fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המסעדן גיא גולן מנתניה, נבחר אתמול למקום החמישי במפלגת "עצמנו"

יו"ר מטה המסעדנים שבעבר נעצר וחטף קנסות, הצטרף לפוליטיקה ואומר: "אני לא רואה את עצמי בכנסת"
גיא גולן במסעדה| צילום: איילת קדם
גיא גולן במסעדה| צילום: איילת קדם

במשך 35 שנה מנהל גיא גולן, 58, ביחד עם שני אחיו- את המסעדה המשפחתית 'סקוצ'מן'. שבככר העצמאות בנתניה. המיועדת בעיקר לתיירים. הוא תושב נתניה מזה שנים רבות, ואב לשני ילדים קטנים. גבה קומה,  קולו חזק והוא משדר כנות לוחמנית. של אדם העומד מאחורי עקרונותיו.

תקופת הקורונה הביאה את גל גולן, כפי שהביאה מסעדנים רבים, אל הקצה. אלא שהוא- לא מפסיק להילחם. צוק העיתים, לוחמנות מלידה ואולי תכונות של מנהיג. שגילה בעצמו, תוך כדי תנועה. הם שהובילו אותו, אתמול, להיבחר למקום החמישי ברשימת העצמאים לכנסת "עצמנו". בראשות דותן סופר.

הוא עצמו, מכל מקום, מגלה שאינו רואה את עצמו שם. בכנסת. אבל דותן סופר, מצדו, חושב אחרת. "לפי הסקר של אתמול-גיא גולן בפנים", הוא אומר לחדשות נתניה. כך או כך, מדובר במלחמה שעדיין, כפי שזה נראה, רחוקה מלהסתיים.

 

"שעבדתי את החנות"

אנחנו נפגשים במסעדה של גיא גולן. הכסאות ברחבה הענקית, שבימים כתיקונם הומה קהל, נערמים זה על גבי זה. ואורחים-אין. "אנחנו פה רק כדי לספק משלוחים", הוא אומר. ומשוחח עם העוברים והשבים. שרבים מהם מכירים את המסעדן הוותיק ומתמרמרים ביחד איתו על הארכת הסגר ועל התנהלות הממשלה.

"רע לי על הלב", הוא מגלה. "המצב מדכא, ואני לא מאמין שאני נמצא בתוך המציאות הזאת. אני מרגיש במן סוג של חלום, ומחכה להתעורר ממנו. קשה לי להשלים עם המציאות".

אבל גיא גולן, כידוע, אינו מניח לעגמומיות להשתלט עליו. הוא איש של מעשים. על אף העובדה, שהמציאות העכשווית שלו, כמסעדן, קשה במיוחד.

"בשנה האחרונה", הפסדתי 750 אלף שקל. רווחים מהמסעדה? ברור שאין. אז אני חי מהלוואות, שלקחתי בבנק הפועלים. במשך 12 חדשים, אני חי בלי להרוויח שקל. אשתי לא עובדת, כי בדרך כלל היא עוזרת בעסק. והילדים שלי קטנים, בני 15 ו-11, וכל היום בזום. למזלי, המסעדה קיימת כבר 35 שנה. אז חסכנו פה ושם. אבל מכיוון שהבנקים לא נותנים הלוואות בערבות מדינה, אם אין נכס שהוא משועבד, שעבדתי את החנות שלי. שנמצאת בדיוק ליד המסעדה. זה מסוכן מבחינה כספית, בטח. אבל איך נחיה? את ההלוואה שלקחתי, אני לא יודע איך נחזיר. אולי הילדים שלי, יצליחו להחזיר אותה. בטח לא אני".

ובאותה נשימה ממש, הוא עומד על כך שאכתוב כי הוא מודה לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. "היא תומכת בנו המון. וביטלה את אגרת הרישוי השנתית לכיסאות, שמסתכמת ב-36,000 שקלים בשנה, לשנת 2020. וכן את אגרת השילוט: 6000 שקלים נוספים".

 

"פתחו לי תיק פלילי"

אבל, כאמור, לא איש כגיא גולן יאמר נואש. והיום, אחרי הצטרפותו למפלגת "עצמנו", הוא מבטיח: "אנחנו נילחם, כדי שהמדינה תהפוך 50 אחוז מתוך כלל ההלוואות שלנו, העצמאים-למענקים. התפקיד שלי, זה להילחם".

את המלחמות, התחיל גיא גולן כבר לפני מספר חודשים. ושיאן הגיע לפני חודשיים וחצי. כאשר נעצר בעת הפגנה בכנסת. "בעטתי בצמיג", הוא מגלה. "בהפגנה של 'מסעדנים חזקים', שהשתתפתי בה. אז עצרו אותי, ולקחו אותי לתחנת המשטרה בתלפיות. ציפיתי שמישהו מחברי המסעדנים יבוא וישחרר אותי, אבל זה לא קרה. אף אחד לא הגיע לשחרר אותי משם. אחי היה זה שנסע מנתניה לירושליים. ולבסוף, הוחלט לשחרר אותי בערבות. הייתי עצור במשך שש שעות, ופתחו לי תיק פלילי. בנוסף, נתנו לי גם צו הרחקה מירושליים. למשך 15 יום".

"ותכתבי", הוא מוסיף, "שגם נתנו לי שני דוחות. כל אחד מהם, בסך 5000 שקלים. על פתיחת העסק".

גיא גולן זועם בשקט. ומעשן. ובין לבין, מביט במסך הטלביזיה. בשעה שמודיעים על הארכת הסגר. "יאריכו את הסגר, עד המשפט של נתניהו", הוא חורץ בכעס עצור.

למפלגת "עצמנו", הוא הצטרף לפני שבועיים וחצי. "וכבר עליתי לכותרות", הוא מחייך.

את המסעדה, מכל מקום, הוא לא מתכוון לעזוב. "המסעדה אצלי בדם", מסכם גיא גולן. "אפילו אם זה ייקח 20 שנה, אני נשאר פה. ואני לוקח הכל באיזי. תמיד אחרי מלחמה, מגיעה תקופה טובה".

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות