fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה החמירה את מדיניות ההסעות. מעכשו ההורים משלמים 50-200 שקלים

בהטלת עלות ההסעות על ההורים רואים בקמפוס דורה לאומנות שבא הקץ על בית הספר שנפתח מתחילה כבית ספר על אזורי.
הפגנה מתחת לביתה של ראש העיריה. קיצוץ בהסעות

במוצאי שבת האחרונה הפגינו קומץ הורים מתחת לביתה של ראש העיריה מרים פיירברג איכר במחאה על כך שהעיריה טרם נתנה להם תשובות לגבי מימון ההסעות לקמפוס דורה לאמנויות הנחשב לבית ספר על אזורי ומחייב את העיריה לספק לתלמידיו הסעות. להורים נודע שהעיריה עומדת לבטל את המימון להסעות ולחייב את ההורים. בכך הם רואים שבא הקץ על בית הספר שנפתח מתחילה כבית ספר על אזורי.

יו"ר ועד ההורים של קמפוס דורה לאמנויות אופי אלדר: "מאז פרסום השינוי בתחילת השנה, עזבו את הקמפוס 24 תלמידים. רבים שוקלים עדיין לעזוב. ברישום לכיתות א' ירדנו בצורה דרסטית, כאשר רק 62 תלמידים נרשמו לבית הספר לעומת מעל 100 מועמדים בשנים קודמות. רק שתי כיתות יפתחו השנה. אני חושש שהקריטריונים שפורסמו אתמול ירחיקו תלמידים נוספים ובזה לא נוכל לעמוד. הקמפוס עדיין אינו מבוסס מספיק בכדי לעמוד בעזיבת תלמידים המונית שכזאת. הקריטריונים אינם סבירים, לא מבחינת העלויות ולא מבחינת המענה לכלל התלמידים".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה גיבשה קריטריונים חדשים להסעת תלמידים ברחבי העיר השונים: "ההחלטה התקבלה לנוכח הגידול המבורך בתלמידים הנרשמים לבתי ספר על אזוריים ובמטרה להתמודד עם העלייה הניכרת  בהיקף תקציב ההסעות, שקרה בהתאמה לכך. זאת כאשר השיפוי ממשרד החינוך בגין ההסעות הסתכם בחמישית בלבד מן התקציב שהשקיעה העירייה בהסעות, תקציב העומד על כ – 55 מיליון שקלים.

כידוע, פתח  מנהל החינוך לפני מספר שנים את אזורי הרישום ואפשר להורים ותלמידים בחירה מבוקרת בין בתי הספר השונים כדי לתת להם מנעד רחב יותר של מענים חינוכיים ולאפשר להם ללמוד את מה שמעניין אותם.

במקביל – העמידה העירייה לרשות אותם תלמידים מערך הסעות, במימון מלא של העירייה. כיום: עם הגידול במספר התלמידים המוסעים הוחלט לחייב אותם בתשלום סמלי בגין ההסעות, כאשר עיקר העלויות הינו בסבסוד עירוני ניכר מאוד.

 הסעות: להלן הקריטריונים החדשים שגובשו

הסעות במוסדות החינוך העל יסודיים – כל התלמידים הזכאים שגרים במרחק של מעל 3 ק"מ מבית הספר והמוסעים לכיתות הייחודיות ישתתפו ב-100 שקלים לחודש.

מי שיעדיף כרטיסיה, יקבל במימון הרשות עבור הלוך וחזור.

במוסדות החינוך היסודיים – כל הזכאים המוסעים במרחק של מעל 2 ק"מ מבית הספר, ישתתפו ב-100 שקלים לחודש.

תלמידי מוסדות החינוך: אמי"ת עמיטל, רועי קליין, מורשת זבולון, עוזיאל, תחכמוני ויונתן ישתתפו בסך של 50 שקלים מאחר ומשרד החינוך משתתף בחלק מעלות ההסעה.

הסעות תלמידי קמפוס דורה לאומנויות – כל הזכאים ישתתפו ב- 100 שקלים לחודש במרחק של מעל 2 ק"מ.

התלמידים שאינם זכאים בטווחים של 1.5 – 2 ק"מ בכיתות א'-ד' ותלמידי כיתות ה'-ו' בטווחים של 2 – 3 ק"מ אשר יהיו מעוניינים בהסעה ישתתפו ב-200 שקלים."

במכתב ששלח אלדר לראש עיריית נתניה ולראש מנהל חינוך לאחר פרסום שינוי מדיניות ההסעות כותב אלדר: "לצערי, במקום לפתור את המצב שנוצר לאחר פרסום המדיניות הקודמת בתחילת השנה, החמרתם אף יותר את הבעיה להורי הקמפוס….יש בקמפוס צוות נהדר, תמיכה כספית גדולה של העיריה ואוירה תומכת, אבל הצעדים והתנהלות שנקטתם בהם ערערו את הכל והרחיקו הורים ותלמידים מבית הספר. אני חושש שהקריטריונים שפורסמו אתמול ירחיקו תלמידים נוספים ובזה לא נוכל לעמוד. הקמפוס עדיין אינו מבוסס מספיק בכדי לעמוד בעזיבת תלמידים המונית שכזאת.

הקריטריונים אינם סבירים, לא מבחינת העלויות ולא מבחינת המענה לכלל התלמידים. נותרו עדיין תלמידים רבים ללא פתרון וחייבים לכלול אותם בתוכנית.

עוד מוסיף אלדר כי אין התייחסות לצהרון בית הספר: "וחשוב לא פחות, אין התייחסות לסיוע להורים מתקשים כלכלית ולהורים להם כמה תלמידים בבית הספר. הם בוודאי לא יוכלו לשאת בנטל. למרות הכל, אני עם הפנים קדימה. מבקש להפגש בהקדם כדי להבהיר את הנקודות הבעייתיות מבחינת ההורים ולנסות להגיע לפתרון צודק לטובת התלמידים ובית הספר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות