fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי כאן הבוס?

ראשי הפועל עכו הופתעו לגלות שהעירייה מינתה את אלון חרזי ליועץ על. ברששת, זעם: "זוהי התערבות בוטה בשיקולים מקצועיים". עיריית עכו: "כפי שהתחייבנו, אנו פועלים לקידום הספורט"
שמעון לנקרי ואלון חרזי
כבוד עצמי? שמעון לנקרי ואלון חרזי (צילום: עיריית עכו)

נפתחו שערי שמיים. כך הגדירו בתחילת השבוע בהפועל עכו את פתיחת העידן החדש ביחסים עם עיריית עכו. לצד אישור חוזהו של המאמן יובל נעים, הגדלת התקציב, מחיקת חובות, העמדת מתקנים לרשות כל קבוצות המועדון ושיתוף פעולה בשיווק מנויים וקידום הקבוצה, היתה בסביבת המועדון תחושת הקלה ואופטימיות לגבי העתיד.

עיריית עכו העמידה לרשות הקבוצה משרד, חדר לצוות המקצועי, חדר הלבשה, חדר טיפולים, וחדר אפסנאות באצטדיון החדש. במקביל, סיכמו ראש העירייה שמעון לנקרי ומנכ"ל העירייה אוהד שגב, כי הקבוצה תוכל להתאמן פעמיים בשבוע באצטדיון החדש. כמו כן, סודר לה מגרש אימונים נוסף, בקיבוץ עין המפרץ, שנמצא בסמוך לאצטדיון. המגרש הישן בגבעת נפוליאון יעבור לרשות מחלקות הנוער. תקציב הקבוצה צפוי לנוע בסביבות ה-12 מיליון שקלים. ביום שני, עם חיוך על הפנים, הלכו ראשי המועדון לישון וביום שלישי, התעוררו לבוקר חדש ומפתיע שמחק להם את החיוך, הוריד את מפלס האופטימיות וגרם להם לבלבול ולאי ודאות לגבי ההמשך.

שמעון לנקרי ואלון חרזי
עוד הפתעות בקנה? שמעון לנקרי ואלון חרזי (צילום: עיריית עכו)

עידן חדש?
ביום שני בערב סיכמה עיריית עכו על מינויו של אלון חרזי, סקאוט מכבי חיפה ב-4 השנים האחרונות, לתפקיד יועץ על המועדון. אף אחד מחברי העמותה לא עודכן במהלך והזעם, כצפוי, היה רב.

היו"ר יהודה ברששת: "עם כל הכבוד לעיריית עכו, הם עדיין לא קובעים בהפועל עכו ובטח שלא יכולים להתערב בשיקולים מקצועיים. המהלך בוצע מאחורי גבינו, ומצביע התנהלות לא ראויה ולא מכובדת לא רק כלפינו כחברי עמותה, אלא גם כלפי המאמן יובל נעים. מצד אחד, משבחים אותו ומייחסים לו מניות רבות בהצלת הקבוצה מירידה, ומצד שני, מינוי כזה יכול להתפרש כהבעת אי אמון". נודע, כי רוב חברי העמותה מתנגדים למהלך. אחד מהם אמר: "המינוי הזה סתם ייצור מתיחות לא בריאה במערכת. הרי יגיע הרגע שחרזי ירצה משהו והצוות המקצועי יתנגד. אז מי יקבע? הרי מישהו מהצדדים ייפגע. אלון חרזי לא קיבל את תפקיד המאמן בנצרת עילית כי לדעתם אין לו מספיק ניסיון להוביל קבוצה בליגה לאומית, אז בשביל הפועל עכו בליגת העל הוא כן טוב? חוץ מזה, אני לא זוכר איזה הצלחות היו לו במכבי חיפה. כל הזרים שהביא היו 'נפילות'. פשוט חבל על הכסף".

יו"ר הפועל עכו, יהודה ברששת
כבוד עצמי?. ברששת (צילום: עזרא גנני)

ביום שלישי, בשעות הצהריים זומנו ברששת, נעים וחרזי, ללשכת ראש העירייה שמעון לנקרי. ברששת, שכעס על המהלך החד צדדי שנקטה עיריית עכו במינויו של חזרי, ללא ידיעתו, החרים את הפגישה. ברששת: "לאור מהלך לא תקין ולא ראוי מצד ראש העירייה מר שמעון לנקרי, שהחליט להתערב באופן חד צדדי בשיקולים המקצועיים והניהולים של הפועל עכו, החלטתי שלא להשתתף בפגישה. מדובר בהתערבות והפרה בוטה של הסכם ההבנות שנחתם בין עיריית עכו לעמותת הפועל עכו, ובניגוד לכל סמכות. מבחינתנו, מאמן הקבוצה יובל נעים הוא הגורם המקצועי היחיד של הקבוצה. אני לא מוכן להיות שותף לתכתיבים של ראש העיר, בניגוד להסכם ההבנות בינינו ובימים הקרובים נשקול את המשך צעדינו".

גורמים המקורבים לעיריית עכו לא נבהלו מתגובתו של ברששת, ואחד מהם אמר: "חברי העמותה צריכים להתרגל שיש סדר חדש. נעשה להם עוד הפתעות עד שיתייאשו. אם נותרה בהם טיפת כבוד עצמי, שיניחו את המפתחות ויתפטרו".

העירייה אישרה והציגה: אלון חרזי מונה ליועץ על לקבוצת הפועל עכו

מאמן הפועל עכו יובל נעים
יסתדר עם חרזי? נעים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ביום שלישי בצהריים, כינס ראש העירייה לנקרי בלשכתו, פגישה, בה הוצג חרזי. דובר העירייה שרון דהאן: "כפי שראש העיר התחייב שהעירייה תעשה כל שביכולתה לשדרג בצורה דרמטית את כל נושא הספורט בעיר בכלל והפועל עכו בפרט, וכצעד ראשון ומשמעותי למהלך מינויים של שלושה נציגים לעמותה החדשה לניהול הפועל עכו, מונה אלון חרזי ליועץ על של הקבוצה. חרזי הוא מהספורטאים הבכירים בישראל, עם קריירה מפוארת של שחקן, ודמות לחיקוי ומופת. אנו בטוחים שחרזי, עם הניסיון הרב שצבר והידע שלו, ישדרג את מחלקות הנוער והילדים ולאור היכרותו את עולם השחקנים ישדרג את הקבוצה הבוגרת. בשלב ראשון ישמש חרזי כיועץ על ועם מעבר ניהול הקבוצה לעמותה עירונית הוא ימונה למנג'ר מקצועי. נציגי העירייה שיכהנו בעמותה החדשה הם רואה החשבון ארנון כרם, עו"ד מוחמד בכר ונצ"מ (בדימוס) שלום דן, ששימש בתפקידו האחרון כראש אגף מציל"ה במשטרת ישראל. עיריית עכו תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לתת לקבוצה את הכלים המתאימים לפתוח את העונה ברגל ימין, תוך מתן דגש מרכזי על מחלקת הילדים והנוער".

ומה אומר על המינוי המאמן יובל נעים? "להבנתי, אני אשאר הסמכות המקצועית ואלון יהיה אחראי בעיקר על מחלקות הנוער והילדים. אני מבין את הכעס של ברששת על כך שנעשו דברים מאחורי גבו, אבל אני גם מאמין שהדברים יסתדרו".

ועכשיו, הסולחה

ביום רביעי בצהריים, יממה לאחר הפיצוץ המתוקשר מול העירייה, ניאות ברששת להיפגש עם חרזי. הפגישה בין השניים התאפשרה בזכות תיווכו של חבר העמותה עזרא גורש. ברששת: "אין לי שום דבר אישי נגד חרזי, וכל כעסי הופנה כלפי התנהלותו של ראש העירייה שפעל מאחורי גבינו". במהלך הפגישה, פרס חרזי בפני ברששת את משנתו, חזונו ותוכניותיו לעתיד והשניים סיכמו על שיתוף פעולה.

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי במדור הספורט של צפון-1

בהכנת הכתבה השתתף: זיו פרבר

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות