fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

90 טון ציוד ודגל ישראל

רס"ן במיל' ד"ר ראובן קידר מהיישוב שכניה שבמשגב, רופא גינקולוג ומיילד, שהה שבועיים בפיליפינים עם משלחת הסיוע הישראלית. בראיון לעיתון "צפון-1" הוא מספר על המראות, הקשיים, הלידה הראשונה באזור מוכה האסון, המחלות והזיהומים, התת-תנאים והרצון לסייע ולהציל כמה שיותר חיים
משלחת מהפיליפינים (דובר צה"ל)
משלחת מהפיליפינים (דובר צה"ל)

בתנאים קשים ביותר, אך עם מוטיבציה לסייע, עבדו צוותי הרפואה מסביב לשעון בפיליפינים כדי לעזור למקומיים לעמוד על רגליהם ולתת מזור למחלותיהם.

רס"ן במיל' ד"ר ראובן קידר מהיישוב שכניה שבמשגב, רופא גינקולוג ומיילד, סגן מנהל המחלקה בבית החולים כרמל, מצא את עצמו יחד עם חבריו עובדים מסביב לשעון לא רק בהצלת חיי אדם והבאת תינוקות לעולם אלא גם בהדרכת המקומיים להמשיך בדרכם גם לאחר עזיבת המשלחת הישראלית.

ככל שגברו הידיעות על הנזקים העצומים של הסופה, גברו ההערכות בישראל, כי יש להוציא משלחת סיוע. הוחלט על משלחת מטעם חיל הרפואה ופיקוד העורף.

המשלחת התמקדה במתן טיפול רפואי ולא בחילוץ לכודים, שכן על פי ההערכות שהתאמתו, למעשה לא היו אנשים לכודים בשל אופי הבנייה בכפרים, בשונה מרעידות אדמה במקומות בהם המבנים הם קשיחים.

אין להם כלום
במהלך שהותם בפיליפינים טיפלו חברי המשלחת ביותר מ-2600 נפגעי הסופה, בהם יותר מ-800 ילדים. בוצעו יותר מ-60 ניתוחים ו-69 לידות, בהן לידת תאומים אחת. מלבד הטיפול הרפואי, הוענק גם סיוע אזרחי ובו שוקמו ארבעה בתי ספר בהם לומדים כ-3000 ילדים. כ-120 אנשי צוות עברו סדנה להתמודדות עם אירועי אסון וחזרה לשגרה.

ד"ר קידר שב לארץ עם המשלחת לאחר יותר משבועיים. בראיון לעיתון "צפון-1" הוא מספר: "אחת התובנות שהבאנו משם היתה כי באמצעים פשוטים אפשר להואיל להרבה אנשים. כאן מדברים על פריפריה, שם ממש מורגש, אין להם כלום. בית חולים שם חסר אפילו ציוד בסיסי, הבתים עשויים עץ, קליפות אגוז ועוד. ככל שהאדם תלוי יותר בטכנולוגיה המצב עלול להתברר כקשה יותר".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

משלחת מהפיליפינים (דובר צה"ל)
משלחת מהפיליפינים (דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות