fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה מקומית: התלמיד אורן ג'יאן מנתניה, נאם בפני מועצת הביטחון של האו"ם

את ההזמנה לנאום במועצת הביטחון, קבל אורן ג'יאן אחרי שנפגש עם שגרירים מבריטניה
אורן ג'יאן במועצת האו"ם | צילום: דוברות עיריית נתניה
אורן ג'יאן במועצת האו"ם | צילום: דוברות עיריית נתניה

 

גאווה נתנייתית. תלמיד כתה י"ב במגמה לדיפלומטיה, נשא נאום בפני מועצת הביטחון של האום. ביום שישי שעבר.

לחדשות נתניה, מסביר התלמיד, אורן ג'יאן, שהכל התחיל מלימודיו. במגמת הדיפלומטיה בביה"ס תיכון שרת בעיר. "כאשר הגעתי ללמוד בבית הספר שרת, ידעתי שבמגמת הדיפלומטיה- אוכל לממש את הפוטנציאל שלי. וללמוד על קשרים בינלאומיים", הוא אומר. ואכן, מתוך הלימודים במגמה, צמח ונולד גם הנאום הנוכחי.

וכך זה קרה: במסגרת התכנית במגמה, השתתף  השנה אורן ג'יאן בפגישה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. שנערכה  עם צוות שגרירות בריטניה. במהלך פגישה זו, שאלו הנציגים מהשגרירות את התלמידים במגמת הדיפלומטיה,על הפעילות בתכנית. וכן בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. וככל הנראה, התרשמו מתשובותיו של אורן ג'יאן. כי כעבור מספר שבועות, קיבל התלמיד הנרגש הזמנה מהשגרירות הבריטית, שהיא גם הנשיאה הנוכחית של מועצת הביטחון באו"ם. כדי שיבוא לנאום- במועצת הביטחון של האו"ם.

מרגש ומעורר גאווה מקומית, כבר אמרנו.

 

מגמה חדשנית ברוח הזמן

מגמת הדיפלומטיה בבית הספר "שרת", שבה לומד אורן ג'יאן, משתמשת במתודולוגיות של למידה פעילה. כאשר התלמידים מעורבים ככל האפשר בלימודים, תוך צריכת ידע ומיומנויות. המבוססים על מודלים חווייתיים וחדשניים.

"מלבד בחינת הבגרות הסופית, למגמה אין אפילו בחינות. במקום מבחנים, פיתחנו שיטות  המעריכות את כישוריהם ויכולותיהם של התלמידים בעולם האמיתי."  מסבירה שרה דיין, רכזת המגמה. ומוסיפה, שעיקר הלימודים במגמה-הם בשפה האנגלית.

במגמת הדיפלומטיה בבית ספר שרת, אם כן, אין בחינות. אבל יש הרבה למידה. והתלמידים לומדים לנאום ולנהל דיונים וכן משתתפים בסימולציות שונות. כאשר עיקר העבודה הוא בצוותים. בנוסף, משתתפים התלמידים בכנסי מודל של האו"ם. וכן מבקרים בשגרירויות השונות ונפגשים עם דיפלומטים.

אורן גי'אן, לחדשות נתניה: "כל החומר שלמדתי בדיפלומטיה, עזר לי. והכשיר אותי לדבר מול קהל ולכתוב נאומים ברמה גבוהה. וכן לדעת איך לקבל דעות שונות ולהביע את דעתי- בצורה הטובה ביותר. מעבר לחומר הלימודי שלמדתי בכיתה, גם השתתפתי בכנסים של מודל האו"ם. בהם למדתי על בעיות וקונפליקטים ברחבי העולם. ופיתחתי כישורים רבים כמו יכולת שכנוע, דיבור מול קהל, כתיבת נאומים ושליטה בשפה האנגלית. תמיד חלמתי לנאום באו"ם, אבל אף פעם לא האמנתי שאנאם במועצת הביטחון של האו"ם. והנה, זה קרה".

מנכ"ל בית הספר שרת, רוני גבאי : "אני גאה באורן על ההשקעה. וכן על המחוייבות והדרך שעשה. זוהי גאווה עבורי, לראות  את התהליך שעוברים תלמידינו. ההופכים את החלום למציאות. דווקא בזמנים מורכבים אלה, חשוב לדעת להתנהל במרחב הגלובלי. להיות תקשורתיים, לחפש חיבורים ולמצוא דרך להידברות".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות