fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפולשים פינו את עצמם

הרסו את המבנה והשיבו את הקרקע (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

 

אורווה לסוסים שהוקמה ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה המיועדות לבנייה למגורים בעכו, פונתה על ידי מסיגי הגבול שניסו להשתלט על הקרקע, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה ובסיוע השיטור הקהילתי של עכו.

הפולשים, תושבי העיר, השתלטו על שטח בצפון מערב שכונת ברבור שבעכו ועליו הקימו את האורווה. הם נאלצו להתפנות לאחר שמפקחי רשות מקרקעי ישראל הגישו להם התראה והזהירו אותם כי מדובר בעבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, וכי אם לא יפנו את הקרקע בעצמם, יוגשו נגדם אף תביעות כספיות בהן יידרשו להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות הפעלת כוח האדם והציוד המכני הנדסי.

בעקבות ההתראה שהוגשה להם ושיחה שקיימו מפקחי רמ"י והסיירת הירוקה וכן נציגי השיטור הקהילתי של עכו, הבינו הפולשים את נחישותם של גורמי האכיפה והחליטו לפנות את הקרקע בעצמם כדי להימנע מהמשך תביעות.

הפולשים פינו את הסוסים, הרסו את המבנה בעצמם והשיבו את הקרקע לידי המפקחים, אשר תפסו חזקה בקרקע והשיבו אותה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי. (חן דרור)

הרסו את המבנה והשיבו את הקרקע (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
הרסו את המבנה והשיבו את הקרקע (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות