fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בעכו תמיד צריך להישאר ערניים"

בתפקידו הנוכחי סוגר סנ"צ ויקטור בוסקילה מעגל: הוא חזר לפקד על תחנת עכו, שבעבר היה בה סגן המפקד. הוא לא מקל ראש באירועים של תקיפת אנשי דת ואירועים לאומניים, אבל לדבריו אין מדובר בתופעה. "אסור לתת לזה לתעתע, יש כאן שכנות טובה". ראיון מיוחד
סנ"צ ויקטור בוסקילה
סנ"צ ויקטור בוסקילה (צילום: אושרי כהן)

עכו ידעה השנה הרבה אירועים: תקיפת רבנים, הפגנות, סירוב למכור דירה למשפחה ערבית, אתרי אינטרנט עם צביון יהודי, אירועי ירי, חשד לרציחות, מעשי שוד.
בראש תחנת עכו עומד סנ"צ ויקטור בוסקילה. בראיון ל"צפון-1" הוא אומר שהוא ישן טוב בלילה. הוא בן 45, עד גיל 11 גדל בירוחם, אז עבר עם משפחתו לגור בנהריה. את השירות הצבאי עשה בדרום הארץ ולאחריו התגייס למשטרה ועשה מגוון תפקידים של בילוש, מודיעין, מפקד תחנת מעונה, ראש ענף מודיעין במחוז צפון.

"אנו לא מתפשרים בכוח ההרתעה". סנ"צ בוסקילה (צילום: אושרי כהן)

הוא נשוי לאיילה, אב לשלושה ילדים ומתגורר כיום בשלומי. בתפקידו הנוכחי כמפקד תחנת עכו הוא מכהן זה כשנה וחצי. בשבילו זו סגירת מעגל. בשנת 2006, היה לסגן מפקד התחנה, שעליה הוא מפקד היום. בתחנת עכו משרתים 137 שוטרים על 140 אלף תושבים כולל הכפרים הערבים. אזור פיקוד נרחב, עיר מעורבת מורכבת מאוד, שבה היחסים בין ערבים ויהודים עומדים בראש סדר העדיפויות, עיר עם תיירות גדולה, שבה הסדר חייב להישמר.

בוסקילה: "בניגוד לתחנות אחרות, בעכו תמיד צריך להישאר ערניים. תמיד צריך לפקוח עין. כל אירוע בין יהודים לערבים נבדק ביסודיות- האם הוא לאומני או סכסוך בין שכנים. זו עיר חיה, שיש בה גורמים אינטרסנטים שמנסים להפר את הסדר, שלא מעוניינים בדו קיום והשקט יישמר, אבל לא כך הם רוב תושבי עכו שרוצים ואוהבים לחיות בדו קיום. הם הבינו שמהומות והפרות סדר או נקיטה באלימות הן לא הדרך. אנשים כאן למדו את הלקח. האירועים על רקע לאומני הם מעטים מאוד. אנו רואים בחומרה רבה פגיעה באנשי דת. אבל אסור לתת לזה לתעתע, יש כאן שכנות טובה.

"בכל אירוע שמקבל אופי לאומני המשטרה משתפת פעולה עם אנשי הדת. זו הנוסחה להצלחה. זה לא רק הנושא הפלילי, אלו אירועים שמבוססים על כבוד. ראינו אחרי תקיפת הרב דנינו, שזה אירוע חמור, איך השיח' עאסי כינס ישיבת סולחה ומתנצל, וראינו אחרי תקיפת עובד המועצה הדתית, איך הרב ישר אמר שזה אירוע נקודתי, אז כך צריך לנהוג. יש לנו מעט מאוד אירועים כאלה.

"עד לפני שנתיים כל כוחות הביטחון התייצבו בכוננות יום כיפור בעכו, כשהגעתי החלטתי להוריד את הכוננות באחוזים ניכרים ואין אירועים חריגים. זה לא מבטיח שזה לא יקרה מחר, אנחנו תמיד עם האצבע על הדופק".

מלחמה בלתי מתפשרת בפשיעה

בוסקילה מספר על אשה שרצה בטיילת ואדם נגע בישבנה. היא התלוננה, והוא נעצר כעבור רבע שעה. המלחמה הגדולה בפשיעה נותנת את אותותיה ומלווה גם בסיירת ביטחון לוחמנית של עיריית עכו שעובדת בשיתוף פעולה עם המשטרה. ההנהגה העירונית וראש העירייה מנסים כמה שיותר לשמור על המרקם. בוסקילה מציג מלחמה בלתי מתפשרת בפשיעה ובאותו כוח האדם, כי לא נוספו תקנים לתחנה. פעם כל המרחב ישב בעכו, היום עכו היא חלק מחוז חוף. השנה תחנת עכו תעבור שיפוץ, ומכיוון שהתחנה יושבת במבנה "טי גארד", המיועד לשימור, השיפוץ יהיה בהתאם לתקנים.

כל אירועי הנוער נבדקים ביסודיות. סנ"צ בוסיקלה (צילום: אושרי כהן)

בוסקילה: "המטרה שלנו היא לשתף את הקהילה בתוך עבודת המשטרה. אנו עורכים הרצאות בבתי הספר. כל אירועי הנוער נבדקים ביסודיות ואנו לא ממהרים לפתוח תיקים פליליים אלא מטפלים עם גורמי הרווחה והחינוך. הכי חשוב לנו זה לשים את האזרח במרכז, שיקבל שירות טוב. הייתי מאוד רוצה לראות בעכו יותר תושבים שיתנדבו לפעילות של המשטרה במגוון רחב של תפקידים.

"ביחס לעבריינים, אנו לא מתפשרים בכוח ההרתעה, וזה לא משנה אם זה יהודי או ערבי. באירועי הירי אני הכרזתי מלחמת חורמה שמי שלוחץ על ההדק -ייכלא. אני רוצה לראות את עכו במקום טוב יותר בשיתוף כל הגורמים, וזו לא קלישאה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות