fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערוץ הקיבוץ: עוזבים את העיר לטובת בית פרטי בפרויקט בקיבוץ יחיעם

מגמת העבודה מהבית שהתרחבה מאז פרוץ משבר הקורונה, היציאה מהמרפסת אל המרחבים הירוקים וחינוך איכותי לילדים, הם רק חלק מהשיקולים שגורמים למשפחות רבות להתעניין במעבר מן העיר אל הכפר. הפרויקט בקיבוץ יחיעם מציע יתרונות נוספים - וכל הטוב הזה במחיר של דירת 3 חדרים במרכז
הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה
הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה

משבר הקורונה הביא עימו תמורות ושינויים רבים בחיים של כולנו. בין השינויים הבולטים שמאפיינים את התקופה המורכבת הזאת, ניתן לציין את העבודה מרחוק. רבים גילו, כמו גם מעסיקיהם, שהתפוקה לא בהכרח פוחתת וכי ניתן בהחלט לנתב חלק משמעותי לעבודה מרחוק.

זאת ועוד הביאו רבים לרצון לשנות את אורח החיים, לעזוב את העיר, להצטרף לקהילה אחרת ולעבור לגור בסמוך לטבע – בשכונות בקיבוצים. מדובר במגמה שהולכת וגוברת. בחברת "תקומה" שמשווקת את הפרויקט בקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, מזהים ביקושים רבים בקרב זוגות צעירים מכל רחבי הארץ.

קהילה איכותית, מרחבים בטוחים וחינוך איכותי לילדים

הקיבוץ מוקף בנוף ירוק, שוכן בקרבת עורקי תחבורה ראשיים, העיר נהריה, חוף הים, אזורי תעשייה ותעסוקה ומוכר גם כיישוב באזור עדיפות לאומית ומתוקף כך נהנה מהקלות מס.

מערכת החינוך ביחיעם, הינה מערכת איכותית ומכילה, הפועלת החל מגיל 3 חודשים ועד גיל 18. ישנה האפשרות לתת לילדים ביטחון להסתובב חופשי במרחבים, חוגים איכותיים ,וחיי קהילה פעילים.

הקליטה בקיבוץ יחיעם החלה למעשה כבר בשנת 2010. עד כה שווקו שלושה שלבים בקיבוץ יחיעם, שבמסגרתם נקלטו כ-100 משפחות. מסתבר שהקיבוץ הפך להיות מוקד עלייה לרגל למשפחות צעירות וכיום מתגוררים בו 650 איש, מתוכם כ-200 ילדים.

לצד המעבר לבית צמוד קרקע, המעבר לקיבוץ יחיעם מציע סביבה בטוחה לילדים, מרחבים פתוחים, קהילה איכותית והצטרפות כחבר קיבוץ בעצמאות כלכלית. חברות במעמד עצמאי היא למעשה פתרון שמאפשר לבנות את בית בקיבוץ כחברי קיבוץ מבלי להיות חברי קיבוץ מלאים, מה שהיה מצריך שינוי בסגנון החיים.

חברות במעמד עצמאי אינה מצריכה הצגת הכנסות חלוקת נכסים עם הקיבוץ, ואינה מחייבת תשלומי קהילה חודשיים לקיבוץ, אלא רק לאגודה הקהילתית, אגודת מלכ"ר שמנהלת את חיי החברה בקיבוץ, אליה יוכלו להיבחר גם בני המשפחות החדשות שייקלטו.

במסגרת שלב ד' של הפרויקט בקיבוץ, הוצעו לשיווק 26 יחידות

ניתן כיום לרכוש בית צמוד קרקע חד-משפחתי מאחד משלושה דגמים, על מגרש מרווח של כחצי דונם, בגודל 128 מ"ר ועד 225 מ"ר, במחיר התחלתי 1,510,328 ₪, במפרט הכולל שתי חניות צמודות ומפרט טכני עשיר.

המחיר אינו כולל עלות חד-פעמית עבור הצטרפות לקהילה בסך 115,000 ₪ ואינו כולל תשלום אגרות והיטלים (דמי היוון לרמ"י, היטל ביוב, היטל ביוב וכיוב' אשר משולמות ישירות לרשויות המדינה)

עידן רז, מנהל הקהילה בקיבוץ יחיעם: "עוד בטרם הופעת הקורונה בחיינו, משפחות צעירות רבות בחרו לשנות כיוון בחיים ולבוא לגדל את הילדים במרחב הכפרי על שלל היתרונות הטמונים פה. אין ספק כי הקורונה שהביאה עימה שינויים רבים לחיים של רבים רק העצימה את הרצון של משפחות רבות לצאת מאווירת הדוחק של העיר אל המרחב הפתוח. הפרויקט שלנו בקיבוץ יחיעם, מספק לאותן משפחות אווירה מושלמת לחיי משפחה הכוללים מרחבים פתוחים, חיי קהילה תוססים, פעילות תרבותית, חינוך איכותי ועוד".

 

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה
שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן-תקומה

לפרטים נוספים על הפרויקט ביחיעם – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות