fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמים את הצפון במרכז

שני ארגונים שחרתו על דגלם את פיתוח וקידום הצפון ייצאו בשבועות הקרובים לקמפיין שבמסגרתו תקודם יוזמה לחקיקת חוק שיתקצב את האזור לעשור הקרוב. עכשיו הם מבקשים מכם להירתם ולסייע. יו"ר העמותה, אופיר שיק: "בירושלים צריכים להבין: לא נשתוק עוד"
שינוי סדרי העדיפויות אופיר שיק צילום:מועצת המכינות הקדם צבאיות
שינוי סדרי העדיפויות אופיר שיק צילום:מועצת המכינות הקדם צבאיות

רגע לפני שנפתחות הקלפיות בבחירות 2019, החליט ארגון "לב בגליל" שעוסק בקידום מדיניות לפיתוח הצפון לחבור למיזם "ממלכת הצפון" הפועל לחיזוק  והמעורבות בקרב תושבי הצפון ויחד הם קוראים למיליון וחצי תושבי הצפון להציף סוגיות הרלוונטיות להם. במסגרת המיזם החדש יתקיימו בשבועות הקרובים פאנלים עם מתמודדים ונציגי מפלגות בצפון, יוצפו שאלות על הצפון, ייערכו קמפיינים ברשתות החברתיות אשר יחשפו נתונים אודות הפערים הקיימים בין הצפון ליתר חלקי הארץ וייעשו מאמצים לעודד חברי כנסת לתמוך בהצעת חוק לפיתוח הגליל.

"הצפון ידוע בגיוון הדמוגרפי שלו, מה שהופך את הבחירות לאתגר אלקטורלי" מסביר יו"ר עמותת לב בגליל, אופיר שיק, "אמנם, אין במפה הפוליטית הנוכחית מפלגה שמתמודדת לכנסת על טהרת קידום הגליל ובכל זאת, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לכל תושב בכל יישוב בגליל, לנצל את חלון ההזדמנויות הקיים עד הבחירות כדי  לפעול מול חברי הכנסת שהם מכירים במטרה לשים את הצפון במרכז השיח".

ארגון "לב בגליל" פועל מזה כחמש שנים לקידום מדיניות ממשלתית לפיתוח הגליל, בין היתר יזם הארגון את הקמת שדולת הגליל, ניהול יום הגליל בכנסת, סיורים של מקבלי החלטות בצפון, קידום התכנית הלאומית לפיתוח הצפון ועוד.

מיזם "ממלכת הצפון" פועל זאת השנה השנייה לקידום שייכות וגאווה בקרב תושבי הצפון ומעורר למעורבות, איסוף ותכלול אירועי תרבות בצפון, סיוע בכנסים אזוריים, ייזום והפצת תחרויות וקולות קוראים.

יחד, אספו שני הארגונים נתונים על פערים משמעותיים בתחומים שחשובים לכל אחד ואחת, בנושאי הבריאות, חינוך, תחבורה ותחומים נוספים.

כך למשל, יצוין כי בתחום הבריאות, מספר הרופאים בפריפריה הצפונית הוא הנמוך בארץ. זו הסיבה שרבים מהתושבים נאלצים לכתת את רגליהם לחיפה ולמרכזי טיפולים מרוחקים.

נתוני החינוך בצפון, אינם מעודדים בלשון המעטה. כך למשל, על פי תוצאות מבחני מיצ"ב – (המבחנים של ילדי כיתה ה'), קיים פער לא מבוטל בין הממוצע הארצי לצפוני במתמטיקה ובאנגלית, בהם דוברי העברית במצב גרוע יותר מדוברי הערבית במחוז. פערים קיימים גם בשיעורי הבגרות האיכותית, ובמבחני המיצ"ב של כיתות ח'. בהנחה שאיכות התוצאות והלמידה תלויה באיכות המורים והכשרותיהם, ברור כי בצפון חסרה מערכת שיטתית של פיתוח הוראה איכותית לאורך שנים, חיבור תלמידים לתוכניות מצוינות באקדמיה (בנוסף למחוננים); ויצירת חיבורים בין חינוך, אקדמיה ותעסוקה איכותית בעתיד. על פי תפישת העולם של שני הארגונים יש להציף לאורך זמן, ובאופן שיטתי שדרוג של המכלול בצפון וחיבורו לאוניברסיטה רב קמפוסית -אוניברסיטת הגליל, שתאפשר  למבוגרים להתפתח, למורים להשתלם, ולילדים אופקים חדשים.

באשר לתחבורה: תנועת הרכבות מנהריה מתאפיינת בעומסים גדולים ואיחורים רבים. התחבורה הציבורית המחברת את הצפון אינה בנמצא. ולכן, מעטים האנשים שנוסעים בתחבורה ציבורית מבחירה מכיוון שהתפקוד הפנים אזורי שלה חלש ורופף. מאחר שכבישי הצפון ארוכים, והמרחקים אינם קטנים, נדרשת עבודה חדשנית של מיפוי צרכים, קידום תחבורה שיתופית ותחבורה ציבורית איכותית למקומות עבודה המחברת בין מוקדי תעסוקה ולימוד.

שיק: הגיע הזמן שבירושלים יידעו שהתושבים לא ישתקו עוד ושסדרי העדיפות חייבים להשתנות, אנחנו ננסה כעת לפעול לחקיקת חוק שיחייב את הממשלה להעביר לצפון תקציב שנתי קבוע בגובה 13 מיליארד שקלים למשך עשור. ראשי האשכולות באזור ישלטו בכספים ובהתייעצות עם ראשי הרשויות, מנהלי מרכזים רפואיים וכד' ייקבעו סדרי העדיפויות והכספים יוזרמו בהתאם לתוכניות שייערכו מראש, אבל בשביל שזה יקרה, אנחנו נזדקק לשיתוף פעולה של התושבים שיתנדבו להשתתף בצוותי חשיבה, שישתפו פוסטים ברשתות החברתיות ויגבירו את הנוכחות שלהם – אם נהיה חזקים ומאוחדים, יהיה לממשלת ישראל קצת יותר קשה להתעלם מהדרישות שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות