fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנקרי: "השקיעו הרבה כסף בניסיון לחסל אותי"

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כינס הבוקר מסיבת עיתונאים בביתו. "מישהו דאג שבצומת מכר הרמזור יהיה אדום", הכל היה מתוכנן. זה ללא ספק אירוע על רקע פלילי, אלא אם כן מישהו יפתיע אותי. אני אומר את זה בביטחון מלא, אין לי סכסוכים אישיים"
"אופנוען עקב אחרי בטיילת". שמעון לנקרי במסיבת עיתונאים הבוקר בביתו (צילומים: אושרי כהן)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כינס הבוקר (ראשון), ערב החג השני של פסח מסיבת עיתונאים בביתו.  לנקרי התיישב מול  כתבי העיתונות הארצית והמקומית וסיפר מה קרה באותו הערב, יום חמישי לפני עשרה ימים בו ניסו לרצוח אותו ולשים קץ לחייו.

"הם היו שניים, שחיכו סמוך לצומת. הצומת המרומזר תמיד דולק אור ירוק, ולפתע היה אור אדום ברמזור. שנים אני נוסע שם, אף פעם אין שם אור אדום. מישהו חייב ברמזור. זה היה ניסיון התנקשות מתוכנן. השקיעו בו הרבה כסף. שני רעולי פנים שאחד מהם שלף אקדח   מול הפנים שלי, כיוונו לי קנה לראש. בבת אחת התכופפתי, שמעתי ירייה, הרגשתי פגיעה בחזה והמשכתי לנסוע. התקשרתי לחברים שלי והם הזמינו אמבולנס והגיעו לצומת מכר. בהמשך הגיעו גם ניידות משטרה. הכל קרה תוך 2-3 שניות".

"אופנוען עקב אחרי בטיילת". שמעון לנקרי במסיבת עיתונאים הבוקר בביתו (צילומים: אושרי כהן)

לנקרי מגולל בדרמטיות את האירוע ההתנקשות שלדבריו הוא טראומה קשה לכל החיים. לנקרי הסביר כי יצא בעשר בערב מאירוע בחוף התמרים בעכו לכיון בית חבריו, עו"ד אחמד והנא עבדאללה בכפר יאסיף. הוא שעה שם עד אחת וחצי אחר חצות. פגישה בין חברים שלדבריו נערכת אחת לחודש.  לנקרי הסביר כי חודש לפני ניסיון ההתנקשות הגיש  בתחנת עכו תלונה על איומים ומעקב אחריו.

"צילמו אותי בכל מקום. שיצאתי מהבית, שהייתי בתל אביב, גם בעכו. ראיתי בטיילת אופנוע עוקב אחרי וארבעה אנשים ברכב.  התרעתי, הגעתי לתחנת עכו, שוחחתי עם מפקד התחנה סנ"צ ויקטור בוסקילה שהפנה אותי לחוקרת שגבתה את העדות. שבועיים לפני המקרה בהרמת כוסית בתחנת עכו עוד שאלתי האם יש התפתחות בתלונה, אמרו לי שלא. יומיים אחר כך ירו בי".

מאוים. מנכ"ל העירייה אוהד שגב עם מאבטח צמוד בביתו של לנקרי

לנקרי נשאל על ידי העיתונות הערבית על שמועות בקשר לקשר דיסקרטי שניהל ופתח בצחוק מתגלגל: "זה ללא ספק על רקע פלילי, אלא אם כן מישהו יפתיע אותי. אני אומר את זה בביטחון מלא, אין לי סכסוכים אישיים".

לנקרי לא מפנה ביקורת, אפילו הקלה ביותר כלפי משטרת ישראל והתנהלות החקירה. שנשאל מדוע לא פרסם בתקשורת את דבר איומו השיב כי עשה מה שחשב שנהוג לעשות והוסיף: "חשבתי  שזו רכילות, שמצלמים אותי, זו שנת בחירות לא היה לי שמץ של מושג מה זה, אבל בכל זאת זה לא קרה לי אף פעם". עוד נשאל מדוע לאחר שהתריע כי הוא מאוים, נסע לבדו לכפר ערבי באמצע הלילה ללא נהג או איש אמון והשיב: "מעולם לא הלכתי עם מאבטחים. תמיד ראיתי בכך בזבוז כספי ציבור, אפילו לפני החיים שלי. הנהג שלי שוהה בחופשת מחלה זה כחודשיים ולמזלי לא היה איתי, אחרת זה היה נגמר אחרת. היו שני מתנקשים כדי לוודא שאולי אשהה ברכב יחד עם הנהג".

לנקרי מוקף בביתו, באנשי אמונו ומשפחתו. ברקע גם עמד מנכ"ל העירייה אוהד שגב, עם איש אבטחה גדול ממידים מאז המקרה כל בכירי עיריית עכו מאוימים. ביתו של לנקרי נראה כמו חמ"ל צבאי ועשרות מאבטחים נמצאים בביתו.

"אני אנצח". שמעון לנקרי בביתו

"כיוון החקירה הוא ברור. במדובר בפשיעה מהסוג הקשה ביותר. יש הפסדים כבדים והיה ניסיון להוריד אותי בעקבות ההפסדים האלה. אני שמח שאני שולט במשאבים הללו. אנחנו חזקים שזה לא יקרה ואני מקווה לחזור במהרה, אין לי כוונה לוותר. ב-22 באוקטובר רק תושבי עכו יבחרו מי יהיה ראש העיר הבא שלהם ולא פושע כזה או אחר. קשה לי להשתחרר מהתחושה שניסו להחליף אותי, שלטון ששולט עשר שנים על פי החוק, המוסר והערכים", הסביר.

לסיום התייחס למצבו הרפואי. לנקרי נראה, חלש, תשוש, חיוור. "יש לי צלעות שבורות, קליע שיצא דרך בית השחי, שטפי דם. אני עכשיו הולך מכאן לצילומים ובדיקות. הייתה בהתנקשות שלי עבודה של מקצוען. שמו המון כסף על החיסול הזה".

לנקרי התייחס לכך שראשי ערים רבים בארץ מאוימים. והוסיף  שכואב לו על עתיד המדינה: "אני מקווה שימצאו את השולחים שרצו לרצוח אותי ושהם יבואו על עונשם המקסימלי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות