fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת עמק חפר עתרה נגד משרד החינוך: לבטל מכרז לניהול רמות ים ולהעבירו לניהול המועצה

משרד החינוך עומד לפרסם מכרז לגוף מנהל ומתפעל של בית הספר "רמות ים" וכפר הנוער "מבואות ים". וזאת ללא שהמועצה עודכנה בכך או נטלה כל חלק בעיצוב המכרז ותנאיו.
רמות ים (צילום: רותי ברמן)
רמות ים (צילום: רותי ברמן)

מועצת עמק חפר בעתירה לבית המשפט המחוזי נגד משרד החינוך. יש לבטל את המכרז לניהול כפר הנוער מבואות ים וביה"ס רמות ים. יש  להעביר את הניהול לידי המועצה.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול לחדשות נתניה.  "נמשיך לדאוג לתלמידים הלומדים במבואות ים ורמות ים. על מנת שיזכו למענים האיכותיים והמתאימים להם ביותר"

המועצה האזורית עמק חפר עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו כנגד משרד החינוך והחברה לחינוך ימי. בקשתה לבטל את המכרז לניהול כפר הנוער הימי מבואות ים. ובפרט – של בית הספר רמות ים הנמצא בו.
המועצה מבקשת בעתירה להורות למשרד החינוך להעביר לידי המועצה או לגוף מטעמה את ניהול כפר הנוער בכללותו. וזאת "בהתאם לבקשת העותרת ולנוכח הניסיון המצטבר. המצביע על הצלחת מודל ניהול שכזה בכפרי נוער. שבהם הרשות המקומית, שבתחומה פועל כפר הנוער, נוטלת חלק פעיל בניהול האחוד של כפר נוער ובית ספר. בין במישרין ובין באמצעות גוף מנהל שבו היא שותפה.
המועצה טוענת כי מכוח היותה רשות החינוך המקומית. היא זו המוסמכת לקבוע את זהות הגורם שינהל את בית הספר. ועל כן ניסיון לקבוע את זהותו של גורם זה תוך התעלמות ממנה משולל כל בסיס חוקי.

ביס רמות ים מבואות ים צלם ברמן

רמות ים הוא אחד משלושת התיכונים בעמק חפר

רמות ים, אשר נמצא במתחם כפר הנוער מבואות ים. הוא אחד משלושת התיכונים בעמק חפר. בבית הספר לומדים למעלה מ-1,100 תלמידים מתחום המועצה האזורית. וכ-300 תלמידי פנימיית מבואות ים.
לאחרונה גילתה מועצת עמק חפר כי משרד החינוך עומד לפרסם מכרז לגוף מנהל ומתפעל של בית הספר "רמות ים" וכפר הנוער "מבואות ים". וזאת ללא שהמועצה עודכנה בכך או נטלה כל חלק בעיצוב המכרז ותנאיו. בעקבות זאת, ב-3.3.2021 שלחה ראשת המועצה, ד"ר גלית שאול, פניה דחופה למשרד החינוך בדרישה לעצור את המכרז – אולם הדבר לא התבצע.

בעתירה, שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד נטע ארז, נכתב כי פרסומו של המכרז לניהול מבואות ים ורמות ים ללא כל שיתוף. הסכמה, או התייעצות עם המועצה, ובהתעלם מרצונה ומנכונותה של המועצה לנהל בעצמה (או בעזרת גוף מטעמה) את כפר הנוער ואת בית הספר.  נעשה "בחוסר תום לב, באופן שאינו סביר בצורה קיצונית, המצדיק ומחייב התערבות שיפוטית".
בעתירה מצוין כי כבר בתחילת שנת 2019 הביעה המועצה את נכונותה לקבל על עצמה את ניהול כפר הנוער מבואות ים על כל רכיביו. לרבות הפנימיה והמשק החקלאי. "וזאת מתוך תפיסה חינוכית הרואה בכפר הנוער. על כל מרכיביו, כמכלול חינוכי אחד, שמרכיביו משתלבים זה בזה ותורמים להפיכתו למתחם חינוכי אחד".

המועצה מבקשת צו ביניים לעצירת הליכי המכרז

עם הגשת העתירה לבית המשפט ביקשה המועצה צו ביניים לעצירת הליכי המכרז. ו/או להעברת ניהול כפר הנוער וניהול בית הספר רמות ים לידי גורם אחר, ללא הסכמתה. בית המשפט הורה למשיבים להשיב לבקשה, עד ליום 19.4.21.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול אמרה: "לא ייתכן שלא נהיה חלק מרכזי בניהול כפר הנוער מבואות ים ובתוכו רמות ים. זהו מוסד חינוכי מוביל ומשמעותי בעמק חפר. נעשה הכול על מנת לדאוג לכלל התלמידים הלומדים בבית הספר. על מנת שיזכו למענים האיכותיים והמתאימים להם ביותר".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות