fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה שקטה בנורדאו: נמשך המאבק להשארת סניף בנק הפועלים בשכונה.

אהרון אורגד: בשל הקיפוח הזועק אינני מתכוון להניח לנושא גם אם אצטרך להגיע ללשכת שר האוצר או לועדת הכלכלה של הכנסת
אורגד בהפגנה השבוע

נמשך המאבק נגד סגירת הסניף הותיק של בנק הפועלים בשכונת קרית נורדאו בדרום העיר. מוביל המאבק, המשנה לראש העיר אהרון אורגד, אינו מרפה בנושא  והשבוע אירגן הפגנה מול הסניף הסגור, הפגנה שקטה שהיתה גם בשל הקורונה ״הפגנת הזום״ הראשונה בארץ בה השתתפו מרחוק עוד עשרות תושבים מוחים.

אהרון אורגד אומר כי בשל הקיפוח הזועק הוא אינו מתכוון להניח לנושא גם אם יצטרך להגיע ללשכת שר האוצר או לועדת הכלכלה של הכנסת: "סניף הפועלים בקרית נורדאו פעל מאז שנות השישים של המאה הקודמת בשכונה הותיקה בדרום העיר המאכלסת קרוב לשלושים אלף תושבים. בתחילה ברחוב שטרית ולאחר מכן במרכז המסחרי ברחוב לבון על פני שתי קומות במבנה  שבבעלות הבנק. אלפים מתושבי קרית נורדאו הם לקוחות הסניף הזה שהיה למעשה סניף הבנק היחיד באזור.

בנק הפועלים עבר לפיאנו בעיר ימים

לפני כחודש סגר לפתע הבנק את הסניף בנורדאו והלקוחות הרבים נדרשו להגיע לסניף החדש במתחם המרכז המסחרי החדש פיאנו שבעיר ימים, מרחק הליכה של קילומטר וחצי, במקום שאין תחבורה ציבורית נגישה אליו. מהלך זה מקומם את תושבי קריית נורדאו ומי שנרתם לעמוד לימינם הוא המשנה לראה״ע אהרון אורגד, שכאמור אינו מקבל את הגזירה ודורש פתיחה מחודשת של נקודת בנק בנורדאו לטובת האזרחים הותיקים, דור ההמשך, ומוגבלי הניידות".

בהפגנה השתתפה גב׳ קלרה מחפודה, המתגוררת עם בעלה  בקרית נורדאו עשרות שנים: ״אנחנו  לקוחות נאמנים במשך עשרות שנים , מדוע עושים לנו את זה? אנחנו אנשים מבוגרים, חלקנו לא בקו הבריאות ולרובנו אין מכונית. איך הם מצפים שנלך יותר מקילומטר וחצי ברגל כולל לעלות על גבעה בדרך כדי להגיע לסניף החדש בעיר ימים? זו ממש התעללות בנו המבוגרים. פשוט לא הוגן, מכעיס. הפכו אותנו לסוג ב׳ וזו הרגשה רעה מאוד״. בעלה, בצר לו, ניסה להסדיר ענייני בנק פרטיים בסניף שבמרכז העיר אבל סירבו לטפל בענייניו ושלחו אותו לסניף בעיר ימים אותו הם מנסים לקדם כעת.

אורגד: ״אינני מבין את השיקול הכלכלי ובטח לא את השיקול החברתי והמוסרי של הבנק. אפילו תושבי פולג עיר ימים בעצמם מרגישים לא נוח עם הקיפוח של נורדאו ומביעים סולידריות. רבים מהם אמרו לי שלהם יש רכב ואין להם כל בעיה להגיע לבנק בנורדאו. אני אומר לבנק, רציתם סניף בפיאנו? אין בעיה, אבל מדוע לפגוע בתושבי קרית נורדאו?! יתרה מכך, הרי הסניף בנורדאו הוא בבעלות הבנק. אולי יש כאן מחשבה לממש נדל״ן, אבל הייתי מצפה ממנכ״ל הבנק דב קוטלר שיורה לפחות על הקצאת שטח קטן מהמבנה לצורך השארת נקודת בנק קבועה. הפתרון שהבנק מציע בצורת ניידת שירות שמגיעה פעם בשבוע וחצי לשעה וחצי, לא רק שאינו יעיל, הוא גם זילזול בתושבים וגם ייעלם בעתיד. ההרגשה של התושבים, כך הם אומרים לי, היא שלא סופרים אותם וזו הרגשה נוראית״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות