fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחשבים מדינה מחדש

waiz

 

צ'רקס
צ'רקס

דוד בן גוריון, שהבין כמה דברים בניהול מדינה ובנפש האדם, העיף מהצבא  בזמן מלחמת סיני, את אלוף משנה אורי בן ארי, בגלל שהעמיס על הג'יפ שלו שק סוכר שלקח שלל מאחד המקומיים בעזה. העונש היה אכזרי ולא מידתי בהתחשב ביכולותיו של בן ארי כקצין מצטיין.

בן גוריון ידע שהשחיתות היא האויב האכזרי מכל של חברה במצוקה, חברה הנלחמת על הישרדותה בעולם עוין ואכזרי. נדמה לי שעכשיו, לאחר חשיפת פרשת רונאל פישר, ראש הממשלה צריך לקרוא למפכ"ל יוחנן דנינו ולשר יצחק אהרונוביץ ולבקש מהם ללכת הביתה. המערכת זקוקה לזעזוע עמוק הרבה מעבר לכבודם, יכולתם ואישיותם. לגבי רונאל פישר, הרי שמכל הפיגורות שכיכבו לאחרונה במדורי הפלילים, אותו אני מכיר אישית. יצא לנו להפליג ביחד עוד כשהיה כתב צעיר בעיתון "חדשות", ויצא לי גם לבלות איתו מספר פעמים עם חברים בתל אביב.

רונאל הוא בעל אישיות מיוחדת מאוד, חכם, ציני, נחוש, אחד שהצליח אולי מעבר למה שחשב או האמין. כרגע הוא מככב בפרשה שיש בה חומר נפץ ורגישות עצומה למצבנו הכללי, שהחיבור בין הון-שלטון, עולם עליון ועולם תחתון יוצרים דינמיקה מאוד קשה ומאכזבת, וחוסר אמון הולך וגובר בין המדינה לבין אזרחיה. בתוך השבר הקשה הזה, דמותו המיוסרת משהו של פישר נראית כמו לקוחה מסרט הוליוודי שנקרא החשוד המיידי. אני מאוד מקווה בשבילו, ובעיקר בשבילנו, שהמציאות תהיה הרבה יותר אפורה, פשוטה ונינוחה מאשר בסרט, על שלל כוכביו.

הטור של צ'רקס ביום שישי בהד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות