fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב עכו יקבל 50 אלף שקלים מחברה שסירבה למכור לו דירה

סמי הוארי טען כי החברה סירבה למכור לו דירה בשל היותו ערבי. הפרשה הסתיימה בבית המשפט בהסדר פשרה
סמי הוארי
למניעת אפליות בעתיד. סמי הוארי (צילום: אושרי כהן)

הסאגה של תושב עכו סמי הוארי והחברה הקבלנית משה חדיף הגיעה לסיומה בהסדר פשרה בבית המשפט. בחודש דצמבר האחרון פורסם ב"צפון-1" סיפורו של הוארי, שטען שהחברה סירבה למכור לו דירה בפרויקט "גרין פאלאס" בעכו רק בשל היותו ערבי. הוארי, האגודה לזכויות האזרח בישראל ועמותת אליאטר הגישו תביעה לבית המשפט נגד החברה ונגד מינהל מקרקעי ישראל.

בהסדר נקבע, כי התובעים יקבלו מהחברה הקבלנית 50 אלף שקלים, ואילו התביעה נגד המינהל תימחק. התובעים הביעו את הסכמתם להסדר, לאחר שמינהל מקרקעי ישראל הצהיר כי בכוונתו להוסיף, בתוך 90 ימים, לחוזי ההתקשרות עם יזמים סנקציה של חיוב בפיצוים מוסכמים, ככל שהמינהל ימצא כי היזם הפר את התחייבותו שלא לנקוט באפליה פסולה בשיווק יחידות דיור.

מהסדר הפשרה: "לאור הצהרת החברה הקבלנית, לפיה, אין זו מדיניות החברה לבצע אפליה כלשהי והיא עשתה את הבדיקות הדרושות על מנת להימנע מהתרחשות מקרה דומה בעתיד, הסכימו התובעים והחברה הקבלנית לסילוק התביעה נגד התשלום הנ"ל כתרומה ולשם קידום פעולות חינוכיות למניעת אפליות בעתיד".

סמי הוארי
מניעת אפליות בעתיד. סמי הוארי (צילום: אושרי כהן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות