fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצה בהקפאה

הפועל עכו מתקשה להחתים שחקנים חדשים והשבוע התברר כי חובותיה נאמדים ביותר מ-2 מיליון שקלים. היו"ר רוני פרטוש מנסה להסביר את המצב ומתכוון לכנס אסיפות אוהדים כדי להציג בפניהם את המצוקה. בינתיים, מצבה של עכו החמיר עוד יותר אחרי הפסד למכבי ת"א
לא נוטש את הספינה. יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא נוטש את הספינה. יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עוד מחזור עבר בהפסד והפועל עכו נראית קרובה מתמיד לליגה הלאומית. לא שבעכו בנו על נקודות במשחק החוץ בבלומפילד נגד מכבי ת"א, אבל הציפייה לשינוי כלשהוא, בעיקר נוכח החלפת המאמנים, נתבדתה גם היא. המאמן שלומי דורה, לא רק שלא הביא עמו בשורה או רענון, אלא שהוא ממשיך באותו קו של קודמו, אלון חרזי, שנחל כישלון מהדהד. אם אחרי 18 משחקים, הצוות המקצועי ממשיך לתת אמון באותם שחקנים שהביאו את הקבוצה לתהומות ליגת העל, שלא יתפלא אם בסיום העונה יחרוט ברזומה שלו ירידת ליגה.

הפועל עכו התבטלה כבר בדקה הראשונה מול מכבי ת"א, כשהבלם ברניסלב יובנוביץ', התרומם לכדור גובה ובמקום לנגוח בכדור, שלח יד והדף את הכדור בתוך הרחבה. את הפנדל ניצל ערן זהבי כדי לקבוע יתרון מהיר לצהובים, 0:1. בדקה ה-25 יצאה מכבי ת"א למתפרצת ומול הגנה דלילה וחדירה, השחילה את השני. בדקה ה-34 קיבל עדן בן בסט כדור על קו רחבת ה-16 ויוסי דורה, במקום לבעוט בכדור, בעט ברגלו של השחקן והכשילו. גם הפנדל הזה נוצל לשער ובדרך ל-0:3 מהיר.

לא נוטש את הספינה. יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא נוטש את הספינה. יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

היו"ר רוני פרטוש, העניק בסיום המשחק גיבוי לבלם הסרבי ואמר: "דיברתי עם השחקן אחרי המשחק, הוא הודה בטעות והסביר שזה היה אינסטינקט. אני מעדיף להתעלם מכל הלחשושים סביב האירוע הזה ולהסתכל קדימה".

חלון ההעברות בליגת העל מסתיים בשבוע הבא, ובהפועל עכו, מתקשים להחתים שחקני רכש חדשים. הסיבה, בעיקרה כלכלית. העמותה עדיין לא קיבלה אישור לניהול תקין ולכן גם אינה יכולה לקבל כספי תמיכה מהטוטו. בקבוצה הבהירו כי הם מקווים שבימים הקרובים הנושא יוסדר. היו"ר פרטוש: "כרגע, אנחנו לא יכולים להחתים אפילו חצי שחקן. הקבוצה וגם אנחנו, חברי העמותה, נמצאים על פרשת דרכים לא פשוטה.

"כשהסכמנו לקחת את הקבוצה לידינו, הובטחה לנו תמיכה כספית, כולל עזרה בכיסוי חובות עבר. באחרונה גילינו, שמדובר בחובות שהם מעל ל-2 מיליון שקלים שרובצים על המועדון.  הצעד הכי קל מבחינתנו זה לקום וללכת, ואז בעצם מה שיקרה זה שהקבוצה תחדל מלהתקיים.  בכוונתנו ליזום מפגשים עם האוהדים כדי להציג בפניהם את המצב ולהסביר להם שגידופים, קללות והשמצות לא יעזרו. להיפך, אם הם אוהבים את הקבוצה, זה הזמן לתמוך בה". כנס האוהדים הראשון מתוכנן להתקיים ביום שישי, בשעה 10:00, באצטדיון העירוני.

קבוצה שמחה. מאמן אחי עכו קיסר חדאד, חוגג עם שחקניו     (צילום: עבדאללה הינדאוי)
קבוצה שמחה. מאמן אחי עכו קיסר חדאד, חוגג עם שחקניו (צילום: עבדאללה הינדאוי)

המאמן שלומי דורה, מתוסכל מהמצב, אך ראשי המועדון טוענים שהבהירו בפניו את הדברים, עוד לפני שהסכים להגיע. קשר עמית אמזלג, ששוחרר לבקשתו והיה אמור לעבור להפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית, חזר לקבוצה לאחר שנצרת עילית לא הצליחה להעבירו בבקרה התקציבית.

אחרי עזיבתו של חבר העמותה סמי ח'רינו, הכוורת סביב היו"ר פרטוש, ממשיכה להצטמצם. בסוף השבוע שעבר הפתיע המנהל האדמיניסטרטיבי אלון זיו, כשהודיע על עזיבה לטובת תפקיד עוזר מאמן בהפועל רעננה, לצידו של המאמן חיים סילבס. זיו: "בחיים, כשיש לך הזדמנות והצעה למשהו טוב, אתה לא מסרב. העוזר שהיה לסילבס קיבל הצעה להיות מאמן ראשי בקבוצה מהלאומית, ועזב, ומבחינתי, היה פה עיתוי בשבילי לעשות משהו שאני אוהב ויותר מתחבר אליו. תפקיד של מנהל אדמיניסטרטיבי, שמתעסק בעיקר בניירת, לא כל כך התאים לי. עדכנתי את היו"ר רוני פרטוש בהצעה והוא נתן לי את ברכת הדרך. אני מודה להפועל עכו על התקופה שלי שם ומאחל להם הצלחה".

במחזור הקרוב אתה מגיע עם רעננה לעכו. לא תהיה חצוי?

"בעידן של היום, שהכדורגל הוא מקצועני, יש אומנם סנטימנטים לקבוצה שבה היית, אבל אתה תמיד שואף להצליח בקבוצה שבה אתה נמצא. המטרה שלי היא להצליח עם הפועל רעננה וזה כולל גם לנצח את הפועל עכו".

יש שחקנים בהפועל עכו שהיית לוקח איתך לרעננה?

"בהחלט כן. למרות המיקום של עכו בטבלה, אני חושב שיש להם כמה שחקנים טובים".

הפועל עכו תישאר בליגת העל?

"אני מקווה ומאחל להם שכן. יש להפועל עכו שחקנים בהחלט טובים שיכולים להוציא את הקבוצה מהמצב הזה ולהשאיר אותה בליגה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות