fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכין או סכין חיתוך? בבית משפט השלום בנתניה נאלץ השופט להכריע

שופט בית משפט השלום בנתניה נאלץ להכריע בשאלה לא שגרתית: האם גם סכין חיתוך היא סכין. ומה הוא פסק?
סכין אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שופטי בית משפט השלום בנתניה, בראשות השופט גיא אבנון, נאלצו להכריע ביום חמישי האחרון, בסוגיה בלתי שגרתית. האם סכין, שנמצאה על גופו של אסיר בכלא רימונים בשעה שהיה בבית הסוהר-היא סכין לכל דבר. אחת כזו שעלולה גם לחתוך ולהרוג, בשעת הצורך. או אולי, כפי שטען סניגורו של האיש, מדובר בסכין חיתוך תמימה בלבד. כזו שהוחזקה, אם גם שלא בהתאם לחוק, למטרות תמימות. הדיון בסוגיה זו, נערך בראשות השופט גיא אבנון.

 

היה במעצר ובכליו סכין חיתוך

המקרה שבו מדובר, אירע לפני שלוש שנים. בתאריך 21.1.18. והאיש שבו מדובר, היה כאמור אסיר ובמשמורת שב"ס, בכלא רימונים. וכשנערך  עליו חיפוש, נמצא בכיסו להב של סכין יפנית- שאין לטעות בו. ששכבה בכיס לתומה, לצדו של פנקס טלפונים.

העצור, מצדו, לא הכחיש מלכתחילה את הימצאותה של הסכין בכיסו. ורק אמר למי ששאל אותו לפשר העניין, כי מדובר בסכין שמשמשת "לפתיחת מסגרות".

הסכין ופנקס הטלפונים, אגב, הוכנסו לשקית. שנעלמה באורח פלא, אחרי חקירת המשטרה. ולכן לא הובאה בפני השופט כראיה. אולם השופט פסק כי עובדה זו, אין בה כדי לפסול את עצם הראיה הזאת. ולאחר מכן, נדרש להכריע, כאמור, בסוגיה המרכזית. ולהחליט האם גם סכין חיתוך, או אפילו הלהב עצמו-יכולה להיחשב סכין.

בדברי הסיכום שלו, כתב השופט אבנון והכריע: "כשהוצג בפני הנאשם הסכין במהלך חקירתו במשטרה, הודה הנאשם בחקירתו בהחזקת סכין. ששימש אותו ליצירת חורים לבניית מסגרות. לפיכך, הודה הנאשם בחקירתו כי מדובר בחפץ, שאסור בהחזקה בין כותלי הכלא. ואם לא די בכך, הסביר הנאשם בעדותו בבית המשפט, כיצד השתמש בחפץ כדי ליצור חורים. וגם לחתוך ("לא סכין, אלא סכין חיתוך"). אני קובע כי הנאשם-לא עמד בנטל. ולא הצביע על מטרה כשרה לשמה החזיק בסכין. אני מורה על הרשעתו של הנאשם בעבירה של החזקת סכין".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות