fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגע קטיפה

תשכחו מכל מה שידעתם על קטיפה. אם תשכילו להשתמש נכון בבד היוקרתי, המראה שיתקבל יהיה אלגנטי ואולי אף תיאטרלי. בחדר השינה הוא בהחלט ישרה רומנטיקה
קטיפה של מעצבת-העל טרישה גילד. אורית טראוב, המלך חירם 8, יפו [צילום: יח"צ]

החורף כבר נותן אותותיו, זמן נפלא להתכנס, להתכרבל ולהתפנק. מותגי העיצוב השונים רואים בעונה החורפית את הזמן המדויק להציע מבחר עשיר של מוצרים עשויים קטיפה, הבד האלמותי המעניק מראה עשיר ומבריק ובאותה נשימה _ תמיד קלאסי. מעבר לכל אלה, המראה הדומיננטי של הקטיפה מעניק מראה דומיננטי ותיאטרלי ועם זאת רך ומזמין. בחדרי השינה עתידה הקטיפה מייצרת הקטיפה מראה רומנטי.

הקטיפה של ימינו מיוצרת מסוגים שונים של חוטים, כשחומר הגלם האידאלי לייצור קטיפה הוא המשי. קטיפה מיוצרת גם מסיבי כותנה, אך במקרה זה, המראה המתקבל נראה פחות יוקרתי. בשנים האחרונות מיוצרים גם בדי קטיפה סינתטיים, בעיקר מפוליאסטר, ניילון וויסקוזה ואף משילובים בין חומרים סינתטיים לחומרים טבעיים (כגון ויסקוזה ומשי). הקטיפה מיוצרת לעתים גם מפשתן או מצמר ולעתים נהוג להוסיף לחומר הגלם מעט לייקרה, על מנת לשפר את גמישותו.

הבית לבש קטיפה בעיצוב סטודיו גלבוע-ירושלמי [צילום: יח"צ]
הבית לבש קטיפה בעיצוב סטודיו גלבוע-ירושלמי [צילום: יח"צ]
מעצבת הפנים יפעת ירושלמי, בעלת הסטודיו לעיצוב "גלבוע-ירושלמי" מוסיפה: "הקטיפה מאפיינת בדי ריפוד של מערכות ישיבה, כריות וגם וילונות האפלה, שמטרתם להחשיך את החלל במידת הצורך".

"עד לפני זמן לא רב נחשבה הקטיפה לסוג של בד ארכאי שראינו בעיקר בבתים סרי טעם", אומרת שותפת של ירושלמי, מזל גלבוע, "אלא שבזכות פיתוח טכנולוגיות וייצור בדי קטיפה בצבעים עדכניים, הנראות הנוצרת בחלל היא מודרנית ורעננה והופכת את הפריטים ליצירת אמנות של ממש".

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי ממליץ לבחור את בדי הקטיפה בקפידה ולנטות להשתמש באלה עם דוגמאות אמורפיות לצד צורות גאומטריות, הדפסים ודמויות, וזאת על מנת לייצר מראה דרמטי ואופנתי בחלל.

בן צבי ממליץ לשלב את הקטיפה בחלל שבו הפריטים מאופיינים במראה נקי, חד ומלוטש. הפריטים הנקודתיים מקטיפה מהווים למעשה את ה-FOCAL POINT של כל חלל, ולכן לא מומלץ להשתמש בהם באופן מופרז.

"המותגים ומעצבי העל השכילו עם הזמן לשלב ביצירותיהם בדי קטיפה המספקים מראה מתוחכם ועדכני", אומרת מעצבת הטקסטיל ומלבישת הבתים אורית טראוב, "הקטיפה מעוררת חושים של רכות ויוקרה מפנקת. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא הקולקציה החורפית של המותג DESIGNERS GUILD של מעצבת-העל טרישה גילד, המבוססת כולה על טהרת הקטיפה. המגע הפלומתי המיוחד לבד מסגל לו מגע רך וייחודי והופך אותו לבד המתאים מאוד לעונת החורף. הקטיפה הפכה להיות רלוונטית מאוד בחללי הבית, הן כחומר מרכזי והן כחומר משני. כיסאות וספות ו/או כריות מקטיפה יעניקו לבית מראה חורפי ומפנק עם שמירה על סגנון אוורירי וקליל".

קטיפה של מעצבת-העל טרישה גילד. אורית טראוב, המלך חירם 8, יפו [צילום: יח"צ]
קטיפה של מעצבת-העל טרישה גילד. אורית טראוב, המלך חירם 8, יפו [צילום: יח"צ]
עוד תמונות מהטרנד המקסים הזה – ביום שישי בעכבר פלוס המצורף להד הקריות

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות