fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחם חבצלת עבר לנתניה. בעמק חפר מתנגדים להיקפה של התכנית

מועצת עמק חפר הצליחה להפחית מאוד את התוכנית המקורית שהוגשה. לצמצם את השפעתה הסביבתית ולשמר שטחי טבע החשובים למרחב הכפרי ולעיר כאחד
מתחם חבצלת - שכונה חדשה בצפון העיר

ביום חמישי האחרון חתמה שרת הפנים איילת שקד על הרחבת הגבולות של נתניה בצפון. בו יועבר מתחם חבצלת לנתניה

"אני שמחה לבשר שלאחר מאבק לא קל, שרת הפנים, חתמה ביום חמישי האחרון על החלטת ועדת הגבולות. לפיה מתחם חבצלת יעבור מתחום השיפוט של מועצת עמק חפר לתחום השיפוט של עיריית נתניה.
מדובר בהחלטה חשובה ומבורכת לעיר. במרכזה של התכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף. וזאת דרך מחלף חבצלת שיוקם במקביל להקמת השכונה. השכונה תכלול כ- 2,800 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר נלווים, דיור מוגן והיקף רחב של שטחים ציבוריים. הציר יחבר גם את מתחם עין התכלת השכן, שכונת עין התכלת וחוף בלו ביי".
תכנון התשתיות לשכונה החדשה כבר החל. והיא צפויה לכלול גם מערכות פניאומטיות בטכנולוגיה מתקדמת לפינוי אשפה, שבילי אופנים, חיבורים לים ונתיבי תחבורה ציבורית.
ביצוע תשתיות התכנית יבוצע על ידי החברה הכלכלית של נתניה – חל"ת.

אדמות חבצלת לתמ"ל 1017
אדמות חבצלת

בעמק חפר מתנגדים להיקף ההחלטה. המועצה תערער כנגדה

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה: "לפני מספר ימים החליטה שרת הפנים לאמץ את המלצות הוועדה הגיאוגרפית לשינוי גבולות בין עמק חפר לנתניה ביחס ל"תמ"ל חבצלת.

המועצה, במאבקים משפטיים ובוועדות התכנון, הצליחה להפחית מאוד את התוכנית המקורית שהוגשה. לצמצם את השפעתה הסביבתית ולשמר שטחי טבע החשובים למרחב הכפרי ולעיר כאחד.

אולם המאבק לא הסתיים. המועצה והיישובים מתנגדים להיקף ההחלטה. המועצה תערער כנגדה ותפעל בצעדים משפטיים נוספים.

תמ"ל חבצלת היא תוכנית להקמת שכונה של נתניה בשטחים הפתוחים של חבצלת השרון, וכן חיבור השכונה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת, שיורחב.

התוכנית הוגשה לראשונה בפברואר 2017. לאחר משא ומתן עיקש וממושך שניהלו המועצה והיישובים אביחיל, חבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים מול מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, הושגה הסכמה. הסכמה שלפיה יצומצם מספר יחידות הדיור ל-2,800 יחידות דיור בלבד בשכונה החדשה. זאת במקום 5,000 יחידות הדיור שהמדינה דרשה להקים בשכונה (בנוסף יוקם בשכונה בית דיור מוגן עם 500 יחידות דיור).

כמות יחידות הדיור, היקף שטחי המסחר וגם גובה הבניינים צומצמו

כמו כן צומצם היקף שטחי המסחר והונמכו הבניינים. לדרישת המועצה, 350 יחידות דיור יתווספו ליישובים חבצלת השרון, שושנת העמקים, צוקי ים – שחלקן ישמשו את בני ובנות המקום לבנות את ביתם בעמק חפר. הדבר אף יאפשר לפתח ולספק שירותים פנים – יישוביים שונים. בנוסף, כחלק מהתוכנית ולדרישת המועצה, משומרים שטחי טבע משמעותיים החשובים למרחב הכפרי ולעיר יוקם גן לאומי ברוחב של כ-150-200 מטר, בתווך שבין השכונה החדשה לבין יישובי המועצה, שיהווה חיבור אקולוגי בין רצועת החוף לגן הלאומי אביחיל, על צמחיית החולות הייחודית שלו וכן שמורת טבע על קו המצוק הרגיש

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות