fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגשה עתירה מנהלית על הפרת הסכם הפשרה בעניין המלונות בפולג

מגישי העתירה המנהלית מייצגים קבוצה גדולה של תושבים. שנרתמו למאבק החשוב ואף סייעו בגיוס כספים באמצעות פרויקט מימון המונים.
תכנית המלונות פולג
אתמול (יום שני) הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד העתירה המנהלית כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה. כנגד הועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, חברת אלעד ישראל מגורים בע"מ וחברת לביקס בע"מ. העתירה עוסקת בהפרה של הסכם הפשרה שנחתם בשנת 2002. הסכם שקיבל תוקף של פסק דין חלוט מהשופט בדימוס אורי גורן בנוגע לתכנון מתחם המלונאות בחוף פולג. העותרים הם חבר המועצה מר רני אלוש
שחשף את ההפרות של עיריית נתניה, חבר המועצה וסגן ראש העיר בעבר מר הרצל קרן. שעמו נחתם הסכם הפשרה בשנת 2002. ותושב שכונת פולג עיר ימים דודו סלמה שהיה מראשי המתנגדים לתכנית הבינוי של המלונות בחוף פולג בשנת 2018, 2019.

העתירה המנהלית: להחזיר את התכנית לתכנון

מגישי העתירה המנהלית מייצגים קבוצה גדולה של תושבים. שנרתמו למאבק החשוב ואף סייעו בגיוס כספים באמצעות פרויקט מימון המונים. העותרים דורשים מעיריית נתניה להחזיר את התכנית לתכנון. ולהתייחס בצורה הוליסטית לכל השטח שכולל את שמורת האירוסים, שמורת פולג ונחל פולג. וכן חוף הים והמסדרון האקולוגי שמחבר אותם. העותרים מעלים טענות קשות על אי כשירותה של התכנית המוצעת. וציינו בפרטי פרטים את התכסיסנות שלוותה את קידום התכנית לאורך שנים.

הסכם הפשרה משנת 2003

הסכם פשרה שנחתם עם חבר מועצת העיר לשעבר הרצל קרן וקיבל תוקף של פסק דין מעלה חשש לכאורה על כי האזור המערבי המלונאי שבתוכנית עיר ימים תוכנן מחדש בניגוד לקבוע בהסכם פשרת עיר ימים.

דברים אלה עולים ממכתבו של חבר מועצת העיר רני אלוש לעירית נתניה. בו הוא טוען כי תכנית המלונות אושרה בלא שנעשו תסקירים כפי שנדרשו על פי הסכם הפשרה עם הרצל קרן שקיבל תוקף של פסק דין בשנת 2003, .

הרצל קרן: תכנית עיר ימים עמדה לחסל את שמורת האירוסים עם בנייה

בתחילת שנות ה-2000 עתר הרצל קרן נגד תכנית עיר ימים שעמדה לחסל את שמורת האירוסים בבנייה. במסגרת המאבק של קרן בתכנית השמורה ניצלה, תכנית הבנייה בה בוטלה כולה. "היה שם פרק שעסק במלונאות בחוף פולג ובפרק זה דרשתי שכל התכנון של המלונאות יותאם לתכנית המתאר הארצית לחופים תמ"א 13. וזה אומר הגשת כל התסקירים הנדרשים על פי התמ"א." אומר הרצל קרן, לאחר ששלח מכתב לעירייה בו הוא מעלה חשש שאם המצב הוא כזה הרי כל תכנית המלונאות בטלה ומבוטלת.

הרצל קרן נדהם: "קיבלתי בתדהמה עותק ממכתבו של חבר המועצה רני אלוש. שבא בהמשך למכתב של עמותת אדם טבע דין בנושא שבנדון. מהמכתבים עולה לכאורה שבזמן שהועדה המקומית לתכנון ולבניה של נתניה תכננה מחדש את השטח המערבי המלונאי. תוכנית הבניה עיר ימים. הלוא היא התוכנית נת /401 / 20 . היא פעלה בניגוד לאמור ו/או תוך התעלמות מהסכם פשרת עיר ימים. ובניגוד לפסק הדין מפורש" כותב הרצל קרן לעיריית נתניה.

כידוע, הרצל קרן הגיש נגד התכנית עתירה מנהלית אשר התבררה בבית המשפט המחוזי והעליון. ובסופם של דיונים ארוכים, הגיעו הצדדים ובכלל זה קרן והועדה המקומית לתכנון ולבניה נתניה, להסכם פשרה. הסכם שקיבל תוקף של פסק דין.

בהסכם הפשרה בסעיפים 5, 3  נקבע במפורש כי: "החלק המערבי של התוכנית – דהיינו אזור המלונות והתיירות בתוכנית- האזור התיירותי בתוכנית יתוכנן מחדש תוך התאמה מלאה לתמ"א 13 על הוראותיה ותשריטיה".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות