fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו, הלהיט של החורף

שלישייה ראשונה בקריירה. אליאור סיידר מקבל פרגונים מאנשי הקבוצה צילומים: אדריאן הרבשטיין
שלישייה ראשונה בקריירה. אליאור סיידר מקבל פרגונים מאנשי הקבוצה צילומים: אדריאן הרבשטיין

 

שבוע מוצלח להפועל עכו. בליגה: ניצחון גדול על הפועל מרמורק, 1:5. בגביע המדינה: ניצחון חוץ סנסציוני על מחזיקת הגביע, הפועל חיפה, 0:1, והעפלה לשמינית הגמר. המאמן אלון זיו: "בשבוע האחרון החזרנו את הכבוד למועדון, לאוהדים ולעיר"

הפועל עכו (לאומית)

אפילו האופטימיים שבאוהדי הפועל עכו לא האמינו שקבוצתם הצנועה, שנמצאת בתחתית הליגה הלאומית, תנצח באצטדיון סמי עופר את הפועל חיפה ותדיח את מחזיקת גביע המדינה כבר בסיבוב הראשון.

אפשר לשפשף עיניים ובעיקר להצדיע לחבורת הגברים שעשתה את זה: השוער אופק אנטמן, גל בראל, ינון אליהו, מיקי יאזו, גל קולני, אמיר מחג'נה, אליאן רוחנה, נאוד עבודי, אגיקו אהיסון, עיזאת חלאילה, אמיר חלאילה, ג'ואל דמאו, אליאור סיידר ועדי קונסטנטינוס.

יש המסבירים, כי דוד ניצח את גוליית רק בגלל הזלזול שהפגין הענק הפלישתי כלפי הנער הצעיר והצנום. גוליית התייצב לקרב כשהוא חמוש מכף רגל ועד ראש, כשידו האחת אוחזת מגן פלדה ובידו השנייה, חרב אימתנית. כשראה גוליית את דוד הצעיר מגיע מולו עם קלע ואבן, הוא גחך. איך נגמר הקרב, כולנו יודעים.

ככה גם אפשר לסכם את הסנסציה שהתרחשה בסיבוב ח' של גביע המדינה, במפגש בין הפועל חיפה להפועל עכו. החיפאים עלו בהרכב משני ושילמו על כך ביוקר. לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם תדמיתית, אולי גם מנטאלית ובעיקר כלכלית. שער אחד הכריע את המפגש הזה. דקה 54: ינון אליהו הגביה כדור למרכז הרחבה, ואמיר חלאילה, נגח כדור מדויק לפינה ופנימה, 0:1. כל השאר, היסטוריה, והיסטריה במחנה העכואי.  

המאמן אלון זיו: "הניצחון הזה הכניס אותנו לטירוף חושים והוכיח שיש לנו קבוצה טובה. עשינו הפרדה בין הליגה לגביע ובאנו מוכנים. הבאנו הרבה כבוד ושמחה למועדון ולעיר. אמרתי לשחקנים שניצחון זה הגיבוש הכי טוב שיכול להיות לנו כקבוצה ושהמשימה בהחלט אפשרית. האמנתי בלב שלם שאפשר לנצח וזה גם המסר שהעברתי לשחקנים. אני שמח שהדברים בוצעו בדיוק כמו שתכננו. השחקנים נצמדו להנחיות הטקטיות וזה עבד. השוער אופק אנטמן היה אדיר. לא פשוט לשוער לעלות בהרכב הראשון במשחק נגד יריבה איכותית כזאת מבלי לשחק קודם לכן, ואני שמח בשבילו שהוא הוכיח את עצמו".

היריבה הבאה של הפועל עכו בשמינית גמר גביע המדינה תהיה מכבי ת"א, בחוץ. המפגש יערך ב-16.1.

שלישייה ראשונה בקריירה. אליאור סיידר מקבל פרגונים מאנשי הקבוצה צילומים: אדריאן הרבשטיין
שלישייה ראשונה בקריירה. אליאור סיידר מקבל פרגונים מאנשי הקבוצה
צילומים: אדריאן הרבשטיין

המומנטום נשמר גם בליגה

הפועל עכו המשיכה את המומנטום החיובי מהניצחון בגביע המדינה על הפועל חיפה, כשהביסה בביתה בקרב תחתית חשוב את האחרונה בטבלה, הפועל מרמורק, 1:5.

אז נכון שהיריבה היתה חלשה ונראתה כמי שוויתרה על הישרדותה בליגה הלאומית, אבל עבור עכו, מדובר בהמשך מגמה חיובית אחרי התבוסה המשפילה בליגה, לנס ציונה (6:0).  

בדקה ה-35 שברה עכו בצורת של 395 דקות ללא כיבוש שערים בליגה. אליאן רוחנה, שלח כדור קרן, והבלם גל בראל, הקדים את הגנת מרמורק ומקרוב בעט כדור שטוח לרשת, 0:1 לעכו.

פסטיבל השערים נמשך במחצית השנייה. דקה 49: אגיקו אהיסון שלח כדור עומק לאליאור סיידר, שמ-16 מ' בעט כדור שטוח פנימה, 0:2. בדקה ה-59, הגביה רוחנה כדור קרן, וסיידר נגח את הכדור לתוך השער, 0:3. בדקה ה-69 השלים סיידר שלישייה ראשונה בבוגרים. מיקי יאזו הגביה כדור מאגף שמאל וסיידר, שהשתחל בין הגנת האורחים, המשיך בבעיטה פנימה, 0:4. בדקה ה-81, בבעיטה היחידה שלהם למסגרת השער, הצליחה מרמורק לכבוש ולצמק ל-4:1. בדקה ה-90 נקבעה תוצאת המשחק. ינון אליהו חדר לרחבה, בעט, השוער האורח הדף, ואהיסון השתלט על הכדור החוזר, הטעה מגן, השכיב את השוער ומול שער חשוף בעט לרשת העליונה, 1:5.

המאמן אלון זיו: "למרות התוצאה, זה לא היה קל. ניצחון מתוק שהמשיך מומנטום חיובי שאנחנו נמצאים בו. המפלה בנס ציונה הדהדה חזק בראש שלנו והיינו חייבים להחזיר את הכבוד למועדון ולעיר ואת האמון לאוהדים".

אליאור סיידר, רשם במשחק נגד מרמורק שיא אישי כשכבש 3 שערים, לראשונה במדי קבוצה בוגרת. סיידר: "תענוג לכבוש וכיף גדול שזה עוזר לקבוצה שלך לנצח. ספגנו מנס ציונה סטירה ובסופו של דבר זה עשה לנו רק טוב. הסוויץ' בראש הסתובב ומאז יצאנו לדרך חדשה, כשאנחנו מגובשים וחזקים. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך לשמור על יציבות ולהמשיך באותה דרך".

הפתעה נעימה. שחקני הפועל עכו חוגגים את הניצחון הגדול על הפועל חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפתעה נעימה. שחקני הפועל עכו חוגגים את הניצחון הגדול על הפועל חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות מתקשה להתרומם ולברוח מהתחתית הבוערת, לאחר שבמחזור האחרון ספגה הפסד ביתי למוליכת הטבלה, מכבי טמרה, 4:0. התוצאה מטעה, שכן במשך דקות רבות מעלות לא נפלה מיריבתה, אלא שהנאיביות, שמאפיינת העונה את הקבוצה, היתה בעוכריה. בדקות ה-36 ו-44, ספגה מעלות פעמיים וירדה להפסקה בפיגור, 2:0. במחצית השנייה היא נשברה והאורחים ניצלו זאת כדי לעקוץ בשתי מתפרצות כדי לקבוע את תוצאת המשחק.

המאמן עבאס סואן: "למרות התוצאה, לא נפלנו מטמרה. היינו רכים בהגנה והגולים שספגנו היו קלים מדי. לא נעים להיות בתחתית, וזה עוד יותר מתסכל כשאני יודע שיש לנו קבוצה טובה. בשלב זה, ויתרנו על השאיפות להתמודד על העלייה ואנחנו צריכים להתרכז באיך לברוח מהתחתית. אמרתי לשחקנים שירימו את הראש ושאני מאמין בהם וביכולתם לחלץ את הקבוצה מהמצב שבו אנחנו נמצאים".

השחקנים עדיין מחכים לתשלום משכורותיהם, שטרם שולמו עקב חילופי השלטון ברשות המקומית.

המאמן סואן התייחס לסוגיה זו כשאמר: "אין ספק שיש לכך השפעה. קשה להחזיק קבוצה עם שחקנים שלא מקבלים שכר. יש פה שחקנים שזו פרנסתם היחידה. אני מקווה שהנהלת הקבוצה תפתור את העניין". יו"ר הקבוצה שלומי בן איבגי: "הסברנו לשחקנים שיתאזרו בסבלנות. השלטון התחלף וצריך לתת לאנשים החדשים שנכנסו לתפקיד, קצת זמן להתארגנות. אני מאוד מקווה שהעניין ייפתר במהרה". מחזיק תיק הספורט הנכנס, סגן ראש העירייה מוטי בן דוד, שליווה את הקבוצה במשחק ואף ישב לצד השחקנים על הספסל במגרש, ניסה להרגיע ואמר כי הוא פועל להסדרת העניין.  

בית"ר נהריה (ליגה ב')

אחרי 3 תוצאות תיקו רצופות, הצליחה בית"ר נהריה לנצח ועוד במשחק חוץ, נגד קבוצת צמרת איכותית כמו בני ממב"ע, 2:3. הבית"רים פתחו טוב וכבר בדקה ה-13 עלו ליתרון ראשון, כשאיציק זפרני ניצל בעיטת עונשין מ-11 מ' שנקבעה לזכות קבוצתו, כדי לכבוש ולהעלות את נהריה ליתרון, 0:1.  בדקה ה-40 הכפילה נהריה את יתרונה משער שכבש אליאס חורי. דקה לפני סיום המחצית הראשונה, צימקו המארחים ל-2:1.

בדקה ה-80 נותרה נהריה בעשרה שחקנים לאחר שאוראל אלקובי ספג כרטיס צהוב שני והורחק. דווקא בחיסרון מספרי, הצליחה נהריה לבסס את יתרונה, כשאיציק זפרני ניצל שוב בעיטת עונשין מ-11 מ' שנקבעה לזכות קבוצתו, כדי לבעוט כדור מדויק פנימה, 1:3. עמוק בתוספת הזמן הבקיעו האורחים מהפנדל וצימקו ל-3:2.

המאמן מיכה שושן: "ניצחון חשוב שהגיע לנו בצדק. אני שמח בשביל איציק זפרני, שאחרי חודש היעדרות בגלל פציעה, חזר למגרשים כמו גדול והוכיח כי הוא ווינר אמיתי".  הניצחון העלה את בית"ר נהריה למקום השלישי בטבלה, מרחק 8 נקודות מהמקום הראשון.

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו ממשיכה במסעה לצמרת הגבוהה אחרי שגברה בביתה על האחרונה בטבלה, צעירי שפרעם, 0:4. אחי עכו התקשתה מאוד לפצח את הגנת האורחים וכל השערים נכבשו במחצית השנייה. מוחמד טנטורי פתח את מסכת השערים בדקה ה-51. שפרעם נשברה ואחי עכו הוסיפה בתוך 2 דקות 2 שערים שנכבשו מרגלי מוחמד מחאג'נה (דקה 55) וסלים ואכד (דקה 57). מוהנד שעבאן, שנכנס כמחליף, קבע את תוצאת המשחק בשער שכבש בדקה ה-90.

המאמן יוסי עמר: "יכולנו לגמור את המשחק כבר במחצית הראשונה, אבל היה חוסר פרגון בין השחקנים כשכל אחד רצה להבקיע. במחצית, שטפתי את השחקנים וביצעתי חילופים. אני שמח שזה עזר ובמחצית השנייה הדברים התנהלו אחרת". בעקבות הניצחון, טיפסה אחי עכו למקום החמישי בטבלה.  

הפועל נהריה (ליגה ג')

זהו, הפועל נהריה יכולה להתכונן לעונת הרחצה. במחזור האחרון ספגה הקבוצה הפסד חוץ להפועל סמיע, 3:2, וחיסלה סופית את סיכויה להיאבק על העלייה.

נהריה נקלעה לפיגור בדקה ה-43, אך אליאור בן חמו איזן בדקה ה-53, ל-1:1. בדקה ה-67 עלו המארחים ל-1:2, אבל אבירם אזולאי דאג לשוויון שני במשחק בדקה ה-72. נהריה לא הצליחה להחזיק מעמד ובדקה ה-88 ספגה את שער החובה השלישי. מהמקום השביעי בטבלה עם 13 נקודות ובפער 20 נקודות מהמקום הראשון, מה שנותר להפועל נהריה זה רק לגמור את העונה בכבוד.

ותיקים

ותיקי הפועל עכו רשמו במחזור האחרון ניצחון חלק על ותיקי קריית ים, 0:3. אלכס מיכאלצ'נקו פתח את מסכת השערים עם כיבוש נפלא מבעיטה מדויקת מ-30 מ'. עלי חמזה הכפיל את התוצאה ל-0:2. אלכס קירנס חתם את תוצאת המשחק עם שער שלישי. בתום 6 מחזורים מדורגת הפועל עכו במקום השני בטבלה, נקודה אחת פחות מהמוליכה, מכבי נווה שאנן חיפה.    

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 12)

הפועל עכומכבי קריית אתא, 1:3. לעכו: אורי סבן, רז טוויזר, רועי עקיבא.

ארצית (מחזור 12)

הפועל דיר חנא – הפועל מטה אשר, 5:1. למטה אשר: מוסטפא גדבאן, זאהי אחמד, תאמר סאפא, עודאי מג'יס ואור אוחיון.

מחוזית (מחזור 12)

סקציה מעלות – הפועל בענה, 2:0.  

נערים א'

ארצית (מחזור 14)

כפר יסיף – הפועל עכו, 0:1.

הפועל כפר סבא – הפועל מטה אשר, 2:4. למטה אשר: איציק אמירה – צמד שערים.  

נערים ב' (מחזור 13)

הפועל עכו – הפועל עיבלין, 1:1. לעכו: מוחמד אבו שנב.

עירוני כבול – מכבי נהריה, 6:1. לנהריה: עילאי שושן וסעד מרון – 2 שערים כ"א, דוד שלי וליאם חן – שער אחד כ"א.  

חוסן – הפועל כפר כנא, 0:3. לחוסן: משה כהן, ניקולס סולטן וגיא קדם.

מג'ד אל כרום – סקציה מעלות, 1:2. למעלות: אסף עייש.

נערים ג' (מחזור 12)

הפועל עכו – הפועל שפרעם, 0:3. לעכו: יהונתן בכר – 2 שערים, שי אלבז – שער אחד.

בית"ר חיפה – בית"ר נהריה, 0:3.

הפועל מטה אשר – נווה יוסף חיפה, 18:0.   

לאן השבוע

לאומית (מחזור 17)

הפועל בני לוד – הפועל עכו (יום שישי, 28.12, שעה 15:00)

ליגה ב' (יום שישי, 28.12)

אלנהדא נצרת – סקציה מעלות (מוצ"ש, שעה 20:00)

צעירי שפרעם – בית"ר נהריה (שעה 13:00)

מכבי טמרה – אחי עכו (שבת, שעה 14:30)

ליגה ג' (יום שישי, 28.12)

חצור הגלילית – הפועל נהריה (שעה 11:30)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות