fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המסעדנים בנתניה מתכוננים לפתוח. "אם יסגרו אותנו שוב, נדליק מנגלים בבלפור"

ביום ראשון נפתחות המסעדות ונפתחים אולמות האירועים. המסעדנים בנתניה, פוחדים מסגר נוסף
מסעדה מעוצבת ומרווחת. ניתן לקיים אירועים עד 120 איש | צילום: יח"צ

ביום ראשון הקרוב, ייפתח ענף המסעדנות וכן ייפתחו אולמות האירועים. על פי הנחיות התו הירוק והתו הסגול וכל היתר. הציבור הרחב, מן הסתם, כבר יכול לנשום (קצת) לרווחה. לאור פתיחת המשק. אבל המסעדנים, שכבר ידעו לא מעט ימים רעים, לא ממהרים לשמוח. מנכ"ל קבוצת היקב גרדן, פטריק הרר לחדשות נתניה: "מבחינתינו, כל יום כזה שבו אנחנו פתוחים-הוא מתנה".

 

הקפצנו את כל הצוות

ועוד מוסיף פטריק הרר, בראיון לחדשות נתניה: "הבאנו היום את כל הצוותים שלנו במיוחד מהבית, לישיבת פתיחה. וביום ראשון, אחנו מחזירים את כולם מחל"ת. היינו סגורים חצי שנה, מה-16.9. ואתמול בלילה, כשקבלנו את הבשורה המשמחת על פתיחת המסעדות-החלטנו להקפיץ כבר את כולם, וכבר היום. המנהלים והשף חוזרים. ועשינו כבר הזמנה של סחורה, לקראת הפתיחה. יש לנו שני אולמות ומסעדה. שהיו סגורים זמן ממושך מאוד. עוד סגר? אנחנו נתמודד, אם זה יגיע. כולנו מפחדים וכל יום שנישאר פתוחים, הוא מתנה".

המסעדן גיא גולן, בעליה של מסעדת סקוצ'מן וחבר מפלגת 'עצמינו', פחות זהיר בדבריו. "בפעם הזאת, כבר לא נהיה בסגר", הוא אומר בראיון לחדשות נתניה. "ואם יסגרו שוב, נעלה עם מנגלים לבלפור. נעשה על האש סטייקים, פרגיות וקבבים. ונעלה את כל בלפור בעשן. זה הצעד. אני העליתי את הרעיון, וכולם קפצו על זה. נגיע לבלפור-ונשרוף את הסחורה שלנו. מסעדה, זו לא חנות נעליים. בשביל לפתוח מסעדה, צריך להתכונן. ולקנות סחורה שעלולה להתקלקל. אז אם יש סגר, אנחנו נאלצים לזרוק". ועוד אומר גיא גולן לחדשות נתניה: "הלחץ שלנו עבד. לחצנו על הממשלה בכל המישורים. ואנחנו פותחים בגדול".

 

גיא גולן: שישי שבת אין מה לעשות בכיכר העיר

 

כולם פוחדים

יו"ר התאחדות העסקים והעצמאים בנתניה, מני אילוז: "המסעדנים חוששים שהפתיחה תהיה זמנית. וזה ברור שהם חוששים. ובנוסף, יש גם עלויות מאוד גבוהות- לפתיחה מחודשת של עסקי המזון. עלויות הקמה, עלויות קבועות והעלויות בשל כל האלכו-ג'ל ושמירות המרחק ומדי החום. וישנו כמובן גם הפחד, שיתגלה אצלם במסעדה חולה קורונה. ואז, הם ייאלצו שוב לסגור את העסק. וגם, כמו שאמרתי, הפחד מעוד סגר. אז יש התרגשות לקראת הפתיחה ויש גם החשש הזה. אני לא בעל מסעדה או אולם אירועים. אבל גם המספרה שלי, הייתה סגורה הרבה זמן. אנחנו כולנו, מקוים שיהיה טוב וייגמרו הסגרים. במיוחד בעקבות החיסונים. ורוב בעלי העסקים, כבר עשו את החיסונים. להם, למשפחות וגם לעובדים".

האחראי על האכיפה בעיריית נתניה, אפריים בולמש, מסכם את הדברים: "אחרי תקופה כלכלית קשה ,סוף סוף בעלי המיסעדות יכולים להתחיל לחייך. המסעדות קמו על מנת לשרת את הציבור. והציבור אוהב להגיע למסעדות. זה לא רק אוכל, זו תרבות. פתיחת המסעדות, נותנת את התחושה-שסוף סוף יצאנו מהסגרים והמגבלות. אני מאחל לבעלי המסעדות תקופה עמוסה מאוד, והמון עבודה. וגם קליינטים רבים, כמו שהישראלים יודעים להיות".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות