fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמית ואבי הופרט "מוזות 2020" צילומים עם סיפור

השבוע נפתחה בהיכל התרבות התערוכה "מוזות 2020" של הצלמים: אבי הופרט ובנו עמית. אב ובנו שוחרי אומנות הצילום.
הדייג ואשתו. צילום אבי הופרט

השבוע נפתחה בהיכל התרבות התערוכה "מוזות 2020" של הצלמים: אבי הופרט ובנו עמית. אב ובנו שוחרי אומנות הצילום. התערוכה תהיה מוצגת חודש ימים אך בעקבות הסגר כנראה שתוארך.

עמית הופרט  בן 41 אוהב ומרבה לטייל בארץ ומיטיב לצלם את הרגע בטבע. צילומיו מתעדים  ברגישות רבה,  ברוך ובתבונה בעלי חיים ברגע אמת: בקפיצה, בתעופה באופן אמנותי.

אביו אבי מצלם בחשיפה כפולה כאשר הוא "מניח" פריים אחד על השני ובכך יוצר לכל תמונה את הסיפור שלה.

ואם עדיין לא ברור לכם אז קודם כל שווה ללכת ולראות את התערוכה וללמוד משהו חדש בצילום.

אבי ועמית הופרט. מצלמים סיפור

אבי הופרט: מהאופטיקה לצילום

אבי הופרט, 68 נשוי, אב לשלושה וסב לשלושה, נולד בנתניה, למד ביסודי באיתמר, בתיכון בטשרניחובסקי, היה עתודאי וסיים את הטכניון בהנדסת מכונות. הוא שרת בקבע והשתחרר בדרגת סרן. הוא עבד במערכות אופטיות בלווין אופק ובמערכות בקרת אש לטנקים. עבד באופטיקה באל – אופ ובסאייטקס ומשם הנגיעה שלו לצילום.

"לא רק משם. אני גם מצייר ומפסל משחר ילדותי אך היום מתרכז בלצלם ולשלב מספר צילומים לסיפור של דמות וחיבורה לסביבתה וכך נוצר סיפור"

לרכב על העייט? צילום אבי הופרט

איך הגעת לשיטת הפריים הכפול?

"בסגר הראשון של הקורונה עשיתי סדר בתמונות שלי לתערוכה. היות ובעבודה שלי פיתחתי טכנולוגיה בדפוס שמשמשת להדפסות תלת מימד הובלתי את עצמי לכיוונים הקשורים לזה אך אומנותיים לגמרי. אני כל הזמן חושב איך אני מוציא מתמונה את מקסימום האינפורמציה. בתערוכה לכל תמונה הסיפור שלה, אבל אני חושב על להוסיף ריח לתמונה או קול ואני עדיין לא יודע אם אצליח. רעיונות יש".

התמונות שלו בנויות מקומבינציה. זה יכול להיות תמונה אחת שיש לה שני פנים וזה יכול להיות שתי תמונות שיש להן שתי שכבות. למשל תמונה של דייג ואשתו הפכה להיות תמונה של דייג על רקע ראש גדול של אישה שהיא אשתו של הדייג. הפיליפינית המטפלת בקשישה מחבקת אותה בחמלה ושדה של כלניות מכסה את הדמות מהווה מעין כיסוי מלבב עם המון רכות. קאובוי שדוהר על סוס משתלב יפה בתוך עין של עיט בצילום שיש בו עוצמה".

ההזמנה לתערוכה. מוזות 2020

לנסות להבין את הסיפור

בתערוכה של עמית ואבי אפשר לבלות שעות. לנסות להבין את הספור או לבנות אותו כל אחד מדימיונו.

"התגובות לתערוכה היו טובות. הקונספט הזה שיש בו קומבינציה אמנותית מעניין וגורם לאנשים להביט, לדמיין, לשוחח ולספר כל אחד את הסיפור שהוא מבין. אני מאד התרגשתי במסיבת הפתיחה אליה הגיעו קבוצת החברים שלי שהולכים איתי עוד מהתיכון ואני מקווה שהיא תעניין את הציבור בנתניה. אני בטוח שצלמים יאהבו אותה מאד אבל לא רק".

יעלים. צילום: עמית הופרט

הורידו  את האפליקציה של חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות