fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסיפור המופלא של חיים בן דוד מסקציה מעלות

לפני 7 שנים נפצע חיים בן דוד (29) בתאונת דרכים קשה ופרש מכדורגל. לפני שבועיים חזר לפעילות וכבר בהופעת הבכורה המחודשת במדי סקציה מעלות, הבקיע שער שביסס את ניצחון קבוצתו על אחי עכו. בן דוד: "התרגשתי ברמות, אחרי השער בכיתי והודיתי לבורא עולם"

ניצחון הרוח. חיים בן דוד (במרכז) מסקציה מעלות, זוכה לחיבוקים חמים מאיש המשק המיתולוגי אלי (פילון) תורג'מן ומהמעסה אלי אסולין
ניצחון הרוח. חיים בן דוד (במרכז) מסקציה מעלות, זוכה לחיבוקים חמים מאיש המשק המיתולוגי אלי (פילון) תורג'מן ומהמעסה אלי אסולין

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו ממשיכה לדשדש מנקודה לנקודה. במחזור האחרון, למרות שהיתה עדיפה על יריבתה ברוב שלבי המשחק, היא סיימה את המפגש הביתי נגד הפועל רמת גן בתיקו, 1:1.

עכו פתחה מצוין, אבל כבר בדקה ה-8 נקלעה לפיגור מוקדם. למרות זאת, היא לא נשברה והמשיכה לשלוט, ליזום ולתקוף. בדקה ה-33 היא גם השיגה את השוויון. אליאן רוחנה הגביה כדור קרן, אגיהו אהיסון החליק בראשו לאחור ועיזאת חלאילה, המשיך בבעיטה עוצמתית פנימה, 1:1. לקראת סיום המחצית הראשונה היה מעורב חלאילה בתקרית מילולית עם שחקן אורח וספג כרטיס צהוב. למרות זאת, החליט המאמן אלון זיו להשאירו במגרש. בדקה ה-61 ספג חלאילה כרטיס צהוב שני בגין התחזות, והורחק בכרטיס אדום. למרות שהיתה בנחיתות מספרית, המשיכה עכו לגלות עדיפות וייצרה לא מעט מצבי התקפה, שהוחמצו. בדקות האחרונות, על מנת לשמור על התוצאה, ביצע המאמן זיו את ההגנה ולמעשה ויתר על ההתקפה. האורחים מרמת גן, ניצלו את השינויים במגרש והמומנטום השתנה. עכו הסתגרה, רמת גן תקפה, ורק בנס לא שילמה על כך ביוקר.

המאמן אלון זיו, סיכם בסיום: "אני מאוד מעודד מהיכולת שהצגנו, כי גם כשהיינו בעשרה שחקנים לא שינינו את שיטת המשחק, נראינו טוב והיינו עדיפים כשהחיסרון המספרי בכלל לא הורגש במגרש. גם העובדה שחזרנו מהר מפיגור מעידה על אופי וצריך לפרגן לשחקנים על כך, שעשו עבודה מדהימה. אני מאוכזב מהתוצאה, כי ההרחקה של עיזאת שיבשה לנו את התוכניות". לאחר שחרורם של 3 חלוצים: אמיר חלאילה, אנס מחמיד ושאקר סקר (שאגב הבקיע שער בהופעת הבכורה של במדי עירוני טבריה מליגה א'),   

צירפה הקבוצה את הבלם דניאל טוויזר (22), ששיחק בעונה האחרונה בליגת המכללות בארה"ב, במדי בלמונט. טוויזר, גדל במחלקות הצעירות במכבי חיפה, ושיחק בקבוצת הנוער של הפועל רעננה. כשסיים גיל נוער, נכלל בסגל הקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה, אך לא קיבל קרדיט ונשלח לצבור ניסיון בקבוצת עירוני נשר, במדיה שיחק במשך שנתיים.

דובר הפועל עכו ויקטור כהן: "מדובר בשחקן מאוד מוכשר ובעל פוטנציאל גדול. אנו מאחלים לו הצלחה והשתלבות מהירה". בכוונת הקבוצה לשחרר את הזר ג'ואל דמאו, ולהביא במקומו שחקן זר אחר.  אגב, הפועל עכו עדיין לא ניצחה אף קבוצה שמעליה בטבלה וכל ניצחונותיה עד כה היו על קבוצות שמדורגות בחלק התחתון של הטבלה.

מתכוננים לגביע

ביום חמישי הבא (17.1) תצא הפועל עכו למפגש חוץ קשה מאוד נגד האלופה שבדרך, מכבי ת"א, במסגרת שמינית גמר גביע המדינה.  בהפועל עכו יודעים שהסיכוי לעבור את המשוכה הוא קלוש, אבל משאירים פתח של תקווה לסנסציה ספורטיבית. המאמן אלון זיו: "בכדורגל, במשחק אחד, הכל יכול לקרות וזה כבר הוכח בעבר. גם נגד הפועל חיפה, שהיא מחזיקת הגביע, אף אחד לא האמין שנעבור ועובדה שניצחנו. אין ספק שהפערים בינינו לבין מכבי ת"א הם עצומים. מדובר בקבוצה הכי טובה כיום בישראל, עם התקציב הגבוה ביותר, עם הסגל האיכותי ביותר ושנמצאת גם בכושר הכי טוב. כמו שאמרתי, בכדורגל הכל יכול להיות. לא נבוא כנועים וניתן את כל מה שיש לנו כדי לייצג את המועדון ואת העיר בכבוד".

היו"ר לשעבר מחרים את הקבוצה

דודי רוזנפלד, ששימש בעבר יו"ר הפועל עכו, החליט להחרים את משחקי הקבוצה בעקבות תקרית, במהלכה נתבקש להציג את המנוי שלו בפני אנשי האבטחה שבאצטדיון.

האירוע התרחש לפני משחקה הבית של הפועל עכו נגד הפועל מרמורק. רוזנפלד, שהגיע יחד עם חבר העמותה לשעבר אודי עיאש, התבקשו להציג בפני איש האבטחה את המנוי שלהם ליציע הכבוד. רוזנפלד ועיאש נעלבו והאשימו את מי שמנהלת כיום את ענייני הקבוצה, קרן בן נשר, בשליחת המאבטח. רוזנפלד: "כל אנשי האבטחה מכירים אותי, כך שההוראה נשלחה מלמעלה. אין לי שום הסבר למה זה קרה, אבל באותם רגעים חשבתי בושה גדולה". כאות מחאה, ניגשו רוזנפלד ועיאש לבן נשר, הניחו לצידה את המנויים ועזבו את האצטדיון בזעם.

בן נשר עצמה הכחישה את ההאשמות וטענה בתוקף כי לא ניתנה שום הנחייה לבדוק את המנויים של רוזנפלד ועיאש.

מהפועל עכו נמסר בתגובה: "מאחר שבמשחקי הבית האחרונים נכנסו ליציע הכבוד אנשים ללא מנוי, הוחלט לעשות סדר ולהכניס למתחם הכבוד רק בעלי מנויים מתאימים, וכך נעשה. לא היתה שום כוונה לפגוע בכבודם של רוזנפלד ועיאש, ואנו מוקירים את פעילותם למען הקבוצה. כשירצו, הם מוזמנים לקבל את המנויים בחזרה".        

 

(ליגה ב') אחי עכו – סקציה מעלות, 2:0

רק לפני חודש, עוד התפנן חיים בן דוד (29) ממעלות, על חופיה הקסומים של תאילנד, נהנה משלל פינוקים ומהחיים הטובים. גם הוא לא האמין, שעם חזרתו ארצה, יחזור שוב למגרשי הכדורגל, 7 שנים אחרי שפרש ממשחק בעקבות תאונת דרכים קשה. אבל המציאות מוכיחה לנו שוב ושוב, עולה על כל דמיון.

כשבן דוד חזר מתאילנד, הוא ביקש להצטרף לקבוצת סקציה מעלות. המאמן עבאס סואן, נעתר לבקשה והתיר לבן דוד להגיע לאימוני התרשמות. בן דוד נתן את כל כולו באימונים והתברר, כי למרות שלא דרך על מגרשי הכדורגל במשך 7 שנים, תשוקת המשחק והכישרון ברגליים נשאר. במחזור האחרון התארחה סקציה מעלות למשחק חוץ נגד אחי עכו. עבור מעלות, שהתייצבה למשחק אחרי 2 ניצחונות רצופים, היה זה משחק חשוב לקראת המשך מאבקה להיכנס לפלייאוף העליון. מנגד, אחי עכו קיוותה לנצח ובכך להציל מעט את הכבוד מהמפגש הקודם בין השתיים, שהסתיים בתבוסה כואבת, 7:0.

השער הראשון בדרבי הגליל המערבי נפל בדקה ה-18. אסף פחימה הגביה כדור למרכז רחבת אחי עכו ואריאל בוזורגי התרומם ונגח כדור מדויק לרשת, 0:1 למעלות. אחי עכו ניסתה בכל כוחה להשיג את השוויון, ייצרה הזדמנויות, אבל הרבתה להחמיץ. בדקה ה-85, הגיע הרגע המרגש של המשחק. חיים בן דוד הוקפץ מהספסל, ולראשונה מאז פציעתו, עלה למגרש. עמוק בתוספת הזמן הוא כבר חגג ניצחון כפול, אישי וקבוצתי. סאמר חמוד שלח כדור רוחב מאגף שמאל, בן דוד השתלט על הכדור בחזהו, ובעט מהאוויר כדור חזק ומדויק לפינה ופנימה, 0:2.

בן דוד, שזכה בסיום לחיבוקים ולפרגונים חמים, סיכם את התחושה: "האהבה שלי לכדורגל החזירה אותי למגרשים ואין אושר גדול מזה לכבוש ולנצח. תמיד האמנתי ביכולתי ואני שמח לחזור".

נזכיר רק, כי לאחר פציעתו, ערכה לו הקבוצה טקס פרישה, במהלכה הוענקה לו חולצתו במסגרת.

בן דוד: "לא חלמתי שאחזור לשחק כדורגל, אבל מתברר שהחיים חזקים מהכל. החזרה שלי לכדורגל היא חלק מתהליך השיקום שאני עובר. הכדורגל ממלא לי את החיים".

מתי עלתה אצלך המחשבה לחזור לפעילות?

"לפני כמה שבועות באתי למשחק של מעלות והרגשתי שמשהו חסר. יש פה קבוצה טובה, אבל שמתי לב שכשהקבוצה נקלעת במהלך המשחק למשבר, אין מי שיקום מהספסל, יביא שינוי וירים אותה. דיברתי עם מאמן הכושר של הקבוצה שחף טונר, שהוא מקצוען ברמות, לגבי האפשרות שאחזור והוא תמך בי. למרות הקושי הפיזי והגופני, בכל זאת לא שיחקתי קרוב ל-7 שנים, לקחתי את עצמי בידיים ולאט לאט הרגשתי שאני חוזר לכושר".

למרות הזמן הקצר מאז החל להתאמן, החליט המאמן עבאס סואן, לזמן את בן דוד לסגל הקבוצה למשחק החוץ נגד אחי עכו.

בן דוד: "לא האמנתי שדווקא במשחק כזה, עם כל הלחץ שהיה, אזכה בכלל לשחק. כשהמאמן הקים אותי מהספסל ואמר לי להתחמם, התרגשתי ברמות. כשהוא קרא לי להיכנס, הראש שלי היה בעננים. מרוב התרגשות, בכלל לא שמעתי את ההנחיות שהוא נתן לי".

ואז נכנסת וכמו כל טלנובלה סוחטת דמעות, הבקעת שער שביסס את הניצחון שלכם.

"תקשיב, זה היה מעבר לכל מה שציפיתי. אחרי השער נשאתי עיניים לשמיים ואמרתי לבורא עולם תודה ענקית על הרגע הזה. גם אמרתי לשחקנים שיצבטו אותי כדי שאראה שזה לא חלום. אני רוצה להגיד תודה גדולה למאמן עבאס סואן שהאמין בי, ולאשתי ברית ולמשפחה שלי שתמכה בי לאורך כל הדרך. אני רוצה לשלוח תודה מיוחדת למחזיק תיק הספורט מוטי בן דוד, שביקש ממני לבוא לעזור לקבוצה ואני עושה את זה בכיף ובאהבה וללא שום תמורה כספית".

המאמן עבאס סואן, שזכה למחמאות על התעוזה בשילוב שחקן שלא שיחק 7 שנים במשחק חוץ ועם יתרון שברירי, אמר: "חיים שיחק בזכות ולא בחסד. הוא חזר לאימונים כשהוא חדור מטרה להצליח. הוא חד ומשקיע וראיתי את הרעב שלו לכדורגל ואת הכישרון שיש לו. זה שחקן בית ששווה לתת לו הזדמנות ואני בטוח שהוא עוד יהיה מעמודי התווך של הקבוצה".

בנוגע למומנטום החיובי שבו נמצאת קבוצתו, אמר סואן: "תמיד טענתי שיש לנו סגל איכותי, וכשאין אגו בין השחקנים וכולם מלוכדים, משחקים ביחד ומתרכזים בכדורגל ולמען מטרה משותפת, אז הקבוצה תצליח. אני בונה דרך, ואני שמח מהמקום שבו נמצאת הקבוצה כיום".

מי שמלווה את הקבוצה בשבועות האחרונים הוא סגן ראש עיריית מעלות ומחזיק תיק הספורט, מוטי בן דוד, שבסיום המשחק נכנס לחדר ההלבשה והחמיא לשחקנים על הניצחון. "אני גאה בכם, העיר גאה בכם, ותמשיכו להצליח". באותה שיחה גם בישר בן דוד לשחקנים כי השבוע יקבלו את שכרם, שמעוכב מזה כחודשיים.

המאמן סואן, המשיך את האווירה השמחה כשהודיע לשחקנים על 3 ימי חופש, כך שהקבוצה חזרה לאימונים רק ביום רביעי.  

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות