fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיסון מרגש: דיקלה חיסנה את הרופא שלה ורותם את המורה שלה

דיקלה יצחק וחברתה רותם גולן מרגישות שהן עושות שליחות במבצע צבאי. איתן 15 אחיות ב-15 עמדות בסידור עבודה המתקתק כמו שעון שוויצרי
דיקלה מחסנת את הרופא האגדי שלה דר וייסבורד צילום הכללית

דיקלה יצחק וחברתה רותם גולן מספרות על לחדשות נתניה חוויות ממבצע החיסון של הכללית. בקופת החולים הכללית מתייחסים אל מבצע החיסונים כאל מבצע צבאי.  15 אחיות ב-15 עמדות בסידור עבודה המתקתק כמו שעון שוויצרי מחסנות את תושבי נתניה חברי הכללית. עכשו מחסנים גם נשים הרות. קהל היעד של המחוסנים משתנה ומדי יום מתווספים שכבות גיל על פי החלטת משרד הבריאות.

האחות דקלה יצחק מנהלת סיעוד במרפאת אזורים וחברתה רותם גולן מנהלת מרפאת רמז מנהלות ביחד את מתחם החיסונים מאז שהחלו לחסן את ראשון המחוסנים. מעת לעת הן מצטרפות לאחיות ומחסנות בעצמן.

דיקלה למשל חיסנה את רופא הילדים האגדי שלה ד"ר מאיר וייסבורד: "זו היתה חוויה מרגשת וסוג של סגירת מעגל. שמחתי שהרופא שלי הגיע אלי".

דיקלה יצחק, 39 נשואה ואם לחמישה עובדת 18 שנים כאחות בשנה שעברה קיבלה מצטיינת מנכ"ל הכללית: "אני מחסנת 120 – 150 אנשים ביום וכך עושות כל האחיות ולמרות הלחץ יש לנו זמן להתרגש כל יום מחדש. זה מרגש מאד לראות את האנשים באים להתחסן בצפיה לחזרה לשגרה, לילדים ולנכדים. יש אנשים. שמגיעים עם חרדה ופחדים מהחיסון. הם מקבלים הרבה אינפורמציה. אבל, אחרי חקירה שלנו על מצב בריאות, שאלות על רגישות ואלרגיה הם נרגעים. רק אחרי שאנחנו בטוחים שאין בעיות רפואיות אנחנו מחסנים. מי שיש לו אלרגיה או בעיה רפואית מופעל שקול דעת רב מקצועי ומחסנים אותו בהשגחה".

מגיעים אנשים עם בעיות רפואיות?

"כן, היום הגיע גבר עם כאבים ביד שמאל וכאבים בחזה שאמר שהוא כבר סובל כמה ימים מזה. הוא לא חוסן ונשלח מיידית לרופא המשפחה. כל מקרה נדון באופן מקצועי ובאחריות עם רופא"

האם היו מקרים של תופעות לוואי מיד אחרי החיסון?

"בחיסון השני בחורה הרגישה לא טוב והיתה לה נפיחות בשפתיים. היא פונתה מיידית באמבולנס לבית חולים. זו הסיבה שאנחנו מבקשים מהמחוסנים לשבת במשך 15 דקות במקום".

מרגישות שליחות בעבודה

רותם גולן, 33 נשואה, אם לארבעה עובדת כאחות 14 שנים: "אנחנו מרגישות שליחות בעבודה. מרגישות שנמצאות במבצע לאומי. כל האחיות שלנו רוצות להתגייס לחסן כי הן רואות בזה שליחות. גם המשפחות שלנו מגוייסות בשמירה על הילדים ובעזרה. כל הצוות מרגיש שהנהלת קופת חולים הכללית מנהלת חפר שרון שומרון, נותנת את כל הכלים הנדרשים כדי שהמבצע הזה יתנהל ברצף ובשעות לאורך כל שעות היום. הכללית דאגה לקייטנות לילדי האחיות כדי שנהיה פנויות מדאגות".

רותם מחסנת את המורה שלה יהודית הולנדר. צילום הכללית

חיסון מרגש היה לך?

רותם גולן: "כן. ללא תכנון מראש הגיעה אלי המורה שלי בתיכון יהודית הולנדר. היא היתה מקסימה וקבלה ממני חיסון לא כואב"

בין האחיות המגוייסות למבצע החיסונים יש גם סטודנטיות לסיעוד, אחיות בקהילה ואחיות בתי חולים

והציבור? מה דעת הקהל?

"אהבה. אנחנו מקבלות פיידבק מצויין. מועצת עמק חפר שלחו לנו עוגיות, ממשמר השרון שלחו לנו דברים טובים".

יש להן במתחם האיצטדיון 15 עמדות חיסון, 15 אחיות מחסנות ועוד מתנדבות ומנהלות. זמן ההמתנה הוא כ-20 דקות, החיסון והתישאול 5 – 10 דקות.

דיקלה מחסנת את ג'ני שיינה ברכה בהריון צילום הכללית

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות