fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנקרי: "אלוהים חס על חיי"

ראש עיריית עכו שמעו לנקרי מסכם בראיון לחג הפסח את השנתיים הקשות ביותר בחייו מאז ניסיון ההתנקשות בחודש מרס 2013. וגם מילה על הבחירות אחרי שהמפלגה שלו השיגה ניצחון גורף עם 30 מנדטים. האם לנקרי רוצה להיות חבר כנסת? תקראו ותבינו
שמעון לנקרי
שמעון לנקרי (צילום: אושרי כהן)

"הליכודניקים כתוצאה מהקמפיין כנגד בנימין נתניהו נעשו יותר ליכונדיקים, התחזקו", כך מסביר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי את הניצחון הגורף  של הליכוד בבחירות לכנסת ה-20 וממשיך, "בהשוואה לבחירות אחרונות שהיינו צריכים להוציא אנשים מהבית, הבחירות הללו לא היינו צריכים לעשות כלום, אנשים באו ביוזמתם להצביע, לקחת חלק בפעילות בסניף. לא זכור מתי זה היה ככה לאורך השנים, נעשתה כאן היסטוריה.

"אם לא מחשיבים את קולות הערבים בעכו הליכוד, לקח ב-60 אחוז.  אני הרגשתי שהיתה כאן פגיעה במורשת שלנו, יאיר גרבוז איש תרבות, שירק על התרבות בפרצוף. אני מקווה שהפעם ממשלת נתניהו תדע לשים את האדם. זו ההזדמנות האחרונה לעסוק בנושאים האמיתיים: תעסוקה, תקציבים, חינוך, יוקר המחייה, בועת הנדל"ן ועוד".

עדיין מרגיש בשליחות
לנקרי מדבר על עכו במונחים ומושגים של שליחות וציונות. לעיר הגיע לפני 20 שנה כדי ליצור חברה אחרת, כדי לפשר ולצמצם פערים בין המרכז לפריפריה, בין ההורים לילדים. לשם כך, הוא מכוון גם לממשלת ישראל הבאה. לנקרי מדגיש כי הוא ממש לא רואה את עצמו כחבר כנסת מן המניין, זו לא שאיפת חייו אלא אך ורק אם יהיה בין מקבלי החלטות ברמה שלעשייה, בעיקר חברתית.

"קבלתי שלוש הצעות משלוש מפלגות שונות להצטרף לכוחם במקומות מאד ריאליים. למעשה יכולתי כבר עכשיו להיות חבר כנסת. אבל זו לא המטרה שלי. אני אתמודד לכנסת רק ממפלגת הליכוד, זו המפלגה שלי. חבל לי מאד שאנשים כמו משה כחלון וגדעון סער, לא נמצאים במפלגה זה פשוט פספוס שהם עזבו אבל אני מאמין שבעתיד הם יחזרו. למפלגות נישה אין חיים".

כמו מפלגת קדימה?
"גם שתמיד אמרו לי שעברתי לקדימה, אנשים ששכחו שמי שהקים את קדימה היה אריאל שרון, המנהיג של הליכוד. מבחינתי, הכנסת זה לא בכל מחיר, אם לא אהיה שם, יש משימות חשובות מאד בעכו להמשיך לבצע. עכו זו עיר במצב קטטוני עם פוטנציאל אדיר לבינוי ופיתוח, רב תרבויות, היסטוריה ומורשת והיא נמצאת בצמיחה ופריחה עסקית ומסחרית. עכו היא מקור לגאווה לחיים משותפים ודרך העשייה החברתית אני מרגיש שאני ממש את עצמי ויכולותיי, לכן בעתיד זה או שאני משפיע בממשלה או כלום".

"מעולם לא נחקרתי במשטרה"
הראיון עם לנקרי מתבצע אחרי שנתיים ויום בדיוק מליל ההתנקשות בו.  ב-22 למרס 2013 נורה לנקרי במכוניתו מטווח אפס בין צומת יאסיף- מכר. קליע חלף דרך העין, חמישה ס"מ מהראש ונכנס לתוך ריאותיו. שניות הצילו את לנקרי ממוות. לנקרי הצליח לנסוע במכוניתו עוד 2 ק"מ עד צומת מכר שהוא פצוע ומדמם ומתקשר למשפחה ששהה אצלה שהגיעו ראשונים לזירת האירוע. כל ריאותיו היו דם, אז לנקרי הפסיק לנשום. זה היה הרגע שהקערה התהפכה על פיה. מאז אותו אירוע לנקרי הוא אינו אותו בן אדם.

רק לפני חודש פורסם כי נגזר דינם של שני המתנקשים באשמת שוד. הם נידונו לתקופת מאסר הממושכת ביותר במסגרת הסכם טיעון שנחתם מול הפרקליטות, את לנקרי זה ממש לא משכנע. מאז האירוע הוא לא עלה על ההגה, הוא לא נוהג, הפסיק לרוץ ריצות בוקר של מעל 30 ק"מ שנהג מידי בוקר בחופי הקריות. הוא עדיין מתנייד עם מאבטח. המשטרה לא הורידה את האבטחה מלנקרי וזה לדבריו אומר הכל.

לנקרי: "במילה אחת נס, אני חי בנס. יש לי המון משקעים, המון אין רגע אחד שאין לי פלשבק מהירי. למרות שזה לא נראה על פני, אני לא אותו בן אדם.זו היתה תקופה קשה שאותותיה ניכרים בי עד היום. לא עברתי את כל המכשולים, בעיקר הפיזיים, פציעה הקשה מאד. כבר בבית החולים הייתי צריך לבחור או שזה שובר אותי, או זה שאני מתעלה על הכל. זה נורא קל להתבכיין, ובבית החולים החלטתי שלשכת ראש העירייה עוברת לבית שלי, כי ידעתי מה הכוונות- רצו להחליף שלטון בעכו בפשע ואני עדיין עומד מאחורי המילים שלי. והחלטתי שאני לא נותן לזה לקרות.

שמעון לנקרי
שמעון לנקרי (צילום: אושרי כהן)

"אף אחד לא ישכנע אותי שניסו לשדוד אותי. שלושה חודשים לפני הירי אני מגלה שעוקבים אחרי. ראיתי אנשים בתוך מכוניות בתוך רכבים מסחריים. התייעצתי עם מנכ"ל העירייה ועם מנהל מחלקת הביטחון שהציעו לי להגיש תלונה במשטרה. הגיעה אליי חוקרת למשרד, והגשתי תלונה רשמית. יומיים לפני ערב פסח, הוזמנתי להרמת כוסית במשטרה, ושאלתי את מפקד התחנה מה עם התלונה, והוא אומר לי "מה, אתה עדיין רואה אותם?, בדקנו וזה קשור לבחירות". למען האמת זה מאד הרגיע אותי. מעולם לא הגשתי תלונה. למחרת אותו אירוע, ירו בי".

"מקווה שלא רק מנסים להרגיע אותי"
לנקרי זז הרבה על הכסא, מתנדנד מצד לצד כשהוא מדבר על אותם רגעים בחייו. החקירה מנוהלת בימ"ר מחוז חוף. כעבר חצי שנה נתפסו שני חשודים, לאחר שהיה זיהוי וודאי של הקליעים שנמצאו בגופו של לנקרי, והיתה הצלבה בבדיקה בליסטית עם פרשיה פלילית אחרת. כלי הנשק לא נמצא עד היום. הוגשו כתבי אישום, והפרקליטות חתמה עימם על הסדרי טיעון. לנקרי לא הגיע למשפט, לא ראה אותם מעולם, זה לא מעניין אותו.

לנקרי  ממשיך: "עד לפני שלושה חודשים היורים טענו שהם לא היו בכלל בזירת האירוע. אבל הם לא מעניינים אותי  עו"ד אדם פיש ז"ל, שלח מכתב לפרקליטות והביע ביקורת ואת התנגדותי להסדר הטיעון באשמת שוד. טענו שהם רוצים להתנצל, אבל אליי לא הגיע אפילו פנייה אחת כזאת. כולם חייבים להבין שניסו לחסל אותי כאן, אני מקווה שמשטרה עדיין חוקרת את הנושא, כי אני יושב בצד וממתין לתוצאות, יום יום. אני מקווה שלא מנסים רק להרגיע אותי. ואני כל רגע מתפלל שהשולחים יעצרו ואני לא מפחד מאף אחד. אז, אני מבטיח שאגיע בכל יום למשפט. רצחו ראש ממשלה, רצחו שר ואני ראש העיר הראשון בארץ שירו בו ואלוהים חס על חיי".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "חקירת אירוע הירי בראש עיריית עכו שמעון לנקרי מוצתה והסתיימה בהרשעתם של החשודים שמרצים את עונשם".

 ומה עם הפועל עכו?
הפועל עכו נמצאת במרכז סדר היום, עם החלפת כל תשתית הניהול של הקבוצה והעברת הניהול דרך העירייה. אפילו המאמן אלון חרזי, שכבר הספיק לפרוש לא עזר. האוהדים מוחאים מידי שבוע. לנקרי מסביר: "אני לא רוצה את הקבוצה בניהול דרך העירייה, בסוף השנה זה מסתיים. זה נכפה עלינו וזה חייב להסתיים. אנחנו נתמוך בקבוצה בתקציב ראוי של 2 מיליון שקלים ולא שישה מיליון. אנחנו לא מחסירים תקציב מאף אחד אבל אנחנו לא צריכים לתת לבוצת כדורגל שישה מיליון שקלים. אני חד משמעית לא נוטש, אני אתמוך כמו תמיד. אני מאחל לכל תושבי עכו חג של התחדשות, ותקווה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות