fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנח"ל החרדי כבש את שלומי

חיילי גדוד נצח ישראל, גדוד המילואים של הנח"ל החרדי, הגיעו לשלומי כדי להשתתף באימון מאתגר
תרגול לחימה בשטח בנוי. חיילי נצח ישראל (דובר צה"ל)
תרגול לחימה בשטח בנוי. חיילי נצח ישראל (דובר צה"ל)

ביום ראשון שעבר, חול המועד סוכות, חיילי גדוד נצח ישראל – גדוד המילואים של הנח"ל החרדי, לקחו יום חופש מביתם ומעבודתם והגיעו לשלומי כדי להשתתף באימון מאתגר וחשוב של מחלקת הרפואה של הגדוד.

האימון התקיים בהתנדבות מלאה וביוזמתו הפרטית של מימון גבאי. גבאי מתגורר בשלומי ועובד שם בתור פרמדיק. בעברו שירת כלוחם בנח"ל החרדי והיום הוא מפקד מחלקת רפואה גדודית ופרמדיק בגדוד. הוא תכנן להרים אימון כזה הרבה מאוד זמן, ומצא שהישוב שלומי מדמה בצורה הטובה ביותר את הגזרה האופרטיבית בה הגדוד יפעל בעת חירום.

מספר פעמים בשנה, הגדוד מתאמן, מבצע רענונים של כשירות מקצועית בכל הנוגע לרפואה צבאית ורפואת חירום ומכין עצמו לכל תרחיש אפשרי. האימון האחרון התחלק לחלק עיוני וחלק מעשי של אימון ב"רפואה טקטית" – שיטה המתייחסת לטיפול תחת אש, ומלמדת כיצד לחשוב נכון, להבחין בין עיקר וטפל ולעבוד עם ציוד חדיש שברשות הצבא.

צוות מדריכים מיומן מטעם חברת "צאמאל", היושבת בפתח תקווה, העביר למילואימניקים השתלמות עיונית, סדנה מעשית ולבסוף עברו כולם גם תרגול לחימה בשטח בנוי בתוך שלומי עצמה. התרגול כלל תרחיש לחימה אמיתי וביצוע טיפולים במצבי לחץ או תחת ירי בתנאי שטח. החיילים השתמשו בכדורי פיינטבול והתנסו בהליכה בסבך, דימוי אויב וקרב עד הגעה למבנה, תוך טיפול בפצועים מהקרב. הפתעת היום הייתה סימולציה של בובה המדמה משקל גוף אמיתי של אדם, בה ניתן לבצע פעולות פולשניות, ניתוחי שדה וטיפולים כשהבקרה על פעילות המטפל היא דרך טאבלט. הפתעה זו יצרה מצב שכבר באותו הערב יכלו החיילים ליישם את מה שלמדו בבוקר.

גבאי: "יום האימון היה מלמד, יישומי, מאתגר מאוד לצוותים ופיתח אצלם חשיבה חדשה על חבירת כוח רפואי לכוח לוחם וכיצד מאבטחים את הכוח הרפואי ופועלים בשטח. האימון גרם לצוותים להבין ולהרגיש מה קורה במצב אמת".

לגבאי ולצוותי הרפואה בגדוד חשוב להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע להתחדשויות ברפואה ולמוכנות הגדוד, כפי שהוא אמר: "רפואה זה דבר דינאמי וצריך לתת תחושה אמיתית של שדה קרב עד כמה שאפשר כדי להיות מוכנים לכל תרחיש ולכל דבר".

גבאי שם דגש חשוב על רוח ההתנדבות השוררת בין חברי גדוד המילואים. "אלה אנשים שבאים בהתנדבות מלאה לתת מעצמם, והם דואגים להשתפר ולהשתכלל כל הזמן".

מקצועיות הצוותים, רוח הציונות, הידידות, ההתנדבות, הערכים והרצון להיות מוכנים לכל תרחיש הם אלה שהפכו את האימון הזה למעשיר ומוצלח ביותר. חטמ"ר מנשה, אליה שייך גדוד המילואים, סייעה רבות לגדוד וליום האימון.

תרגול לחימה בשטח בנוי. חיילי נצח ישראל (דובר צה"ל)
תרגול לחימה בשטח בנוי. חיילי נצח ישראל (דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות