fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ארט בום" זה הבייבי בום האמנותי של ימי הקורונה – מהיום (שישי) תערוכה

המיזם "ארט בום" הוקם על ידי היזמית נעמי גורדון-חן והוא עוסק  בהשפעות סגר הקורונה, מה קרה לנו שם, איפה הכל התחיל ואיזה שינוי מהותי קורה לנו כחברה וכפרטים מאז.
נעמי גורדון חן - אמנית יוזמת

מיזם "ארט בום" של נעמי גורדון חן נולד בימי הסגר הראשון של הקורונה ומשך אחריו אמנים רבים מרחבי הארץ. מטרת המיזם ליצור מחומרים ממוחזרים ולהעביר מסר של צמצום והסתפקות המועט.

הקורונה הצמיחה יצירה חדשה – יצירה מן הטבע, ממוצרים וחומרים שאיבדו את תפקידם ומצאו את עצמם בתוך יצירות חדשות, חיים חדשים שצמחו מתוך הקושי. עם המסר הזה הלכה האומנית נעמי גורדון-חן מבית חרות ביחד עם אמנים מכל הארץ. זהו מיזם ארצי ליצירת אמנות בחומרים ממוחזרים ותערוכה להעברת המסרים.

התערוכה תפתח ביום שישי 11/9/2020  ותמשך חודש ימים 12/10/2020 בגלריית "ארטורה" שהיא מרחב ציבורי בקמפוס רופין, עמק חפר בכל שעות היום במהלך כל חגי תשרי.  את התערוכה אוצרת: יעל מרגלית. מפיקים: נעמי ויפתח חן.

ארט בום- מיזם בהשפעת הקורונה

המיזם "ארט בום" הוקם על ידי היזמית נעמי גורדון חן והוא עוסק  בהשפעות סגר הקורונה, מה קרה לנו שם, איפה הכל התחיל ואיזה שינוי מהותי קורה לנו כחברה וכפרטים מאז. יחד עם נעמי שמובילה את המיזם, שותפות גם עשר אמניות מיקס מדיה – שילוב חומרים.

צילום יפתח חן. אמנים ממחזרים

המיזם החל לפעול עם היציאה מימי הסגר הראשון שהקורונה הביאה, בכל רחבי הארץ עם עשרות משתתפים. המיזם הוקם מתוך רצון להביע באמצעים אמנותיים תובנות מהמשבר שפקד אותנו, אך גם מעביר מסר מחאתי של הסתפקות במועט דרך יצירה בחומרים ממוחזרים ומתן חיים חדשים לחפצים שפג שימושם.

נעמי גורדון – חן: "במהלך ימי הסגר בגל הראשון של הקורונה מצאתי את עצמי יוצרת ללא הפסקה וכך גם רבים מחברי היוצרים והאמנים. היה לי חלום שחיכה לזמן שלו. אומרים שהחלום יודע את הדרך. עבורי חלום הוא משהו מרגש שגורם לי לקום בבוקר עם חיוך, עם מוטיבציה ועם אנרגיה. החלום דוחף אותי קדימה גם כשהזמנים לא קלים. החלום נותן לי כיוון ומשמעות לחיי".

היה לה חלום: מיזם ארצי

בשינוי שעשתה בשנים האחרונות ובמעבר מיזמות עסקית ליזמות חברתית עוסקת גורדון-חן הרבה בחיבור שבין אמנות לקהילה:

"זמן רב אני מתהלכת עם חלום על מיזם ארצי בתחום האמנות שיחבר קהל רחב. ודווקא בזמן הסגר, כשהיינו סגורים בבתים, וכשמצאתי את עצמי יוצרת ללא הפסקה וכך גם רבים מחברי היוצרים והאמנים, רעיון המיזם הבשיל וקרא ליוצרים ולאמנים ברחבי הארץ להביע באמצעים אמנותיים תובנות מהמשבר שפקד אותנו. הרגשתי צורך להביא לידי ביטוי את המצב הבלתי נתפס שעובר עלינו דרך יצירה בחומרים ממוחזרים ובחפצים שאינם בשימוש יותר, כאשר הרעיון היה לתת חיים חדשים לחפצים באמצעות אומנות. זהו המדיום אליו כיוונתי את המיזם, כמייצג את צמצום המרחב ואת הצורך למצוא את חומרי היצירה בתחומי הבית ורדיוס מאה המטרים שסביבו. יצירת חדש מישן. כך נולד המיזם 'ארט בום' – ה'בייבי בום' האמנותי של ימי הקורונה, שתוך ימים הפך להיות מיזם ארצי".

אל גורדון-חן חברו תשע אמניות מיקס מדיה שהובילו 14 קבוצות יצירה עם 90 יוצרות ויוצר בתשעה יישובים מצפון הארץ ועד דרומה: כפר ורדים, רם און, זכרון יעקב, בית חרות, תל-אביב, רמת-גן, הוד השרון, מודיעין ולכיש.

המבקרים שיגיעו לאירוע הפתיחה מוזמנים לקחת חלק בחוויה אינטראקטיבית משותפת, דרכה יוכלו להיות חלק פעיל במיזם ולבטא את החוויה האישית שלהם כחלק מרשת קולקטיבית.

צילום יפתח חן. אמנים ממחזרים

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות