fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריית נורדאו בנתניה היא שכונה מיושנת שמעוררת עכשו עניין נדל"ני

בשכונת קריית נורדאו מתוכננת בניה חדשה לגובה ותמ"א 38 שתמשך גם אחרי שהתמ"א יחדל. כאן אפשר היום לקנות דירה גם ב - 1.000,000 שקלים
מגדל המים קרית נורדאו באדיבות גדעון רוסק

שכונת קריית נורדאו מונה היום (2021)  כ- 5,600 יחידות דיור  עם כ- 20,000 תושבים. מדובר באוכלוסיה הטרוגנית, אשר כשליש ממנה הם עולים. רובם מברית המועצות לשעבר ואתיופיה.

קרית נורדאו מוקפת שכונות חדשות וגבולותיה הם: כביש 2 במזרח. שכונת אגמים ורחוב שלום עליכם בצפון. שכונת האירוסים ושדרות בן גוריון במערב. ובדרום נאות גולדה, עיר ימים ורמת פולג. היא ממוקמת במקום אסטרטגי עם יציאות נוחות לכביש החוף. במרחק נסיעה קצרה מהשכונה נמצאים מחלף פולג ומחלף גשר השלום. המתחברים לכביש החוף וגם לכביש-553 מזרחה לכביש 4.

מקומות בילוי אין בשכונה. אבל הקרבה לעיר ימים ולאזור התעשיה פולג מספקת מקומות בילוי לרוב. גם הקרבה לשלולית החורף ושמורת האירוסים הם מקומות בילוי מרחק חמש דקות נסיעה.

תושב השכונה וחבר הועד הותיק ביותר בה הוא לב קרשניקר. לחדשות נתניה הוא מספר שהוא גר בשכונה משנת 1977."כבר הרבה שנים שאין בשכונה בניה חדשה. אבל עכשו יש תכניות רבות להתחדשות וזה משמח. היום פחות זוגות צעירים נשארים כאן. יש כאן בתי ספר יסודיים ותיכון לחילונים ולדתיים וטיפת חלב ברמה גבוה. גם אחרי שהעירייה משקיעה יש מקום לשיפור בגינות ומגרשי השעשועים. יש כאן מרכזים מסחריים, קופות חולים, קניון עיר ימים במרחק הליכה. ואזור התעשיה פולג תוך נסיעה קצרה. התחבורה הציבורית נוחה לעיר ולתל אביב"

בשכונה יש מספר רב של גני ילדים ובתי הספר. בהם: נורדאו, יגאל אלון אורות רש"י, אלדד  ואורט גוטמן. כמו כן פועל במקום מתנ"ס של החברה למתנסים ולידו תחנת משטרה קהילתית.

קרית נורדאו. הדמיה. באדיבות – אדר' אירית צרף נתניהו

שכונה מיושנת מצפה להתחדשות עירונית

וזה הולך לקרות. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז החליטה בספטמבר 2020  להפקיד תוכנית מתאר מקומית להתחדשות עירונית בשכונת קריית נורדאו בנתניה.

התוכנית מציעה תוספת של כ-4,900 יחידות דיור. בבינוי המשלב בנייה נמוכה (מרקמית) של 4-9 קומות ועד בינוי גבוה יותר של 18-36 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 980 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. עיקר הבנייה הגבוהה בתוכנית מתוכננת לאורך הרחובות יצחק לבון, זלמן שניאור, בן גוריון, בר יהודה ורוטנברג.

בחלק ממבני המגורים תוקם חזית מסחרית וישולבו שטחים לצרכי ציבור. לטובת חינוך, דת, קהילה, תרבות, בריאות ורווחה.

התוכנית כוללת כ-30,000 מ"ר עבור שטחי מסחר. כ-10,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה. וכ-124 דונם עבור מבני ציבור. כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחבים הציבורים. ומציעה  כ-107 דונם של שטחים פתוחים .בהם רשת ירוקה להולכי רגל ושבילי אופניים.

קרית נורדאו צילום רותי ברמן

עקרונות התמ"א 38 יחולו גם אחרי סיום התמ"א

התוכנית כוללת כלים לטובת התחדשות עירונית בשכונה. בהם הריסה ובניה מחדש. עיבוי ותוספת זכויות בניה וכן חיזוק מבנים. בהתאם להוראות המעבר שנקבעו בתמ"א 38 התוכנית כוללת הוראות מפורטות להתחדשות. כך שבמתחמים אלה ימשיכו לחול אותם עקרונות גם לאחר סיום תמ"א 38. לכל מתחם נקבעו עקרונות תכנון לשיקום והתחדשות בהתאם למאפייני השכונה ובהתאם למדיניות העירייה ולישימות הכלכלית.

כמו כן אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה להפקיד תכנית פינוי בינוי ברחוב זלמן שניאור בקריית נורדאו, של 512 יחידות דיור, במקום 128 יחידות דיור בשמונה מבני שיכון ומבנה מסחרי של ארבע חנויות שקיים במקום כיום.

512 יחידות הדיור החדשות צפויות לקום בארבעה מגדלים, עם חזית מסחרית. על פי התכנית 20 אחוזים מהדירות יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 63 מ"ר.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "זוהי בשורה לתושבי השכונה הוותיקה. ואנו שמחים על שהוועדה המחוזית אימצה את החלטת הוועדה המקומית להפקיד את התוכנית, שתאפשר לתושבי השכונה לחדש את הבניינים שנבנו בשנות ה-50, לשדרג את איכות החיים בשכונה ואת התשתיות הישנות. יש לציין כי במקביל לאישור תוכנית המתאר, החלה העירייה לקדם תוכניות מפורטות בשכונה והתוכנית הראשונה צפויה לקבל היתרי בניה בחודשים הקרובים".

קרית נורדאו הדמיה מהנדס העיר

כמה עולה לגור כאן?

המתווך עמיחי בזק מתווך נדל"ן ממשרד REAL HOME  הוא מתמחה בנדל"ן בדרום העיר ובקריית נורדאו.  לדבריו אפשר למצוא בקריית נורדאו דירה במליון שקלים. המחירים של הדירות מתייחסים לבניינים עם מעלית ובלעדיה ובניינים שהולכים לפינוי בינוי. הם מבוקשים עתה בעיסקאות נדל"ן ומחירם עלה בשנה האחרונה.

דירות שלושה חדרים עם מעלית מחירם עד 1,300,00 שקלים. בבניינים עם מעלית דירות 4 חדרים מחירם עד 1,450,000 שקלים. דירות חמישה חדרים כמעט ואין בשכונה ואלה שיש מחירם יד 1,650,000 שקלים.

דירות בבניינים ללא מעלית בנות 3-4 חדרים בזלמן שז"ר מחירם 1,100,000 ועד 1,250,000 שקלים

על פי אתר הנדל"ן מדלן בקרית נורדאו נמכרו בשנה האחרונה 62 דירות כשהמחיר הממוצע למ"ר הוא 19,200 שקלים. כרגע נמצאים 96 נכסים למכירה באתרי המכירות השונים. השכירות הממוצעת בשכונה היא יחסית לנתניה נמוכה ועומדת על 3,500 שקלים. מחיר ממוצע של דירה יד שניה בשכונה עומד על 1,197,500 שקלים.

למה השם "קריית נורדאו"?

בקיץ 1919 החליט הוועד הפועל הציוני, להקים בארץ ישראל עיר גנים על שם מקס נורדאו. נדרשו 50,000 לא"י והקרן הקיימת החלה לאסוף כספים לצורך מימוש מטרה זו. בשנת 1947 החל האדריכל אלכסנדר קליין בתכנון עיר גנים באזור ואדי פאליק (פולג) על שטח של 6000 דונם, עבור עיר בגודל של 40,000-50,000 נפש.

בסוף 1949 אגף התכנון התנגד לתוכנית.  וועדה של משרד הפנים החליטה, על אף התנגדות הקרן הקיימת, לספח את השטח לנתניה. בטענה שאין מקום לשתי ערים נפרדות ושכנות. עיריית נתניה השקיעה בפיתוח האזור ותוכנית עיר גנים נכללה בתוכנית בניין עיר של נתניה. אך הקמתה של הקרייה התעכבה בגלל שטחי אש של צה"ל באזור. (בסיס דורה השכן פעל)

 

קריית נורדאו בנתניה – הפינה להסטוריה

חומר זה נאסף בזכות ויקיפדיה ועיתון דבר.

באפריל 1957 הוחל בהקמת השכונה על ידי חברת "דיור לעולה". היא הציבה במקום 400 צריפי בטונדות. בשנת 1958 חיברה עיריית נתניה את השכונה לרשת החשמל. בשנת 1962 הוחל בהרחבת השכונה בכ-600 יחידות דיור. לצידם הוקם אזור התעשייה של נתניה ממזרח לכביש החוף.

בתחילת שנות ה-70 פעלה החברה לפיתוח קריית נורדאו, להקמת 10,000 יחידות דיור בשכונה. לצורך כך הוחלט על הקמת מחלף פולג. במימון משותף של החברה, עיריית נתניה ומע"ץ.

קריית נורדאו בהקמתה התמונה באדיבות גדעון רוסק

בעיתון דבר מאוקטובר 1972 התפרסם כי החברה לפיתוח קריית־נורדאו החלה בהכשרת השטח לקראת התחלת הבניה. שטח זה, המוכר כאיזור ואדי־פליק, הוא בן 5,500 דונם. מתוך זה מקיפה תכנית בניין ערים שטח של 3,400 דונם ואיזור התעשיה של נתניה יהיו בו כ־1600 דונם.

קריית־נורדאו תתחבר לכביש תל־אביב – נתניה על־ידי מחלף שייבנה ליד מפעל "אביר". יהיה זה המחלף הגדול ביותר בארץ אשר ייבנה בבניה טרומית ומושקעים בו קרוב ל־5 מיליון ל"י.

רצועה של 200 דונם לאורך חוף הים תכוסה בירק (כנראה שמורת האירוסים). בשטח אחר ליד חוף הים, יוקצה להקמת בתי מלון (מלונות פולג?). בשטח זה, כ־220 דונם, יוכלו להקים עשרה בתי מלון. החברה לפיתוח קריית־נורדאו מטפלת בפיתוח השטח בשביל כל בעלי השטחים במקום.  מנהל מקרקעי ישראל מחזיק 39 אחוזים. החברה לפיתוח נורדאו מחזיקה 53 אחוזים מהשטח. ואנשים פרטיים מחזיקים 8 אחוזים בלבד.

משרד השיכון כבר בונה באיזור הצפוני רובע שלם של מאות יחידות דיור. הוא כבר משלים בניית בתים דו־משפחתיים שיכילו 158 יח"ד.  "סולל בונה" בונה בנייני דירות בבניה טרומית.  בימים הקרובים תתחיל חברת "סאקום" בבניית וילות בחלק הדרומי של השכונה. וילות אלה מיועדות למכירה בחו"ל (אולי רמת פולג?).

האיכלוס של השכונה החדשה יחל כבר בתחילת השנה הבאה (1973).החברה לוחצת על עירית נתניה לזרז את הקמת מבני החינוך הדרושים לתושבי השכונה, כדי שיהיו מוכנים לקראת כניסת התושבים לדירותיהם.

הכותרת של עיתון דבר משנת 1972מספרת על "10,000 יח"ד יבנו בשנים הקרובות ותוך שנים יגיע מספר התושבים באיזור ל-50 אלף יחידות דיור".

והם לא טעו. זו המציאות היום אם סופרים את תושבי השכונות: רמת פולג, עיר ימים נורדאו אגמים והאירוסים.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות