fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טבעי ישראלי זה הכי

בני הזוג טלי מצליח ועידו משעל עזבו מקומות עבודה בטוחים, כדי להשקיע את כל המרץ והידע במפעל חייהם - מותג הקוסמטיקה הטבעית לבנדר. כל המוצרים הם 100 אחוז טבעיים, בלי טיפת חומרים משמרים ושאר כימיקלים, ומיוצרים, כאן בארץ, במעבדה בכרכור * "יש לנו ארבעה ילדים", אומרת מצליח, "לבנדר זה הילד החמישי שלנו"
"בחנויות שלנו עובדות רק נשים". עידו משעל וטלי מצליח, הבעלים של לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: יח"צ
"בחנויות שלנו עובדות רק נשים". עידו משעל וטלי מצליח, הבעלים של לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: יח"צ

מפליא שדווקא מותג המייצר מוצרי קוסמטיקה מענגים וריחניים נולד ממערכת לטיהור שפכים. מפליא, אבל זה הסיפור מאחורי המותג הישראלי לבנדר – קוסמטיקה טבעית, רוקחות טבעית וקוסמטיקה אורגנית.

מאחורי החברה עומדים בני הזוג טלי מצליח ועידו משעל ממושב עין עירון, והכל התחיל כשמשעל, כימאי במקצועו, במסגרת לימודי הנדסת כימיה בטכניון, עבר קורס טיהור שפכים והחליט ליישם את הידע שצבר בבניית מערכת לטיהור שפכים בביתו שלו.

למה מתו הדגים?

על מה שקרה מכאן והלאה, מספרת טלי מצליח: "בנינו מערכת שאוספת את המים של המקלחות ומטהרת אותם. זו בעצם מערכת של בריכות, שבחלקן צמחייה, ובבריכה אחת היו דגים. המים המטוהרים היו מספיק נקיים בשביל הדגים.

3 "הגישה שלנו אומרת שהמוצר צריך להגיע טרי ללקוח, הוא לא יכול לשכב על המדף". מוצרי לבנדר | צילום: יח"צ
"הגישה שלנו אומרת שהמוצר צריך להגיע טרי ללקוח". מוצרי לבנדר | צילום: יח"צ

 

"יום אחד, ביולי 2006, עידו ואני ישבנו בחוץ ושתינו להנאתנו תה צמחים. נהנינו להשקיף על הבריכות האלה עם כל הירוק המקסים של הצמחייה, אבל פתאום ראינו שהדגים שכובים על הגב. מתים. אלה היו אמנונים, שנחשבים לדגים חזקים. לא הבנו מה קרה ומיד רצנו הביתה לבדוק מה נשפך למערכת הטיהור שגרם לדגים למות.
"התברר שהילדים שלנו החליטו לעשות אמבטיה משותפת ושפכו חצי בקבוק של שמפו נגד קשקשים לתוך האמבט, כדי שיהיה להם קצף. השמפו הזה, שנשפך החוצה, הרג את הדגים בבת אחת. למחרת גם הצמחייה הצהיבה ומתה ובמשך שלושה שבועות אחר כך כל מה שהכנסנו לבריכות – מת. זה היה נזק מתמשך. זו מערכת טיהור שידעה להתמודד גם עם אקונומיקה, זו לא מערכת שזה היה אמור לקרות בה".

האסון האקולוגי הזה הביא את בני הזוג ללמוד, לחקור ולהבין מה היה בו, בשמפו הזה, שגזר מיתה על הדגים והצמחייה.

מצליח: "התחלנו לחשוב מה המשמעות של מה שקרה, לגבינו, בני האדם. מה אנחנו בעצם שמים על עצמנו? עם מה אנחנו מתקלחים? עם מה אנחנו חופפים את השיער שלנו ושל הילדים? מכיוון שעידו כימאי הוא יודע לקרוא תוויות של מוצרים ולהבין מה הם מכילים. מתברר, שבהרבה מקרים, בהם כתוב על מוצר שהוא טבעי או אורגני, זה לא בהכרח אומר שאין בו חומרים אגרסיביים.
"החלטנו לחפש אלטרנטיבות, ולא כל כך מצאנו. בסופו של דבר, חיפשנו מתכונים באינטרנט והתחלנו "לבשל" בערבים מוצרי קוסמטיקה לשימוש ביתי שלנו".

טיפול באסתמה של העור

כשבני הזוג היו מרוצים מהמוצרים שרקחו במו ידיהם, הם החלו לחלק גם לשכנים ולחברים, ואז ההפתעה הגיעה מכיוון לא צפוי.

מצליח: "הורים לילדים עם אסתמה של העור דיווחו לנו על שיפור מדהים. זה נשמע לנו מוזר, כי לאסתמה של העור אין פתרון פשוט. התברר שדי היה בהפסקת השימוש בשמפו או בסבון הרגילים, המכילים כל מיני כימיקלים, כדי לשפר את מצב העור לאין ערוך. אימהות היו קובעות איתי בלילות כדי לקנות ממני את המוצרים, והבנו שבנקודה זו יש משהו שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו".
היום מציעה חברת לבנדר מוצרים ייעודיים לטיפול באסתמה של העור.

"בהמשך", מספרת מצליח, "נולד הביקוש לדאודורנטים טבעיים, שנותנים מענה מצוין להרבה מאוד אנשים שסובלים מרגישויות בבלוטות הלימפה בגלל שימוש בדאודורנטים רגילים. בעוד שדאודורנט רגיל גורם לעצירת ההזעה, פעולה טבעית וחיונית של הגוף, הדאודורנטים שלנו אינם מונעים הזעה אלא רק את הריח שלה".

דאודורנט גל מינרלי וקרם הגנה מהשמש | צילום: יח"צ
דאודורנט ג'ל מינרלי וקרם הגנה מהשמש | צילום: יח"צ

לא כמעט טבעי, 100 אחוז טבעי

בני הזוג מצליח ומשעל לא הפסיקו לרגע ללמוד ולחקור, עד שהחליטו לעזוב את מקומות העבודה שלהם ולהקים את מפעל חייהם – לבנדר קוסמטיקה טבעית.

מצליח: "היה לנו ברור שאם אנחנו הולכים על זה, נעשה את זה הכי מקצועי שאפשר ובסטנדרט הכי גבוה, בלי פשרות – 100 אחוז מוצרים טבעיים, לא כמעט טבעיים, נקיים לחלוטין מחומרים משמרים. היום אנחנו נותנים מענה טבעי מכף רגל ועד ראש ומתינוק ועד קשיש, כשאת כל המוצרים אנחנו מפתחים ומייצרים בעצמנו. עידו אחראי על הפיתוח, על הייצור ועל בחירת חומרי הגלם, כשהייצור מתבצע במעבדה שלנו בכרכור ברישיון משרד הבריאות ובתקן אירופי. לגמרי ייצור כחול-לבן".

מצליח מנדבת פרט מעניין על העסק שלהם, כשהיא אומרת: "עידו הוא הטכנולוג והוא גם הגבר היחיד בחברה. במעבדה ובחנויות שלנו עובדות רק נשים".

היצע מוצרים רחב

מוצרי לבנדר משווקים בשלוש חנויות של המותג – בכרכור, בקניון ערים בכפר סבא ובשרונה מרקט בתל אביב ובעיקר ישירות לבית הלקוח במשלוח לכל חלקי הארץ. מצליח: "השיווק הוא בעיקר ישיר. הגישה שלנו אומרת שהמוצר צריך להגיע טרי ללקוח, הוא לא יכול לשכב על המדף, ממש כמו מזון. לכן, כל מוצר אנחנו מייצרים אחת לשלושה חודשים ומוכרים ישירות דרך האתר".

יש גם מארזי מתנה | צילום: יח"צ
יש גם מארזי מתנה | צילום: יח"צ

 

היצע המוצרים של לבנדר, שכמובן אינם מנוסים על בעלי חיים, הוא רחב מאוד: שמנים אתריים, מוצרי טיפוח לעור הפנים הכוללים קרם פנים טבעי, קרם פנים לעור יבש וקרם פנים לעור שמן, מוצרים לשיער, מוצרי טיפוח לגוף הכוללים קרם גוף טבעי, קרם ידיים טבעי ופילינג טבעי, מוצרים טבעיים לתינוקות, מוצרי טיפוח טבעיים לגבר ועוד.

עתה, בימי הקיץ המהבילים, מומלצים מאוד הם ה"בליתוש" – דוחה יתושים טבעי וה"טבע סאן" להגנה מפני השמש עם מקדם הגנה 50SPF. פירוט מלא של המוצרים ומחיריהם באתר החברה.

על השאלה כמה ילדים יש לבני הזוג, משיבה מצליח בלי היסוס: "ארבעה ילדים, לבנדר זה הילד החמישי שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות