fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות סנטה קלאוס

אין כמו הכפר מעיליא להרגיש את אווירת הכריסמס. בכפר, שכל תושביו הם נוצרים קתולים, מורגשת בימים שלפני החג תנועה ערה ברחובות, במרכולים ובחנויות המשקאות והמתנות. כתבת וצלם "צפון-1" עלו ביום שני השבוע להתארח בכפר המואר והמקושט ולמדו משהו על התנדבות, תרומה לקהילה וערבות הדדית
מעיליא מתקשט לקראת הקריסמס (צילום: אושרי כהן)
מעיליא מתקשט לקראת הקריסמס (צילום: אושרי כהן)

כבר שבועות רבים שהכפר המקסים מעיליא רוחש ורוגש לקראת חג המולד והשנה האזרחית החדשה. בשבוע האחרון, ככל שהחג הלך והתקרב, ההתרגשות והשמחה הגיעו לשיאן.

מעיליא הוא כפר מיוחד מאוד. רוב תושביו דוברים שלוש שפות: ערבית, עברית ואנגלית. הם מסבירי פנים, מכניסי אורחים ומשפחתיים מאוד. רוב הנשים בכפר עובדות ושיעור הנשים בוגרות אוניברסיטה גבוה משיעור הגברים בעלי תואר אקדמי. כך נוצר מצב שבו כמעט בכל משפחה יש שני מפרנסים.

העסקים בכפר משגשגים, וההכנסה לנפש היא מהגבוהות במגזר הערבי ואף היהודי. כ-3,300 תושבים מתגוררים במעיליא, כולם, ללא יוצא מן הכלל, הם נוצרים יוונים קתוליים. בשל עובדה זו, חג המולד הוא אחד האירועים המרכזיים והחשובים בכפר.

מעיליא מתקשט לקראת הקריסמס (צילום: אושרי כהן)
מעיליא מתקשט לקראת הקריסמס (צילום: אושרי כהן)

רמי חדד, קפה קפה
רמי חדד הוא ברמן בקפה קפה בכפר. על ההתרחשות לפני החג ובמהלכו, הוא מספר: "אנשים מתחילים להכיר את סיפור החג ואת הסיפור של ישו. מרגישים שהאנשים התחילו לחפש זהות אמיתית ולהתעניין במקורות של החג, גם בעקבות ניסים שקרו להם וגם בשל הרצון ללמוד ולדעת".

מה קורה בכפר בכלל ובקפה קפה בפרט בשבוע החג?
"אצלנו בקפה יש מסיבה בערב החג שמתחילה בחצות ונמשכת עד אור הבוקר. בכפר עצמו מרגישים יותר תנועה של אנשים, מקומיים, והרבה תיירים. יש תפילות בכנסייה, חפלות ומסיבות".

במעיליא יש כנסייה אחת, כנסיית סעידי – "מרים הקדושה", שם מתרכזות התפילות והמיסות. אוסמה, תושב הכפר ופעיל בקהילה בכלל ובכנסייה בפרט מספר: "מבחינה רוחנית ומבחינת קישוטים כבר יותר משבוע יש חגיגות בכפר. יום לפני ערב החג הילדים יוצאים לחופש".

מה קורה בכנסייה בחג?
"יש תפילות ומסיבות. בערב החג יש תפילה שמתחילה ב-18:00 עד 20:00, כשהמשפחות מתכנסות, חוגגות ואוכלות. בחצות אנשים חוזרים לכנסייה כדי להמשיך בתפילות, מצלצלים בפעמון ושמח מאוד כאן. ביום החג עצמו יש מיסה בכנסייה".

איך אתה ומשפחתך חוגגים?
"הבית שלנו מקושט. אנחנו משפחה מאמינה. אצלנו צמים 40 יום לפני חג המולד, כל יום מ-24:00 עד 12:00 בצהריים. אוכלים אוכל שהוא לא מהחי. בערב החג, ב-12:00 בצהריים, נגמר הצום ומתחילות החגיגות. אנחנו נהיה בבית ובכנסייה ובסוף השבוע הכומר כאן ארגן לאנשי הכפר טיול לבית לחם. הרבה משפחות נוסעות.

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות