב החופים באופן שיעמוד ביחס ישיר להשקעה העירונית.
מרים פיירברג איכר צילום רענן כהן

ראש העיר נתניה פנתה בשבוע שעבר  לשר הפנים ולשר האוצר, בדרישה להסיר את אחריותה של העירייה מנושא אחזקת החופים.  או לחילופין דרשה לשפות את העירייה בגין תפעול ואחזקת החופים. בפנייתה מציינת פיירברג כי היא אינה פוסלת אפשרות לפנות לבג"צ בעניין.

לחדשות נתניה נמסר כי בעקבות פנייתה של פיירברג, פנה מנכ"ל משרד הפנים לסגן הממונה על התקציבים באוצר ופרש בפניו את הגרעון שבתקציבי השיפוי לתחזוקה והפעלת החופים. הוא דרש להעלותם באופן שאכן יעמדו ביחס ישיר להשקעה העירונית.

חוף סירונית

חוף סירונית (צילום: רותי ברמן)

בפנייתה לשר האוצר, ישראל כץ ולשר הפנים, אריה מכלוף דרעי דרשה פיירברג – איכר להסיר את אחריותה של הרשות מתפעולם ואחזקתם של חופי הים שבתחומה. היא דרשה להעביר את כל המחויבות החלה על העיריה בקשר לחופים – למדינה. שהיא הבעלים של חופי הים.

רצועת חוף של נתניה משתרעת  על פני כ – 13 ק"מ ובה תשע תחנות הצלה, חופים מושקעים, לרבות חוף נפרד בקרית צאנז הנחשב לפופלרי על אוכלוסיה חרדית מכל הארץ.

אחזקת החופים מוטלת על העירייה בעוד היא אינה יכולה להפיק תועלת כספית מהם

פיירברג איכר: "העירייה אינה יכולה עוד לעמוד בעול החובות המוטלות עליה, מכוח היותה רשות מקומית, בקשר עם תפעולם ואחזקתם של חופי הים שבתחומה. במיוחד לאור העובדה שאין היא הבעלים של שטחי החוף, ואינה יכולה להפיק הכנסות מהחוף.  לא מדמי כניסה לחוף האסורים על פי חוק. לא מפעילותם של בתי קפה, מסעדות ועסקים ימיים כלשהם. וזאת מבלי שתאלץ לשלם בגין פעילויות אלו לרשות מקרקעי ישראל."

לדבריה מדובר באנומליה עליה היא מתריעה שנים רבות. "בעת האחרונה הגיעו מים עד נפש. העירייה אינה יכולה להמשיך ולתחזק את תחנות ההצלה. לשלם את שכר המצילים, לדאוג להכשרתם המקצועית ולנהל את פעילותם. לדאוג לקיומם של שירותי חירום ועזרה ראשונה בחופים. לדאוג למערך הספורט הימי, לנקות את חופי הים ולשמור על ביטחונם ובטיחותם של השוהים והמתרחצים בהם.  לבצע את כל פעולות התחזוקה השגרתיות הנדרשות בפרט לאחר נזקי הסערות בכל חורף. לדאוג לייצוב המצוקים וכן לדאוג לתאורה, להנגשה ולפיקוח"

חוף פולג צלום רותי ברמן

"חופי נתניה משרתים תושבים רבים מנתניה אבל גם מרחבי הארץ, לרבות החוף הנפרד בצאנז. לעיר עוגנים כלכליים שיסייעו בידה במימון ואחזקת החופים כמו: הנמל באשדוד ותחנת הכוח בחדרה.  משרדי הממשלה ממשיכים להעלות עוד ועוד דרישות לגבי תחזוקת החופים לרבות הכשרת נגישותם, עבודות שעלותן לעירייה מיליוני שקלים".

פיירברג הדגישה בפנייתה כי העירייה אינה מעוניינת לפנות לבג"צ בבירור יסודי של שאלת האחריות על חופי הים. וזאת במיוחד לאור העובדה שהמדינה היא הבעלים של החופים. יחד עם זאת, ככל והמדינה לא תתגייס על מנת לשפות את העיר נתניה. במיוחד לנוכח מצבן הכלכלי הקשה של הרשויות בגין הקורונה.  לא ישאר מנוס בידה אלא לפנות בבקשה לקבלת סעד אל בית המשפט הגבוה לצדק.

לחדשות נתניה לחץ כאן

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות