חינוך אנתרופוסופי: תיכון עודד יוצא לדרך

תיכון אנתרופוסופי (וולדורף) עודד פותח שנת לימודים לתלמידי שכבת ט' בצור לבון. זה הזמן של בני הנוער שסיימו את כיתה ח' להגיע ולהתרשם מתיכון אחר, המותאם להתפתחותו וחשיבתו של כל תלמיד ולהשתלב בשנה החדשה שנפתחת ממש בקרוב.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print
תיכון עודד יוצא לדרך ביישוב לבון | צילום: באדיבות בית הספר
תיכון עודד יוצא לדרך ביישוב לבון | צילום: באדיבות בית הספר

הביקוש לחינוך וולדורף עולה בהתמדה בשנים האחרונות, בתי הספר היסודיים והתיכונים מדווחים על תפוסה מלאה.

תיכון עודד פותח שנת לימודים חדשה לתלמידי שכבת ט' במיקום זמני (בצור לבון) ומזמין את כל מסיימי כיתות ח' להגיע ולהתרשם.

תלמידי תיכון עודד | צילום: באדיבות בית הספר

מורה בתיכון "עודד", גיורא אבידור, מספר לנו: "גישת חינוך וולדורף, היא גישת חינוך ותיקה. הגה אותה רודולף שטיינר, פילוסוף ומורה רוחני, מייסד האנתרופוסופיה, באוסטריה, לפני יותר מ-100 שנה. חינוך וולדורף נגזר מהגישה של התפתחות האדם על פי האנתרופוסופיה.

"זוהי למעשה גישת החינוך האלטרנטיבית הנפוצה ביותר בעולם, הנמצאת בצמיחה מתמדת. יש בעולם כ- 700 בתי ספר וולדורף, ובישראל כ 40 בתי ספר יסודיים ו 7 תיכונים. עכשיו סופסוף, תפתח האפשרות גם לתושבי מועצה אזורית משגב והסביבה, משום שזהו תיכון על אזורי.

"הלמידה מותאמת להתפתחות התלמיד/ה, בהתאם לגיל, ומשלבת לימודים עיוניים עם התנסות מעשית. התלמידים מבצעים פרויקטים לימודיים שונים, פוגשים דילמות שונות ומפתחים חשיבה ביקורתית, מתנסים בעבודת צוות, מתמודדים עם פרויקטים במגוון רחב של תחומי אמנות במה ואמנות פלסטית לצד משימות חקר לימודיות, חיזוק הקשר עם הארץ והחברה באמצעות טיולים ומפגשים אנושיים.

"לא נדרשים כישורים אינטלקטואלים או אומנותיים מיוחדים. זוהי גישה שלא משווה הישגים בין תלמידים, משום שלהבנתנו לכל אחד ואחת יש אתגרים שונים. על אף שרוב הפעילות מזמינה עבודת צוות ופיתוח כישורים חברתיים, ההצלחה היא עניין אישי המתייחס בעיקר לדרך האישית של כל אחת ואחד."

איך נראה יום שגרתי בבית הספר?

"אנחנו שואפים שבכל כיתה, ובוודאי בכתה ט' יהיה צוות של שני מחנכים/ות. יום שגרתי מתחיל בפתיחת יום עם המחנכים/ות. הם פוגשים למעשה את התלמידים בכל יום, ומעורבים בכל מה שקורה ונגיש לתלמידים. היום מתחיל בלימוד הנושא המרכזי המכונה "תקופה" ונלמד באופן מעמיק וממגוון היבטים וכלים. לאחר מכן יש שיעורים עיוניים בהתאם לתוכנית הלימוד השנתית, ובהמשך מתפנים התלמידים לסדנאות השונות."

"מקום בו מתחיל חופש המחשבה" (ר. שטיינר) | צילום: באדיבות בית הספר עודד

בוגרים מספרים

טל רוזנברג, צעיר מיודפת, שלמד בבית ספר יסודי עודד ובתיכון וולדורף, מספר לנו: "יום שגרתי מתחיל מפתיחת יום עם המחנכ\ת, ואחריו שיעור בנושא של התקופה, הנמשך כשעתיים.  הלימוד סביב נושא שיעורי התקופה נמשך כשלושה שבועות. תקופה אחת לרוב תהיה עיונית (בכיתה) ותקופה שניה מעשית, בסדנאות."

איך היחס של הצוות היה אליכם?

"אין ספק שהיחס של הצוות לתלמידים זה הדבר החשוב ביותר שלטעמי מאפיין את בית הספר. אני מתייחס בעיקר למחנכים שנמצאים שם כדי ללוות אותי בשנים האלה של התיכון, הם נמצאים להקשיב, לייעץ, ללמד ולאהוב."

האם הרגשת שבית הספר מאתגר אותך?

"כן, אני חושב שלבית הספר יש את היכולת לאתגר את התלמידים לא רק דרך הלימודים, גם דרך יצירה ואומנות והפרויקטים המרובים."

האם תמליץ לאחד מחבריך ללכת למסגרת אנתרופוסופית?

"כמובן, אני חושב שהבחירה בחינוך האנתרופוסופי הוא בחירה בחווית בית ספר שמפתחת אותך לא רק במישור הלימודי אלה במישורים נוספים שלא פחות חשובים."

תלמידי תיכון עודד | צילום: באדיבות בית הספר

אז איפה נרשמים?

בשנת הלימודים הקרובה, תיפתח שכבת ט' חדשה בצור לבון. כדאי להירשם כבר עכשיו כדי להבטיח את מקומכם.

ליצירת קשר:

מזכירות (עדינה) 04-9800890

ליאור 050-5771130 , שאול 054-5778229

דורון 054-2287713

מייל:  odedsch-1@013net.net

לאתר של בית הספר עודד – לחצו כאן!

למעבר לדף הפייסבוק  – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

אולי גם יעניין אותך

תגובה אחת

  1. בטוחה שהתיכון הצומח של בית הספר יהיה מעולה ! אין דברים כאלה ! באמת ♥️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram