fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהושפט גמליאל, 99 ישב בשבי וניצל ממוות

ישב פעמיים בשבי הבריטים במלחמת השחרור  לחם באלכסנדרוני והיה בין הניצולים הבודדים בקרב
יהושפט גמליאל. ארץ ישראל היפה

יהושפט גמליאל, 99  נולד בעיר רחובות . היה נשוי במשך 70 שנה ,לבתיה גמליאל ז״ל. אב לשלושה ילדים: דני,אורי ורותי.  יש לו עשרה נכדים וארבעה עשר נינים. אביו ,יששכר גמליאל הגיע לארץ בגיל 12: "אבא  הוברח בתוך מיזודת נוסעים מתימן לבדו בגיל 12 למצריים. שם עלה לרכבת לישראל". בתחילת חייו העצמאים עבד יהושפט בפרדסים. "במלחמת העולם השניה כששוק יצוא ההדרים פסק אנשים חיפשו עבודה אחרת. בנתניה באותה עת פרחה תעשיית היהלומים ואנשים הגיעו כדי לזכות כאן ביום עבודה. כך גם סבא שלי" מספר גילי גמליאל תושב גבעת שפירא. "בהמשך סבא עבר למיזמים שונים. בעברו היה הבעלים של אולמי הדקל בחדרה".

יהושפט גמליאל. ישב בשבי וניצל ממוות

יהושפט גמליאל. יליד הארץ: מהפלמ"ח למחתרות ולמלחמות ישראל

את חלקו בהקמת המדינה זוקף יהושפט גמליאל בעיקר לבטחון: "לפני קום המדינה. ההוא היה בהגנה בהמשך עבר לאצ"ל. וישב פעמיים בשבי הבריטים במלחמת השחרור  לחם באלכסנדרוני והיה בין הניצולים הבודדים בקרב על "קולה". במהלך מלחמת השחרור המשאית שלו עלתה על מוקש. יהושפט היה בין הניצולים הבודדים. "היה מאוד קשה להתחמש לפני קום המדינה.  גנבו נשקים מהבריטים, יצרנו נשקים בעצמנו וקיבלנו תחמושת מהקיבוצים". הוא שרת במלחמת סיני והיום גאה על כך שתרם לבטחון המדינה בבד בבד עם בנייתה. גם את בניו חינך לאהבת הארץ והם שירתו בנ.מ ובשריון. חלק מנכדיו המשיכו את המסורת שלו ושירתו בקרבי. סבא, סבא רבה דוגמה ומופת למשפחה ולמדינה.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות